آشنايي با مراکزخريد برتر ژاپن

آشنايي با مراکزخريد برتر ژاپن
آشنايي با مراکزخريد برتر ژاپن

آشنايي با مراکزخريد برتر ژاپن
باغ سبز آسيا

مراکزخريد در ژاپن همزمان با داغ شدن تب خرده فروشي و اهميت اين صنعت، شکلي متفاوت از مدل سنتي خودشان گرفتند و به تدريج مدرن شدند. در بين تمام مراکزخريد و مال هاي اين کشور پيشرفته آسيايي، 5 مجموعه زير بيش از بقيه مورد استقبال قرار گرفته اند. 


نامباپارکس
مجموعه نامباپارکس در شهر اوزاکاي ژاپن چشم اندازي خاص و رويايي را فراروي بازديدکنندگان قرار مي دهد.
 صاحب اين مجموعه شرکت «ناکايي الکتريک ريل وي» را به مشارکت در تجهيز اين مرکزخريد مجهز واداشت. نامباپارکس با وسعت 75 هزار مترمربع، سقفي به صورت يک پارک بزرگ و سرسبز دارد و در زير اين پارک زيبا، 8 طبقه ساختمان، منطقه را به خيابان هاي اطراف متصل مي کند و در کنار آن يک برج 30 طبقه اداري واقع شده است. در کل نماي مختلط مجموعه که از درختان، باغچه ها، جوي هاي آب و آبشارها در کنار ترکيب هاي زيباي سنگ و سيمان تشکيل مي شود، اين امکان را به بازديدکنندگان مي دهد تا در تراسها، مناظري منحصربه فرد مانند يک دره سرسبز را شاهد باشند. دسترسي آسان از طريق راه آهن، مترو، اتومبيل و اتوبوس، نامباپارکس را به يک محل پرطرفدار براي مشتريان تبديل كرده است. علاوه بر زيبايي هاي خاص، حضور بيش از 120 مغازه و رستوران هاي متعدد بين المللي و دو سالن مجهز سينمايي، مرکزخريد اين مجموعه را براي بازديدکنندگان بيش از پيش جذاب مي کند. اين مجموعه جوايز متعدد بين المللي را براي معماران خودش به ارمغان آورده است. شرکت جرد که مسئول طراحي، توسعه و نوآوري نامباپارکس است، باغ هاي خيره کننده اي در فضاي اداري – تجاري مجموعه به وجود آورده است. باغ شهري در هشت سطح مختلف و شگفت انگيز طراحي شده که شامل فضاي سبز همراه دره ها، صخره ها و آبشارهاي جاري و برکه هاست. مقدار حجم سبز، منجر به کاهش انتشار و مصرف کربن از ساختمان ها مي شود. در سال 2003 اين بنا به عنوان مجموعه سازگار با محيط زيست که فضايي براي پرورش سبزيجات و محصولات زراعي به وجود آورده، معرفي شد.


شين جوکو (Shinjuku)
چه به قصد تماشاي پارک «شين جوکو» رفته باشيد و چه به قصد خريد، وقتي گذرتان به اين منطقه شلوغ مي افتد با تعداد بيشماري از مغازه ها و فروشگاه هاي مختلف روبه رو خواهيد شد. ايستگاه قطار شهري شين جوکو، يکي از شلوغ ترين و اصلي ترين ايستگاه هاي توکيو است و به فروشگاه هاي بزرگي مثل «کيو» و«ايستان» منتهي مي شود. همچنين فروشگاه «لومينه» و چندين مغازه ديگر در اين منطقه واقع شده اند. در شين جوکو فروشگاه هاي زنجيره اي بسيار بزرگ فروش البسه را خواهيد يافت. فروشگاه مشهور «بيکلو» که در واقع از ادغام 2 فروشگاه بزرگ «بيک کمرا» و «يونيکلو» ايجاد شده، انواع مختلف اجناس متناسب با هر سليقه اي را عرضه ميکند و در بين ژاپني ها بسيار محبوب است. فروشگاه بزرگ «کومه يو» در نزديکي ايستگاه قطار شهري وجود دارد.


گينزا (Ginza)
گينزا در واقع يکي از مناطق خريد لوکس و مرکز مد توکيو است و با برندهاي مطرح دنيا مانند «کريستين ديور» و «لوئي ويتون» شناخته مي شود. البته در اين منطقه برندهايي با قيمت هاي مناسب تر مثل «زارا» يا «يونيکلو» هم پيدا مي شوند. در گينزا مجتمع ها و مراکزخريد بسياري مثل ماتسويا، ميتسي کوشي، ماروني يرگيت و توکيو پلازا گينزا وجود دارند.


آمه يوکو (Ameyoko)
اين بازار خياباني که بين ايستگاه هاي قطار شهري «يوانو» و «اکاچي ماچي» قرار دارد، هميشه شلوغ است و در واقع در بيشتر مواقع در حال انفجار جمعيت ديده مي شود!
هر چيزي که شما فکر کنيد در اين بازار فروخته مي شود؛ از کيف و لباس و لوازم تزئيني گرفته تا ماهي و انواع ادويه ها. اگر ديديد در اين بازار عده اي روي صندلي ايستاده اند و فرياد مي زنند تا نان را با تخفيف بفروشند، اصلا تعجب نکنيد. ديدن اين بازار را به هيچ عنوان از دست ندهيد.


گرندبري (Grandbrerry Mall)
مرکزخريد گرندبري در منطقه «مينامي ماچيدا» در واقع يک «اوتلت» شناخته شده و معروف در توکيو است. در اين مجتمع تجاري، فروشگاه هاي انواع برندهاي مطرح دنيا مثل آديداس، نايک، کوچ، گپ، الدناوي، فرنچ فرانس، مون بل و بروکس برادرز اجناس خود را با قيمت هاي ارزان تر از بقيه فروشگاه ها (به علت تک سايز شدن اجناس يا مد سال نبودن) عرضه مي کنند. اين مرکزخريد کمي (40 تا 50 دقيقه) از مرکز شهر فاصله دارد.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان