«کیکومیلانو» کم‌قدمت اما پرقدرت

«کیکومیلانو» کم‌قدمت اما پرقدرت
«کیکومیلانو» کم‌قدمت اما پرقدرت

«کیکومیلانو» کم‌قدمت اما پرقدرت
به زیبایی امپراطوری رومن‌ها

قدمت فراوان الزاما به معنای بهتر و خاص‌تر بودن یک برند نسبت به همتایان کم‌سن و سال‌تر نیست. آنچه یک مارک تجاری را برتر از بقیه جلوه می‌دهد، نه سن و قدمت شناسنامه‌‎ای بلکه کیفیت و مشتری‌مداری بیشتر است. به همین دلیل در ایتالیا به‌عنوان مهد تعداد زیادی از برندهای برتر دنیا، برندهای کم‌قدمت اما پرکیفیت و دارای شهرت زیادی یافت می‌شوند.

 برندی برای همه 
یکی از این برندها، «کیکومیلانو» نام دارد که از زمان تاسیس در سال 1997 خودش را به‌عنوان یکی از برترین‌ها در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی مطرح کرده است.
این برند در سال 2017 جشن 20 سالگی خود را با یک تور سراسری در اروپا برگزار کرد و از زمان تاسیس تاکنون قوانین لوازم آرایشی را به‌کلی تغییر داده؛ به طوری که در 34 کشور مانند ایتالیا، آمریکا، اتریش و فرانسه در حال فروش محصولات خود است. البته بخشی از موفقیت برند کیکو به لطف فروش آنلاین شکل گرفته و این مدل خرید حداقل در ایتالیا رشد روزافزونی دارد. کیکو دارای یک هدف واحد است که این هدف در چنین جمله‌ای خلاصه می‌شود؛ تمامی بانوان حتی با دارا بودن کمترین بودجه هم باید بتوانند بهترین لوازم و اکسسوری را در اختیار داشته باشند.

تکنولوژی برتر
کیکومیلانو به‌عنوان اولین برند در حیطه تخصصی خودش با دارا بودن تکنولوژی «تکنی کالر» در حال ساخت و نمایش بزرگ‌ترین پالت‌های رنگ‌های آرایشی است. این شیوه تنها به وسیله فرمول‌های نوین و توسط متخصصان عرصه لوازم آرایشی و بهداشتی صورت می‌گیرد. کیکومیلانو با دارا بودن کیفیت و ایمنی بالا همراه خلاقیت‌های روزافزون، محبوبیت و شهرت زیادی به دست آورده. در واقع هر محصول تولید شده به وسیله آزمایش‌های بالینی که توسط موسسه‌های دانشگاهی وکلینیک‌های پوستی انجام می‌پذیرد به مرحله تولید می‌رسد.

 مزایای استفاده از «کیکو»
کیکومیلانو از آنجا که مانند اکثر برندهای ایتالیایی به تولید داخلی توجه ویژه‌ای دارد و به بومی‌سازی محصولات می‌پردازد، مناسب کشورهایی هم‌نژاد مردم ایتالیا و کشورهای همسایه است. به همین دلیل لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته توسط یک شهروند ایتالیایی احتمالا مناسب هم‌نژاد او در کشورهای دیگر هم خواهد بود.
برند کیکو با توجه به استانداردهای موجود، هیچ‌گونه جنس غیراصل و تقلبی روانه بازار نمی‌کند و هر محصول پس از گذر از چند مرحله آزمون در دسترس مردم قرار می‌گیرد. این موضوع رضایت توامان مشتری و خریدار را در پی دارد و به نوعی شعار کیکومیلانو با عنوان «تو لایق بهترین‌ها هستی» را تحقق می‌بخشد.

 برنامه جهانی
 کیکو با داشتن 900 فروشگاه در 21 کشور و دارا بودن فروشگاه آنلاین در 34 کشور دیگر دنیا، جهانی بودن خودش را به اندازه کافی به رخ کشیده اما علاوه بر داشتن اهداف بزرگ‌تر، ایتالیایی بودنش را فراموش نکرده است. کریستینا اسکوچیا، مدیر کیکو در این‌باره نظرات جالبی دارد: «ما نگاهی جهانی داریم اما این موضوع دلیلی بر عدم تفاخر به ایتالیایی بودن‌مان نیست. کشور ما از زمان امپراطوری رومن‌ها، خاستگاه هنر و زیبایی بوده و ما تلاش داریم با عرضه بهترین محصولات بهداشتی، سهم همیشه پررنگ ایتالیا در زیباتر شدن جهان را ادا کنیم.» 
با اینکه خیلی‌ها برند کیکومیلانو را در عرصه خودش با صفت «بهترین» خطاب می‌کنند اما به اعتقاد مدیران این برند، هنوز راه زیادی تا کمال مانده و آنها ضمن حفظ کیفیت فعلی و مشتری‌مداری باید هر روز بیش از روز قبل با علم روز و نیاز زمان خودشان پیش بروند. حرف اول و آخر کیکو از زبان مدیرش جالب است: «آمار می‌گوید ما در مسیر مناسبی گام برمی‌داریم اما این کافی نیست. اگر می‌خواهید یک برنده واقعی باشید، علاوه‌بر دیگران باید با خودتان هم وارد مبارزه شوید و فردای شما بهتر از دیروزتان شود. اگر تنها به داشته‌های امروز خودتان قناعت کنید، قطعا افق‌های دورتر را نمی‌بینید و همین عامل شما را از پیشرفت بیشتر بازمی‌دارد. ما چنین طرز فکری نداریم و در کیکومیلانو، موفقیت امروز دلیلی برای ندیدن فرصت‌های فردا نیست.» 
با این ایده‌آل‌ها و سطح عملگرایی، قطعا آینده این غول لوازم بهداشتی و آرایشی بهتر از حال خوب فعلی خواهد بود.
منبع: RLI MAGAZINE

 


 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان