تعدیل گسترده نیرو در بامیلو

تعدیل گسترده نیرو در بامیلو
تعدیل گسترده نیرو در بامیلو

تعدیل گسترده نیرو در بامیلو

بامیلو، فروشگاه بزرگ اینترنتی ایرانی که یکی از جدی‌ترین بازیگران حوزه‌ی خرده‌فروشی و بازارچه‌ی آنلاین بود، با تعدیل نیرو، فعالیت خود را به کالاهای مصرفی محدود کرد.

 


بامیلو، استارتاپ ایرانی که فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۲ و در حوزه‌ی خرده‌فروشی آنلاین شروع کرد، به‌صورت رسمی از تعدیل نیروی گسترده خبر داد. این شرکت اینترنتی، اولین سرمایه‌گذاری مهم گروه اینترنتی ایران (IIG) در حوزه‌ی استارتاپ بود. 

در روزهای گذشته، خبرهای پراکنده‌ای پیرامون تعدیل نیرو و تعطیلی یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های بزرگ ایران در شبکه‌های اجتماعی به‌گوش می‌رسید. کارشناسان مختلف اکوسیستم استارتاپی و فعالان این حوزه، شنیده‌های خود را از کارمندان و مدیران کنونی و سابق بامیلو منتشر می‌کردند که واکنش‌های مختلفی را نیز به همراه داشت.

ظهر امروز، خبر اخراج نیروهای این شرکت، از سوی روابط عمومی تأیید شد. طبق شایعات گذشته، احتمالا ۱۰ درصد از نیروهای بامیلو به گروه اسنپ منتقل می‌شوند که یکی دیگر از سرمایه‌‌گذاری‌های بزرگ IIG در اکوسیستم استارتاپی محسوب می‌شود. متأسفانه بقیه‌ی نیروهای این فروشگاه بزرگ اینترنتی، اخراج خواهند شد. درباره‌ی دامنه‌ی اینترنتی بامیلو و وضعیت وب‌سایت آن نیز گفته شد که دامنه به آدرس رسمی شرکت هایپراستار منتقل (ریدایرکت) خواهد شد. هایپراستار یکی از سهام‌داران و سرمایه‌گذاران اصلی بامیلو است.

صرف‌نظر از نام و محتوای تغییرات پیش رو، قطعا اخراج و بیکاری تعداد زیادی از فعالان اکوسیستم، اثرات منفی زیادی به همراه خواهد داشت. در ادامه، متن کامل بیانیه‌ی بامیلو را می‌خوانید:

بامیلو کوچک‌تر اما مصمم‌تر

بازار اینترنتی بامیلو با هدف حفظ تاثیرگذاری خود در فضای تجارت الکترونیک ایران و ارائه خدمات به کاربران ایرانی، قصد دارد روی بخش‌های کلیدی‌تری در بازار خرده‌فروشی متمرکز شود. بامیلو با توجه به تغییرات بازار ایران، رویکرد خود را هم تغییر خواهد داد و این تغییرات مستلزم کوچک‌تر شدن و حذف برخی از قسمت‌هاست که تقاضای کمتری دارند.

تیم بامیلو به عنوان اولین بازار اینترنتی ایران، همیشه سعی داشته رضایت مشتریان را در اولویت قرار دهد. اما گاهی پایبندی به تعهدات نیازمند اتخاذ تصمیمات دشوار و متناسب با تغییراتی است که گاهی قابل پیش‌بینی هم نیستند. تیم بامیلو، علی رغم میل باطنی، به این نتیجه رسید که برای تداوم فعالیت پایدار در بازار ایران، ناچار به اتمام همکاری با تعدادی از نیروهای توانمند خود است و از اول اسفندماه ۱۳۹۷ با تیم کوچکتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما بامیلو در کنار اعضای سختکوش خود می‌ماند و برای ایجاد موقعیت‏های کاری جدید برای آنها تلاش خواهد کرد. به‌زودی تعداد زیادی از همکاران ما در بامیلو، به دیگر شرکت‌های وابسته منتقل خواهند شد و دیگر همکاران نیز در فهرست مشاغل احتمالی آینده در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیریت شرکت بامیلو این تغییرات را نشانه انعطاف سازمانی می‌داند و می‌گوید: «ما همواره  متعهد به ارائه یک پلتفرم کارآمد و منحصربفرد برای کاربران فضای اینترنت در سراسر ایران و البته ایجاد یک فضای صمیمی در خانواده بامیلو بودیم. این تصمیم نیز نشان می‌دهد با وجود همه تغییرات اخیر همچنان قصد داریم تا با جدیت فعالیت خود را در ایران ادامه دهیم.»

بامیلو بعد از این بیشتر روی کالاهای مصرفی (FMCG) که مورد استقبال کاربران بوده متمرکز است و همه کاربران همچون گذشته می‌توانند از این بازار اینترنتی خرید کنند.

 بخش آخر بیانیه، این شایعه را که هایپراستار، ادامه‌دهنده‌ی راه بامیلو باشد، تقویت می‌کند.

 

منبع: زومیت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان