موقعیت منحصر‌به‌فرد بام‌لند در اجرای فعالیت‌های ورزشی

موقعیت منحصر‌به‌فرد بام‌لند در اجرای فعالیت‌های ورزشی
موقعیت منحصر‌به‌فرد بام‌لند در اجرای فعالیت‌های ورزشی
موقعیت منحصر‌به‌فرد بام‌لند در اجرای فعالیت‌های ورزشی 
 
این روزها مراکز مجتمع‌های تجاری بیش از هر مکان دیگری در تلاش هستند تا جدا از فضای رقابتی که دارند مشتریان وفادار به خود را پیدا کنند که اکثر آنها هم به احتمال قوی از ساکنان بومی و اطراف این مجموعه‌ها خواهند بود. برگزاری ویژه‌برنامه‌ها، قرعه‌کشی‌های فصلی و... راهی برای جذب و افزایش پاخور مشتریان تلقی می‌شود. در این میان مجموعه تجاری گردشگری بام‌لند که به نوبه خود بی‌رقیب هم هست، با استفاده از فضایی که در اطرافش قرار گرفته و پتانسیل خوبی را هم به این مجموعه هدیه داده، تصمیم به میزبانی از مردمی گرفته که به ورزش‌های همگانی و مسابقات ورزشی تمایل نشان می‌دهند. حمید سجادی قهرمان سابق دوی صحرانوردی آسیا و بازیکن سابق تیم ملی، پیرامون این موضوع توضیحات مختصری ارائه داده است که در ادامه می‌خوانید.
 
1. درباره سوابق کاری و ورزشی که در رشته‌هایی همچون دوومیدانی، ژیمناستیک، بولینگ و... داشته‌اید توضیحاتی ارائه دهید.
من از دوران نوجوانی به ورزش دوومیدانی روی آوردم و در همان دوران، موفق به کسب عنوان قهرمانی در رده جوانان شدم. در رده جوانان نیز قهرمانی بزرگسالان آسیا را کسب کردم. قدیمی‌ترین رکورد من500 متر بوده است که به سال 1995 و در کشور سوئد برمی‌گردد. اما آخرین رکورد ملی خود را در المپیک آتلانتا در 10هزار متر و در سال 1996 ثبت کردم.
در رشته‌هایی که در ضمن سوالات شما مطرح شده است لازم است به عرض برسانم که دارای مدرک مربیگری در این رشته‌ها هستم اما رشته تخصصی و ورزشی من دوومیدانی است.
اما در خصوص سوابق کاری خود باید بگویم از سال 77 به استخدام دانشگاه آزاد اسلامی درآمدم و هم‌اکنون نیز عضو هیات‌علمی دانشکده تربیت بدنی واحد تهران مرکز هستم. همچنین در دور دوم ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد به‌عنوان نخستین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش معرفی شدم اما مجلس شورای اسلامی رای اعتماد را صادر نکرد و دکتر عباسی نخستین وزیر ورزش شدند که سمت معاونت ایشان برعهده من بود.
 
2. درواقع حضورتان در تیم ملی دوومیدانی طی چه سال‌هایی بود و چه افتخاراتی را برای کشور به همراه داشت؟
به مدت 17 سال یعنی تا سال 1381در تیم ملی دوومیدانی حضور داشتم و طی این سال‌ها مجموعا 14 مدال آسیایی در دوومیدانی به‌دست آورده‌ام.
همچنین طی دوران ورزشکاری‌ام 9 رکورد را داخل کشور به ثبت رساندم که البته 6 مورد از آنها همچنان باقی مانده است.
 
3. حضور شما در حوزه مراکز خریدی همچون پریس‌سنتر و حالا مجموعه بام‌لند چطور رقم خورد؟
ورود من به عرصه مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری بسیار اتفاقی بود، چراکه تنها به عنوان میهمان و همراه با تعداد زیادی از ورزشکاران ملی در مراسم افتتاحیه مرکز‌خرید پریس‌سنتر حضور داشتم که جو بسیار خوبی را هم ایجاد کرده بود. پس از این مراسم رویدادهایی هم در شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار شد که مالک محترم قصد میزبانی از ورزشکاران را داشت. پس از آن از من درخواست همکاری با این مجموعه به عمل آمد و رفته‌رفته به‌عنوان مدیریت پریس‌سنتر تا پایان تابستان سال 97 مشغول به‌کار شدم. 
اما تقریبا از آخرین روزهای سال 97 وارد مجتمع تجاری گردشگری بام‌لند شدم و با توجه به ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و امکاناتی که در این مجموعه وجود دارد، پیشنهاد برگزاری ورزش‌های همگانی را ارائه دادم. در حال حاضر روزهای جمعه نیز انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون همگانی با همکاری مدیریت مجموعه بام‌لند وظیفه اجرای آن را عهده‌دار شده‌ام.
 
4. لطفا در رابطه با برگزاری مسابقات تنیس خیابانی در مجتمع تجاری بام‌لند برای مخاطبان «تجارت طلایی» توضیحاتی ارائه فرمایید.
از چندماه پیش برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری مسابقات تنیس خیابانی صورت گرفته بود، اما در واقع می‌توان گفت ورزش تنیس خیابانی یک ورزش قانونی نیست چراکه گونه‌های مختلفی از این ورزش وجود دارد و هدف از راه‌اندازی آن در مجموعه بام‌لند ایجاد سرگرمی برای مردم، خصوصا ساکنان اطراف دریاچه است تا آنها را به ورزش کردن تشویق کند.
 همچنین قرار بر این است تا از افراد متقاضی شرکت در این مسابقات تست‌هایی برای سنجش میزان توانایی و آمادگی توسط کارشناسان مربوطه گرفته شود. در نهایت و در نیمه دوم ماه مبارک رمضان نیز بین افرادی که در مراحل نخست حضور یافته‌اند، مسابقاتی با جوایز اهدایی مجموعه بام‌لند برگزار می‌شود.
به علاوه و در صورتی که به ترافیک برنامه‌های مجموعه بام‌لند آسیبی وارد نشود، قرار است شرایط لازم برای برگزاری بسکتبال خیابانی، قایق‌سواری و سایر فعالیت‌های گوناگون ورزشی نیز در مجموعه فراهم شود.
ضمن آنکه با درخواست مدیر مجموعه بام‌لند طی روزهای ماه مبارک رمضان نیز ورزش شامگاهی اجرا می‌شود.
 
5. از دیدگاه شما موقعیت مکانی مجتمع بام‌لند چقدر توانسته در برگزاری هرچه بهتر چنین مسابقات ورزشی کمک‌کننده باشد؟
مجموعه‌های تجاری مشابه و با کارایی‌های بام‌لند در کل کشور بسیار کم و انگشت‌شمار هستند. این مجموعه از لحاظ مکان قرارگیری، نورگیری، منابع طبیعی، آب و هوا و... موقعیت فوق‌العاده و ویژه‌ای داشته و زیرساخت بسیار بالقوه‌ای برای یک سری از ورزش‌ها مثل دو‌و‌میدانی، دوچرخه‌سواری، آمادگی جسمانی، انواع کلاس‌های آموزشی ورزشی و... که قابلیت برگزاری در هوای آزاد را دارد و همچنین امکان راه‌اندازی شرایطی برای ارائه مشاوره‌های ورزشی به متقاضیان را داراست. در کل قرار بر این است تا ارتباط ما با بازدیدکنندگان بام‌لند از طریق ورزش توسعه پیدا کند. البته فراهم آوردن این شرایط نیازمند همکاری ارگان‌هایی همچون شهرداری است. از دیدگاه من که به نوعی در حوزه ورزش سوابق بسیاری دارم از جای‌جای این مجتمع زیبا می‌توان در زمینه‌های مختلف ورزشی بهره‌مند شد.
کما اینکه قرار است در این مجموعه مراسمی برای نمایش ماشین‌های رادیو کنترلی RC)) با سایزهای کوچک نیز برگزار شود. رشته ورزشی بولس هم به همت انجمن بولس و برای ترویج فرهنگ ورزش در ایران به این مجموعه خواهد آمد که جانمایی‌های آن برای برگزاری مسابقات بومی محلی انجام شده است. همچنین باشگاه پونی‌کلاب با استفاده از اسب‌های بسیار کوچک به‌زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد که پروسه‌های ادامه داری هم برای آن مدنظر قرار گرفته است.
تگها : مرکز خرید , باملند , ورزش , تنیس , استریت تنیس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان