برگزاری نمایشگاه «برندهای اوراسیا» در ایروان

برگزاری نمایشگاه «برندهای اوراسیا» در ایروان
برگزاری نمایشگاه «برندهای اوراسیا» در ایروان

برگزاری نمایشگاه «برندهای اوراسیا» در ایروان
نمایشگاه کالا‌های ایرانی تحت عنوان «برند‌های اوراسیا» با حضور بیش از ۶۵ شرکت ایرانی و تعدادی از شرکت‌های کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا، چهاردهم اردیبهشت امسال با حضور تیگران خاچاتریان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان، سیدکاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان، آندرانیک الکسانیان رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان و جمعی از مقام‌ها و مسئولان ایرانی و ارمنی در محل اکسپوی ایروان برای مدت چهار روز افتتاح شد و جریان داشت.
در این مراسم، خاچاتریان برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی کالا‌ها و محصولات ایرانی به بازار ارمنستان و همچنین اتحادیه اوراسیا دانست و افزود: «اینگونه نمایشگاه‌ها نه‌تنها ظرفیت و فضای همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین شرکت‌های ایرانی و ارمنی را توسعه خواهد داد بلکه باعث معرفی کالا‌های ایرانی در اوراسیا خواهد شد.»
وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان با تشکر از ابتکار سفیر ایران در برگزاری این نمایشگاه در ارمنستان، امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا را بستر مناسبی برای تسهیل تجارت بین ایران و این اتحادیه دانست و تاکید کرد در سال ۲۰۱۹ فضای تجارت بین تجار و بازرگانان ایرانی و اوراسیا آسان‌تر و نقل و انتقال کالا گسترش خواهد یافت.
سفیر کشورمان نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه برند‌های اوراسیا با اشاره به درهم‌تنیدگی و ناگسستنی بودن روابط ایران و ارمنستان در حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی و... روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور را بر مبنای برد- برد و بهره‌گیری تجار ایرانی و ارمنی از منافع این روابط توصیف کرد و افزود: «امنیت تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور باید توسط دولت‌ها تضمین شود تا مشوقی برای حضور و فعالیت فعالان اقتصادی در حوزه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور باشد.»
 سجادی با تاکید بر کیفیت و تنوع کالا‌های ایرانی افزود: «ارمنستان می‌تواند از ایران  فعالان اقتصادی ایرانی و ارمنی را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.
لازم به ذکر است در نمایشگاه برند‌های اوراسیا در ایروان شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلفی نظیر صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، فرش، خودرو، وسایل و تجهیزات خانگی، آجیل، مواد پلاستیکی و... کالا‌های خود را عرضه کردند.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان