دوبی، محبوب تابستانی خرید و خرده‌فروشی

دوبی، محبوب تابستانی خرید و خرده‌فروشی
دوبی، محبوب تابستانی خرید و خرده‌فروشی

دوبی، محبوب تابستانی خرید و خرده‌فروشی
دوبی به‌عنوان یکی از پیشروترین مناطق تجاری و اقتصادی دنیا، این‌بار به خاطر برگزاری فستیوال‌ها و همایش‌هایی مانند «دوبی فستیوال» و «ریتیل استبلیشمنت» حتی بیش از بقیه تابستان‌ها توریست و گردشگر را در خودش می‌بیند.
در واقع این امیرنشین با تزئین خودش به بهترین شکل ممکن در زمینه خرده‌فروشی بیش از همیشه به‌عنوان یک مقصد جذاب برای توریست‌ها مطرح شده است. در این بین، همایش «ریتیل استبلیشمنت» با نام اختصاری «DFRE» با نشان دادن جذابیت‌های دوبی، این منطقه از کشور امارات را بیش از پیش در نظر مردم و توریست‌ها جذاب جلوه می‌دهد و به زوایای کمتر شناخته شده اقتصادی و توریستی این منطقه نوری تابانده است. 

 همایش‌های متنوع 
در واقع در طول سال دوبی مملو از همایش‌ها و کنفرانس‌های متنوع دارای جوایز گوناگون است؛ از همایش‌های ویژه ماه مبارک رمضان تا مناسبت‌های مذهبی و البته مراسم عید فطر. در این شرایط «DFRE» به‌عنوان مجری برگزاری مراسم گوناگون، نقش مهمی در پررونق‌ شدن صنعت توریسم دارد.  یکی از وظایف مهم «DFRE» برقراری ارتباط موثر و هماهنگ با مراکز خرید و صنایع خرده‌فروشی سراسر دنیا و همچنین دوبی است. احمد الخجا، مدیر «DFRE» و دوبی فستیوال در این‌باره نظرات جالبی دارد: «این تابستان، دوبی بهترین مکان ممکن برای خرید و جشنواره‌هاست و اگر واقعا می‌خواهید اجناس هیجان‌انگیز و متنوعی بیابید، حق ندارید فستیوال‌های دوبی را از دست بدهید. حضور برترین برندها و البته بزرگ‌ترین و بهترین همایش‌ها از این شهر چهره‌ای بین‌المللی‌تر از همیشه می‌سازد. ما با ارائه برترین نوآوری‌ها و گردآوردن به‌روزترین تکنولوژی‌ها، بهترین‌ها را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آوریم و از طرفی تلاش می‌کنیم برندهای شرق و غرب دنیا را زیر یک سقف جمع کنیم. هدف ما تبدیل به دوبی به شهر و منطقه‌ای پیشرو در زمینه برندها، مراکز خرید و صنعت توریسم است.» 

دلایل اصلی محبوبیت دوبی 
 علاوه بر آنچه «الخجا» توضیح داد، یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت دوبی نزد توریست‌ها، برگزاری بیست و دومین دوره فستیوال فروش است که تا روز 3 آگوست ادامه دارد. تبلیغات، فرصت‌های طلایی برای تصاحب جوایز گران‌قیمت و مرغوب و البته کلاس بالای مراسم از جمله دلایل توجه ویژه به فستیوال دوبی به حساب می‌آید. علاوه بر اینها در نظر گرفتن تخفیف 90 درصدی، هر خریداری را مشتاق سرزدن به برندها می‌کند. ناتایل بوگدان، مدیر اجرایی مرکز خرید «عمار» از زاویه دیگری به ماجرا نگاه می‌کند: «عمارمال تا جای ممکن حمایت خودش از دو فستیوال بزرگ دوبی را علنی جلوه می‌دهد و امیدوار است نقش مهمی در تبدیل دوبی به یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی دنیا و محبوب‌ترین منطقه گردشگری در آسیا ایفا کند.»
  دوبی بیش از هر چیز به‌عنوان یک مرکزخرید بزرگ مورد توجه گردشگران تور دوبی است. به هر طرف که نگاه می‌اندازید، فروشگاه‌ها و مراکز خرید، حس خرید ایجاد می‌کنند و هر توریستی مایل است وسایل متنوعی را بخرد یا حداقل یک بار تور بازارهای دبی را از نزدیک ببیند. متنوع بودن مراکز خرید دوبی، وجود برندهای معروف پوشاک، خودرو، مواد غذایی، مد، الکترونیک، وجود بزرگ‌ترین و بهترین فروشگاه‌های خرید دوبی در خاورمیانه، حضور فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار بزرگ مانند کارفور، هایپرپاندا، جیان و همچنین وجود بازارهای سنتی خرید که امکان خرید عمده در آ‌نها وجود دارد، باعث شده بسیاری از گردشگران از تورهای دوبی برای خرید استفاده کنند. بین فروشندگان رقابت بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود خرید همیشه به نفع مشتری و گردشگران دوبی‌تور باشد. احترام به مشتری مساله‌ای کاملا عادی و شاید بتوان گفت اجباری است چون اگر مغازه‌ای با مشتری برخورد مناسبی نداشته باشد، با توجه به امکان انتخاب‌های متعدد برای مشتریان ضرر بزرگی متحمل می‌شود، چون به‌هرحال خریدار می‌تواند به ده‌ها فروشگاه دیگر برود و جنس را ببیند و مقایسه کند.
 
برنامه‌های جنبی
فروشگاه‌های دوبی با برنامه‌های جنبی اقدام به جذب مشتری می‌کنند. تخفیف دوره‌ای روی کالاهای خاص، پایین ‌آوردن قیمت‌ها در ایام فستیوال، برگزاری برنامه‌های تفریحی مانند موسیقی و نمایش و برنامه‌های ورزشی و آموزشی و... که باعث جلب مشتری به مرکزخرید شود، ارائه کوپن‌های تخفیف، دادن هدیه به کودکان یا برپایی نمایشگاه نقاشی و کاردستی برای آنها و قرعه‌کشی‌های مداوم با جوایز متعدد برای خریداران، همگی نمونه‌هایی از فرهنگ خرید رایج در این شهر را نشان می‌دهد.

منبع: emirates247.com

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان