«گس» برندی که با جملات و محصولاتش دنیا را دگرگون کرد

«گس» برندی که با جملات و محصولاتش دنیا را دگرگون کرد
«گس» برندی که با جملات و محصولاتش دنیا را دگرگون کرد

«گس» برندی که با جملات و محصولاتش دنیا را دگرگون کرد


دنیا میدان نبرد ماست
 بسیاری از افراد تصور می‌کنند قدرت یک برند در قدمتش نهفته است اما تاریخ نشان داده گاهی‌اوقات یک مارک تازه‌تاسیس آنقدر خوب بوده که با وجود سن اندک، گوی سبقت را از رقبای دیرپاتر از خود ربوده است.
در بین برندهای کم‌قدمت اما مفید و محبوب، نشان تجاری «گس» می‌درخشد. این برند که به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نام‌ها در کشور آمریکا در زمینه تولید ساعت، پوشاک، عینک، ادکلن و زیورآلات فعالیت می‌کند، در سال 1981 توسط 4 برادر به نام‌های جرج، آرماند، پل و موریس مارچیانو تاسیس شد.
این 4 برادر متولد بندر مارسی، سال 1977 از فرانسه به کالیفرنیا مهاجرت و در سال 1981 این شرکت را تاسیس کردند. اولین تولیدات به شلوارهای سه‌دکمه اختصاص یافت. فروشگاه‌های بزرگ سبب شد اشتیاق زیادی از طرف مردم نسبت به این مارک نشان داده شود. در سال 1984 شرکت تصمیم گرفت محصولات جدیدی تولید کند که در این میان می‌توان به ساعت، گس استیل و کلکسیون گس اشاره کرد.

 افزایش تبلیغات 
از سال 1990 با افزایش تولید، گس بیش از گذشته نزد جوانان محبوب شد اما در پایان دهه 80 مشکلاتی برایش به وجود آمد که سبب شد بخش لوازم خانگی این شرکت اعلام انحلال کند و رقیبان جدیدی به این حوزه وارد شوند. در پی این اتفاق، فروش گس کاهش یافت و ارزش سهامش هم افت کرد. از آغاز قرن بیست‌و‌یکم میلادی این کمپانی دیدگاه و سلیقه خود را تغییر داد و بازاریابی را به سبک جدیدی راه‌اندازی کرد. این برند، بازار هدف را به سمت نوجوانان و جوانان برد و سعی کرد تصویر جدیدی خلق کند. گس سال 2004 بیستمین سالگرد تولید ساعت‌های خود را جشن گرفت و اکنون توسط همان برادرانی که تاسیسش کردند، اداره می‌شود. گس امروز بیش از 8‌هزار کارمند در سراسر جهان دارد.
 شعار کاربردی
 تنها 5 کلمه برای فهم رویایی که پل مارسیانو زمانی برای «گس» در ذهن داشت کافی است. روی یک تابلو که در طبقه‌ اول ساختمان اصلی برند گس نصب و با چراغ نئون روشن‌ شد با دستخط مارسیانو، مدیرعامل و معاون 63 ساله‌ برند نوشته ‌شده است: «دنیا میدان نبرد ماست.»
طرح‌های خیره‌کننده، استایل منحصربه‌فرد و صیقلی گس، لباس‌های جین سنگ‌شور شده که کم‌رنگ‌تر، نرم‌تر و خوش‌فرم‌تر از نمونه‌های موجود در بازار بودند، از نشانه‌های بارز برند گس به شمار می‌روند و سنگ بنای موفقیت آنها در عرصه دنیای مد و پوشاک را تشکیل می‌دهند. ماریک وظیفه‌ توسعه‌ و آرماند کار توزیع را برعهده داشت. پل تبلیغات را مدیریت می‌کرد. همه‌ آنها با همکاری یکدیگر یک کسب‌وکار خانوادگی را اداره می‌کردند و توانستند به موفقیت چشمگیری دست یابند. 
در سال 1981 با افتتاح اولین فروشگاه در بورلی هیلز روند بازگشایی فروشگاه‌های جدید گس در سرتاسر دنیا آغاز شد و ادامه یافت. تعداد زیادی از فروشگاه‌های گس، در کانادا و ایالات متحده‌ آمریکا واقع ‌شده‌اند. این شرکت همچنین نمایندگی‌ها و 

مراکز تحت لیسانس زیادی در جنوب آفریقا، خاورمیانه، آسیا، آمریکای لاتین، استرالیا، اروپا و سایر مناطق دنیا دارد. در حال حاضر این برند رد پای خود را در 484 نقطه روی کره‌ زمین ‌بر جای گذاشته است. موفقیت چشمگیر گس، تولید جین مریلین بود که علاوه‌بر فاق، روی زانوها هم زیپ می‌خورد. بعد از حدود یک سال پول حاصل از فروش این مدل به 6 میلیون رسید. کم‌کم بلندپروازی‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای گس از حساب بانکی آنها فراتر رفت و به ناچار برای تامین بودجه قراردادهای جدید با شرکای جدید بستند که به نزاع‌های دادگاهی زیادی انجامید.


کمپین‌های مختلف

از زمان آغاز به کار در سال 1981 تابه‌حال، این برند توانسته بیش از 15 هزار کارمند را در سرتاسر دنیا و با ملیت‌های متفاوت استخدام کند. کمپین‌های تبلیغاتی باعث شد افراد در سراسر دنیا دید بهتری نسبت به گس به دست بیاورند که این امر در مدت‌زمان کوتاهی سبب شهرت جهانی این برند شد.
علاوه‌بر تولید پوشاک برای خانم‌ها و آقایان، گس کالکشن پوشاک کودکان خود را در سال 1984 تحت نام «بیبی گس» راه‌اندازی کرد. این شرکت همچنان شروع به تولید لوازم باکیفیت مورداستفاده در منزل مانند روتختی، رو‌بالشی، کوسن، حوله و سایر وسایل از این ‌دست کرد. گس همچنین خط تولید پوشاک بانوان خود را تحت نام اختصاصی مارسیانو گسترش داد. 
گس شرکتی شناخته‌شده در سطح جهانی است که بیشترین وجهاتش را از جانب مدل‌های لباس و چهره‌های هنری و ورزشی دریافت کرده و سبک خاص تولیداتش مهم‌ترین عامل جذب مخاطب‌های این برند در سراسر دنیا بوده است.


فعالیت‌های اجتماعی
برند مطرح دنیا از ابتدای حضورش در عرصه‌ مد، برنامه شفافی در راستای حمایت از حقوق کارمندان داشت. این شرکت با کار کودکان و برده‌داری در هیچ فرمی موافق نبوده و نیست و قاچاق انسان را به‌شدت محکوم می‌کند. گس همچنان شهرت ویژه‌ای در مهیا کردن محیط کاری امن و سالم نه‌تنها برای کارمندان خود که برای کل مجموعه‌ زیر پوشش دارد.


چشم‌انداز
از نخستین روزهای آغاز فعالیت تابه‌حال گس همواره در جلب نظر مخاطب خود موفق بوده است. کیفیت بالای محصولات همواره کلید طلایی موفقیت در فروش شرکت بوده و مهم‌ترین نیروی محرک کل مجموعه برای طی کردن پله‌های موفقیت و رسیدن به قله تلقی می‌شود. سختکوشی و از خودگذشتگی اعضای گروه هم نقش مهمی در ارتقا به رفیع‌ترین پله‌های موفقیت در بازار مد و پوشاک دارد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان