کاردو، مجموعه‌ای کوچک‌، اما قدرتمند

کاردو، مجموعه‌ای کوچک‌، اما قدرتمند
کاردو، مجموعه‌ای کوچک‌، اما قدرتمند

یکی از پوشاک کهن ایرانی که تا به امروز دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته‌، کت و شلوار است‌.
کت و شلوار از آن دسته لباس‌هایی است که سالیان سال است در صدر جدول رسمی‌ترین لباس‌های مردانه قرار دارد‌. 
در ادامه گفتوگوی ماهنامه تجارت طلایی با حسین سحاب یوسفی از نظرتان میگذرد.

* در ابتدا خودتان را معرفی کنید و یک بیوگرافی کوتاه از خود و نامگذاری برند کاردو ارائه دهید.  
حسین سحاب یوسفی هستم با 20 سال سابقه فعالیت در زمینه مد و دوخت آقایان. طی چندین سال گذشته این صنعت به صورت تجربی کار می‌کرد، اما بعدها علم را به تجربه خود اضافه کرد تا یک کار شکیل به مشتریان خود ارائه دهد‌.
"کاردو" یک کلمه اصیل ایرانی است که ریشه کردی دارد و به معنی یک تکه ابریشم است‌. 

*چه تعداد پرسنل در این مجموعه فعالیت دارند‌؟
 مجموعه کاردو با یک تیم کوچک‌، اما قدرتمند 10 نفره فعالیت می‌کند و خوشبختانه تا به امروز توانسته در راستای اهداف خود نیاز همه مشتریان را با ارائه محصولاتی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه پاسخگو باشد‌.

 

*تولیدات کاردو در کجا و معمولا با چه پارچه‌هایی انجام می‌شود‌؟
تولیدات ما در محله ابوذر تهران انجام می‌شود ‌و معمولا از پارچه‌های ایتالیایی‌، فرانسوی‌، انگلیسی و ترک استفاده می‌کنیم‌، چرا که پارچه‌های ایرانی به دلیل هزینه بالای مواد اولیه‌، بی‌کیفیت تولید می‌شوند‌، در حالی که بیشتر مشتریان متقاضی کیفیت خوب هستند‌.

* استراتژی تبلیغاتی این برند برای مخاطبان به چه شکل است‌؟ 
همکاری با هنرمندان بیشتر بعد تبلیغاتی قوی دارد‌، اما کیفیت تولیدات و مقرون به صرفه بودن آنها می‌تواند نشانگر کیفیت مطلوب باشد که این مجموعه از این موضوع مستثنی نبوده و همچنان مخاطبان خاص خود را دارد‌. بسیاری از هنرمندان از جمله (امیرمحمد زند (بازیگر، )‌کامران تفتی (بازیگر، )‌نیما کرمی (‌مجری  و ... از ما خرید میکنند، اما به این شکل نیست که صرفا جنبه تبلیغاتی داشته باشد‌.

*سبک کارهای مجموعه کاردو به چه صورت است‌؟ 
سبک کارها به صورت کلاسیک و اسلیم فیت است‌. در واقع دوخت و طراحی لباسها نشانگر نوع نگاه طراحان به جامعه هنر است. مجموعه کاردو نیز همانند سایر رقبای خود توانسته در بخش مد و دوخت آقایان موفق ظاهر شود. این مجموعه در بخش زنانه نیز فعالیت دارد‌، به طوری که با پوشاکی از قبیل مانتو‌، شلوار و پالتو برای مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

 

*قیمت‌گذاری تولیدات بر چه مبنایی است‌؟ 
بر خلاف تصور عموم جامعه، برند کاردو خیلی گران نیست و حدود قیمت اجناس از یک میلیون و 500 هزار تومان تا 6 میلیون تومان است. البته با توجه به نوع پارچه‌، طراحیها و دیگر‌‌ موارد ، این هزینه‌ها متغیر است‌. 

*بزرگترین چالش موجود در این صنعت برای شما چیست‌؟
چالشهای بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد، اما مهمترین دغدغه از نظر بنده، عدم نگاه حرفهای به این حوزه است. متاسفانه برخی افراد با سرمایه‌های کلان به این صنعت وارد شده و با ارائه یک محصول بی‌کیفیت نگاه مشتری را به صنعت مد و دوخت بالاخص تولید ایرانی تغییر می‌دهند‌.
از دیگر چالش‌های موجود در این حوزه می‌توان به واردات بی‌رویه محصولات از کشورهای ترکیه‌، چین و امارات (دوبی) اشاره کرد‌، چرا که این امر می‌تواند تبعات بسیار منفی بر این صنعت وارد کند.
امید است حمایت از کالای ایرانی محقق شود‌، چرا که ناآرام بودن جو حاکم می‌تواند روزانه بر تعداد بیکاران در این عرصه بیفزاید‌. 

*برنامه‌های آتی کاردو چیست‌؟ 
مجموعه کاردو به دلیل پتانسیل بالا در نظر دارد طی چند ماه آینده نیاز عمده مشتریان خود را از طریق وب‌سایت مجموعه کاردو و همچنین صفحات مجازی اینستاگرام‌ و تلگرام پاسخگو باشد‌.

و سخن آخر 
ماهنامه تجارت طلایی با پیشرفت خوبی همراه بوده و توانسته فعالان اقتصادی را با علوم روز دنیا آشنا کند، به طوری که همیشه جای خالی  چنین ماهنامه‌ای در میان ماهنامه‌ها احساس می‌شده است.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان