پخش بازی های جام جهانی فوتبال در سینماها

پخش بازی های جام جهانی فوتبال در سینماها
پخش بازی های جام جهانی فوتبال در سینماها

 

 

به گزارش  خبرگزاری تجارت طلایی پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال در سینماها می تواند یک اتفاق خوب در عرصه فرهنگی و ورزشی باشد، نظریه ها در مورد این رویداد هم منفی و هم مثبت است، یک سری معتقد هستند که این اتفاق می تواند باعث هر چه بیشتر رونق در سینما شود، و برای سینما دریچه تازه ای را بگشاید و در مقابل گروهی معتقد هستند که این امر باعث می شود تاثیر منفی در اکران فیلم ها داشته باشد.
شورای صنفی نمایش مبنی بر این که مسابقات جام جهانی فوتبال در سینما ها اجازه پخش داشته باشند  مصوبه ای را اعلام کرده و نظرات گروهی از سینماداران و پخش کنندگان را به همراه داشته است.

همایون امکانیان 

پخش کننده فیلم های سینمایی  نظر خود را در مورد طرح  پخش بازی های جام جهانی در سینما گفت: بازی های جام جهانی اگر جذاب تر از فیلم های سینمایی نباشد کمتر از آن هم نیست و همیشه مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند، اما اینکه طرح چقدر می تواند در جذب مخاطب به سینما تاثیر گذارد به زمان نیاز دارد.
این طرح می تواند باعث رونق در سینما ها شود زیرا در چند وقت اخیر با توجه به مسائل سیاسی ، ارز و همچنین رسیدن رمضان افت چشمگیری در فروش فیلم های سینما داشته ایم. 
او به عنوان یک پخش کننده بیان کرد اکنون همه سعی می کنند راهی را انتخاب کنند که تماشاچی را با سینما آشتی دهند.

علی هیربد

مدیر سینما "فرهنگ" : پخش بازی های جام جهانی می تواند برای سینما جنبه های منفی و مخربی را به دنبال داشته باشد. زیرا در بازی های حساس جام جهانی "بازی ایران" باعث ایجاد هیجان در تماشاچی ها می شود و گاهی این هیجانات باعث می شود به اموال سینما صدمه وارد کنند.
او در ادامه اضافه کرد بهتر است نمایش بازی های جام جهانی در فضا های باز برگزار شود مثل پارک ها و پارکینگ های سینما.
با این حال پخش این بازی ها  می تواند درآمد بسیار مناسبی برای سینماها به دانبال داشته باشد.

علی سرتیپی 

این طرح می تواند هم جنبه های مثبت و هم جنبه های منفی به دنبال داشته باشد. اگر در بعضی سالن ها و در سانس های به خصوص این بازی ها نمایش داده شود می تواند مردم را از خانه هایشان خارج کند و به فضای پرهیجان فوتبال در سینما راهنمای کند.
این طرح در دوره های قبل خیلی محدود اجرا شده و چون شورای صنفی موافق این نبود به صورت گسترده انجام نشد و این اتفاق که امسال رخ داده می تواند گامی به جلو برای سینما باشد و لطمه ای به فروش سینما  نمی زند و همه چیز مثبت است.

مصطفی کیایی

اما تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» ضمن مخالفت با پخش مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سینماها، گفت: اگر قرار است این اتفاق بیفتد، پس به ما هم اجازه دهند در استادیوم آزادی فیلم نمایش دهیم.
مصطفی کیایی اعلام کرد که کلا با این طرح مخالف است و شورای صنفی بهتر است به نظر صاحبان فیلم ها  نیز اهمیت بدهد.

حبیب اسماعیلی 

با توجه به این که الان تعداد سالن های ما برای فیلم ها کم است و گله های زیادی در این مورد وجود دارد حالا در این وضعیت می خواهیم یه سری سانس ها را به پخش بازی های جام جهانی اختصاص دهید.
او در ادامه اضافه کرد ما اکنون دغدغه کمبود سالن و سانس ها را داریم.

ایسنا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان