مصاحبه سایت انجمن مراکز خرید خاورمیانه با مهندس «شاهرخ کشاورز»

مصاحبه سایت انجمن مراکز خرید خاورمیانه با مهندس «شاهرخ کشاورز»
مصاحبه سایت انجمن مراکز خرید خاورمیانه با مهندس «شاهرخ کشاورز»

مصاحبه سایت انجمن مراکز خرید خاورمیانه با مهندس «شاهرخ کشاورز»


ارتباط مستمر با بازارهای بین‌المللی، رمز موفقیت مراکز خرید

سایت انجمن مراکز خرید خاورمیانه در راستای معرفی و مصاحبه با کارآفرینان، کارفرما‌ها و مدیران عرصه خرده‌فروشی و مراکز خرید، این بار سراغ مهندس شاهرخ کشاورز، مدیر و موسس مجله «تجارت طلایی» و نماینده رسمی انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا  در ایران رفته و نظر او را درباره جریان روز این صنعت پرسود جویا شده است. خواندن این مصاحبه جذاب خالی از لطف نیست. 


ابتدا خودتان را معرفی کنید؛ اینکه از کجا شروع کردید و الان در چه نقطه‌ای ایستاده‌اید...
شاهرخ کشاورز هستم. در ایران متولد شدم و زندگی می کنم و  دوبی نیز خانه دوم من محسوب می‌شود. موسس مجله «تجارت طلایی»، نشریه تخصصی و شماره یک ایران در زمینه مراکز خرید و صنعت خرده‌فروشی هستم و قسمت دیگری از شغلم، میزبانی و برگزاری رویدادهای مهم در زمینه خرده‌فروشی و مراکز خرید و همچنین برپایی کارگاه‌های آموزشی، سمینارهای تخصصی و مراسم اسکار مراکز خرید در کشورم است.


عامل الهام‌بخش و انگیزشی شما درکارتان چیست؟
برخورداری از شانس سفر و حضور در مراسم‌های بزرگ جهانی در حوزه مراکز خرید به من فرصت یادگیری از بهترین‌های این عرصه را داده و این عامل، مهم‌ترین انگیزه محسوب می‌شود. می‌توانم تجربیاتم را در کشورم مورد استفاده قرار دهم. استانداردهای موجود در زمینه طراحی و مهندسی و همچنین بازارهای جدید، انگیزه و تلاش مرا بیش‌تر می‌کند.


توصیه شما برای موفقیت در زمینه خرده‌فروشی و مراکز خرید چیست؟
یکی از توصیه‌های مهم من که همیشه آن را با هم‌صنف‌های خودم در میان گذاشته‌ام، ارتباط قدرتمندانه و مستمر با بازارهای و صنایع بین‌المللی و همچنین آموختن از نظم و ساختار آن‌هاست. این روزها صنعت خرده‌فروشی علمی‌تر و نوین‌تر شده و به عنوان کارفرما، نیازمند دانش و تخصص بیش‌تری برای سرپا نگه داشتن صنعت خودتان هستید.بازار کار ما در ایران نوپاست و به تطابق با استانداردهای جهانی نیازمند است.


 کنفرانس‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی چه نقشی در گسترش شغل و حرفه شما دارد؟
برای من، کنفرانس‌ها و برنامه‌های آموزشی دروازه‌ای به سوی بازارهای جهانی است. همیشه در سفرهایم از شیوه کاری و جملات سخنران‌های بزرگ مراسم مهم دنیا استفاده کرده و نکات مهمی را آموخته‌ام. با این شیوه، راه‌های جدیدی برای ارتباط  مستحکم با بازیگران قدرتمند صنعت خرده‌فروشی در عرصه جهانی می‌یابم.


به عنوان کسی که از سال 2018 عضو رسمی انجمن مراکز خرید خاورمیانه هستید، اندکی از تجربه همکاری با این سازمان بگویید.
انجمن مراکز خرید خاورمیانه برای من شاهراهی جهت ورود به بازارهای جهانی محسوب می‌شود. قبل از عضویت در این انجمن هم در داخل ایران، تجارت موفقی داشتم اما از زمان حضور در مراسم ریکون در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2017، دیدگاهم نسبت به مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا تغییر کرد و پس از ملاقات با دیوید مک‌آدام، مدیر این مجموعه، تصمیم گرفتم دانسته‌ها و دایره شغلی خودم در این حوزه جغرافیایی را  گسترش بدهم. انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا با دعوت من به مراسم‌های مختلف و همچنین کمک به برقراری ارتباط‌های موثر شغلی، نقش مهمی در پیشرفت شغلی‌ام داشت. به دانسته‌هایم در مورد صنعت خرده‌فروشی در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا افزوده شد و  به طور کلی می‌توانم بگویم انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا از راه‌های مختلف و تا حد امکان از من حمایت کرد.


چه عاملی مردم را از موفقیت‌های بیش‌تر بازمی‌دارد و توصیه شما برای نسل جوان چیست؟
ناامیدی و خسته شدن در پروسه نتیجه‌گیری و عدم  تخصص و تجربه، عوامل اصلی ناکامی افراد در رسیدن به اهدافشان است.صبر و شکیبایی و همچنین آمادگی همیشگی برای کسب و بکارگیری دانش، عامل مهمی در راه کسب موفقیت تلقی می‌شود.


الگوی کاری شما کیست و آیا اصولا داشتن الگو اهمیتی دارد؟
آقای علی انصاری، مدیر و مالک مجموعه «ایران‌مال» و آقای مسعود صرامی، مالک مجموعه «سیتی‌سنتر» اصفهان تا حد بسیار زیادی الهام‌بخش من در زمینه کاری هستند. ایشان تاجران موفقی هستند که به جای سود شخصی به ارتقا و پیشرفت استانداردهای این صنعت در ایران می‌اندیشند. آقایان صرامی و انصاری دغدغه اشتغالزایی برای جوانان کشورشان دارند و در این راستا مشاغل متعددی برای جوانان ایرانی خلق کرده‌اند. به طور کلی داشتن الگوی کاری و حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد چون موفقیت‌ آن‌ها به ما در جهت موفقیت افزون‌تر در آینده، سمت و سو و انگیزه می‌دهد.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان