مصاحبه اختصاصی مجله تجارت طلایی با مدیر توسعه شعب بین المللی برند ADL

مصاحبه اختصاصی مجله تجارت طلایی با مدیر توسعه شعب بین المللی برند ADL
مصاحبه اختصاصی مجله تجارت طلایی با مدیر توسعه شعب بین المللی برند ADL

مصاحبه اختصاصی مجله تجارت طلایی با مدیر توسعه شعب بین المللی برند ADL
دینو: هدف ما در ایران، افتتاح 40 فروشگاه در 5 سال آینده است
جم دینو به عنوان یک چهره شناخته شده در عرصه خرده‌فروشی سال‌هاست است با برند ADL در سطح جهان شناخته می‌شود؛ برندی که با تولید پوشاک زنانه، نیمی از جمعیت دنیا را خشنود و راضی نگه داشته است. حضور این شخصیت برجسته در دومین کارگاه آموزشی خرده‌فروشی و مراکزخرید، بهانه‌ای شد برای یک گفت‌و‌گوی اختصاصی با او.

در ابتدا لطفا بیوگرافی مختصری از خودتان ارائه کنید.
سال 1969 در استانبول متولد شدم و بیش از 30 سال است در صنعت خرده‌فروشی فعالیت دارم. ابتدا یک کسب‌و‌کار خانوادگی در زمینه مد راه‌اندازی کردیم و در ادامه شخصا انواع صنعت مد از ابتدایی‌ترین تا عالی‌ترین شکل ممکن را تجربه کردم. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌های بزرگ مشغول به کار شدم و در سراسر دنیا به آموختن پرداختم. با این‌که در حال حاضر در انگلیس تدریس می‌کنم، اما هنوز هم مشغول آموختن هستم و این، شانس بزرگی برایم محسوب می‌شود.

درباره برند ADL اندکی توضیح دهید.
ADL یک برند پوشاک زنانه در قالب صنعت فشن است که کالاهایی کیفی با قیمت متوسط عرضه می‌کند. ما استانداردهای بالا و مخصوص خودمان داریم و 100 فروشگاه و 55 شعبه در سطح جهان افتتاح کرده‌ایم.

اولین شعبه شما در چه سالی افتتاح شد؟
 سال 1992 در استانبول.

در حال حاضر برند شما چه جایگاهی در اروپا دارد؟


در انگلیس و به طور کلی اروپا با شعب زنجیره‌ای و فروشگاه‌های آنلاین خودمان شناخته می‌شویم. ما دوست نداریم مدام شعب پرچم‌دار افتتاح کنیم. هدفمان ساخت هر چه بیشتر شعب برای آشنایی مردم با برند ADL و البته جذب مشتریان سیار در تمام نقاط دنیا است.

در جهان و خاورمیانه چند شعبه دارید؟
 با در نظر گرفتن ترکیه، 155 شعبه در جهان داریم و اخیرا هم یک شعبه در دوبی‌مال افتتاح کرده‌ایم که از این تعداد 20 شعبه درخاورمیانه فعال هستند.

 در ایران چند شعبه دارید و برنامه‎‌ای برای گسترش فروشگاه‌های خودتان در کشور ما لحاظ کرده‌اید یا خیر؟
در تبریز، تهران و مشهد در مجموع 4 شعبه داریم و در «ایران‌مال» فروشگاه پرچم‌دار ما به وسعت 1000 مترمربع می‌درخشد. به زودی یکی از شعب ما در «اوپال‌مال» هم به بهره‌برداری می‌رسد. برنامه بعدی ما افتتاح شعبمان در شیراز است و به این ترتیب تا پایان سال‌جاری میلادی تعداد فروشگاه‌هایمان در ایران را به عدد 7 می‌رسانیم. البته هدف نهایی ما برپایی 40 فروشگاه ظرف 5 سال آتی است، اما همه چیز  به سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان بستگی دارد.

از میزان استقبال ایرانی‌ها از برندتان رضایت دارید؟
بله. میزان اشتیاق و علاقه ایرانی‌ها به خرید بسیار بالا و رضایت‌بخش است و باید بگویم استقبال خوبی از ADL صورت گرفته است.

 برای سال‌های 2018 و 2019 چه اهدافی را مد نظر دارید؟
به ادامه و توسعه برنامه‌هایمان در خاورمیانه می‌پردازیم و البته نیم‌نگاهی به سرمایه‌گذاری در شرق آسیا و کشورهای آسیای میانه خواهیم داشت. در حال حاضر 18 فروشگاه در روسیه و 5 شعبه در جمهوری آذربایجان داریم و در قزاقستان، گرجستان و ازبکستان هم سرمایه‌گذاری می‌کنیم. اروپا و انگلیس هم بازار هدف ما در راستای گسترش شعب و فروش آنلاین هستند.

 برای افتتاح یک شعبه چه استراتژی خاصی دارید؟ وضعیت بازار را در نظر می‌گیرید یا یک برنامه‌ریزی سالانه از پیش تعیین ‌شده دارید؟
استراتژی همیشگی ما، ارائه بهترین خدمات به مشتریان است. ابتدا میزان تقاضا در یک منطقه یا کشور خاص را بررسی می‌کنیم و در مرحله بعدی، شیوه زندگی مردم نواحی مدنظرخودمان را مورد مطالعه قرار می‌دهیم و سپس اقدام به افتتاح شعبه می‌کنیم.

در انتخاب مراکزخرید چه معیارهایی دارید؟
میزان استقبال مشتریان، نوع زندگی و تنوع یک مرکزخرید برای ما اهمیت زیادی دارد. مسائلی مانند میزان سرویس‎‌دهی به مشتریان و حتی نوع چیدمان و معماری داخلی یک مال هم برایمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

 در افتتاح یک شعبه جدید، استاندارد یا میزان مشخصی از مساحت را مد نظر قرار می‌دهید؟
ما شیوه‌های مختلفی برای افتتاح شعب داریم. در این شرایط بسته به میزان مساحت می‌توانیم یک محیط بزرگ فراهم کنیم یا از حداقل مساحت، بیشترین استفاده را ببریم. استاندارد یا مساحت مشخص و دقیقی برای خودمان تعیین نمی‌کنیم.

در سراسر جهان چند کارمند و دست‌اندرکار دارید و تولیدات شما در چند تولیدی عرضه می‌شوند؟
با احتساب نیروهای کارمان در ترکیه حدود 5 هزار کارمند داریم که 1200  نفر از این تعداد خارج از مرزهای ترکیه مشغول به کار هستند. 90 درصد تولیدات ما در ترکیه صورت می‌گیرد. در پاییز و زمستان 2019، اولین کلکسیون فروش ما در ایران آغاز خواهد شد که امیدوارم زمینه‌ای برای رونق هر چه بیشتر برند ADL در کشور شما باشد.

در چه زمینه‌ای تولیدات خودتان را عرضه می‌کنید؟
همه مدل پوشاک زنانه را با بالاترین کیفیت و مطابق استانداردهای جهانی در اختیار خریداران قرار می‌دهیم.

مشتریان شما چه رده سنی از جامعه را تشکیل می‌دهند؟
رده سنی خاصی نداریم. سبک زندگی، میزان اهمیت دادن افراد به خودشان و علاقه به خرید، افراد 20 تا 50 سال را به شعب ما سرازیر می‌کند.

برند شما چه مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا دارد؟
 شعار اول و آخر ما این است: "در خدمت شما هستیم؛ هر زمان و هر جا"
عمل به این شعار کمک کرد خاص شویم و محصولاتی منحصر‌به فرد ارائه کنیم. ما نه تنها یک برند فشن، بلکه یک شخصیت مستقل در تولید هستیم. تفاوت برند ADL از لحظه آغاز تولیداتش و با شخصیت مستقلش شکل می‌گیرد. فراموش نکنید کمتر برندی می‌تواند با قیمت‌ و کیفیت ما، سرپا و در اوج بماند.

چه استراتژی و ابزاری در کار خودتان دارید؟
 از طریق شبکه‌های اجتماعی بازخورد مشتریان را رصد می‌کنیم و فروشگاه‌هایمان معیاری برای سنجش موفقیت در میزان فروش و استقبال هستند. در ضمن بولتن ما سالی 4 بار منتشر می‌شود و به شدت نزد مخاطبانش محبوبیت دارد.

در زمینه کیفیت، قیمت و تعداد فروشگاه‌ها رقیبی دارید؟
با کار سخت و تلاش بی‌وقفه، مدام در حال بهتر کردن کیفیت تولیدات و ایجاد قیمت مناسب بوده و از این نظر می‌توانم بگویم رقیب خودمان هستیم! به طور کلی رقیبی نداریم، اما اگر بخواهیم هر مولفه را به طور جداگانه بررسی کنیم، می‌بینیم که بله، رقبایی پشت در هستند! شاید در داخل ترکیه تهدید نشویم، اما وقتی پا را فراتر از مرزها می‌گذاریم با یک رقابت واقعی در همه زمینه‌ها مواجه می‌شویم؛ از قیمت گرفته تا فروش آنلاین و حتی غذا و نوشیدنی، به همین دلیل مدام باید بهتر شویم. 

آیا در حوزه فعالیت‌های اجتماعی اقدامی انجام داده‌اید؟
بله. در این زمینه خیلی فعال هستیم و سالانه در کمپین‌هایی شرکت می‌کنیم. حقوق و سلامت زنان، جلوگیری از خشونت علیه آنها و تسهیل تحصیل دختران از جمله مولفه‌های فعالیت‌های اجتماعی شرکت ADL  محسوب می‌شود. در این زمینه رویدادهایی را پایه‌ریزی می‌کنیم و گاهی اوقات فروش‌های ویژه و عایدی فروشگاه‌هایمان را صرف کمک به کمپین مبارزه با خشونت علیه زنان و سایر موارد ذکر شده می‌کنیم.

اگر بخواهید برندتان را در یک کلمه توصیف کنید، چه واژه‌ای به کار می‎‌برید؟
 زیبایی!

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان