نگاهی به 5 پروژه بزرگ شرکت «تیلور»

نگاهی به 5 پروژه بزرگ شرکت «تیلور»
نگاهی به 5 پروژه بزرگ شرکت «تیلور»

نگاهی به 5 پروژه بزرگ شرکت «تیلور»

 بر بام دنیا

دلیل اصلی تاسیس استودیوی چپمن تیلور مادرید در قرن  بیست‌و‌یکم، بازتاب 2  پروژه بزرگ به نام‌های مراکزخرید لاگوآدا و ژانادو با آن مدل خاص طراحی بود.

از آن زمان تاکنون شرکت چپمن تیلور طراحی و تجهیز مراکزخرید و سایر پروژه‌های مهم در سراسر مناطق مدیترانه:‌ شامل مراکش، ترکیه، یونان، ایتالیا و مصر، خاورمیانه: شامل قطر و ایران، آمریکای‌لاتین: شامل مکزیک، پرو، کلمبیا و البته سراسر اسپانیا را  متوقف نکرده است. گسترش فعالیت‌ها و پروژه‌ها در دیگر کشورهای اروپایی شامل نروژ، اوکراین و پرتغال هم نشان از موفقیت‌های این برند بزرگ دارد.

بخش زیادی از اعتبار شرکت چپمن تیلور از پروژه‌ها و مشاوره‌های برترش در کشورهای مختلف ناشی می‌شود و خلاقیت و انجام کار به بهترین شکل ممکن از دیگر عوامل موفقیت این برند اسپانیایی است. به طور خلاصه کیفیت تولیدات، روح تیمی و تجربه فراوان، از عوامل موفقیت چپمن تیلور به حساب می‌آید. در واقع تلفیق هنر و معماری سبک «ایبری» با دانش و مدل موسوم به «آنگلوساکسونی»، سازه‌های برتر شرکت تیلور را رقم زده است.

پروژه‌ »جهانمال»

پروژه  «جهان‌مال» واقع در مشهد شامل مرکزخریدی 420 هزار مترمربعی، یک هتل، برجی اداری و مسافرخانه‌ای لوکس به همراه یک پارکینگ با مساحت 330 هزار متر‌مربع است که یکی از کارهای درخشان شرکت تیلور محسوب می‌شود. تیلور در واقع به دنبال ایجاد یک میدان عمومی تجاری در مشهد است و بین برج‌ها یک باغ سرسبز افتتاح می‌شود که شامل چند سایبان برای لذت بردن بازدیدکنندگان از آفتاب روز است.

هدف از طراحی «جهان‌مال» تبدیل مشهد به یک شهر کاملا تجاری و استفاده بالفعل از ظرفیت‌های گردشگری این کلانشهر به قصد رونق تجاری روزافزون خواهد بود.

پلازا ریو 2 مادرید

در حوالی رودخانه «مانزارانس» مرکزخریدی با مساحت 130 هزار متر می‌درخشد؛ جایی که شما می‌توانید علاوه بر برطرف کردن هر نوع نیازتان از صنعت خرده‌فروشی از رستوران‌ها، تفریحات و البته سالن‌های مد بهره کافی را ببرید. به محض ورود به مرکزخرید «پلازا ریو 2 مادرید» با یک نمای ورودی بسیار جذاب، معماری مدرن در تمام طبقات و یک ال‌ای‌دی مجهز و هوشمند روبه‌رو خواهید شد.180 فروشگاه و رستوران به همراه 1500 جای پارک خودرو، پلازا را به مرکزخریدی مهم تبدیل کرده است. در فضای باز پلازا علاوه بر نمایان بودن پارک ریو و رودخانه مانزارانس، امکان پیاده‌روی، ورزش، استراحت و امور فرهنگی برای مشتریان وجود دارد. پایداری و ثبات، هدف اصلی در خلق این مرکزخرید و تکنولوژی به کار رفته در آن است.

قطر‌مال

مرکزخرید 500 هزار مترمربعی قطرمال، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های چپمن در خاورمیانه است. پیش از 500 فروشگاه در طبقات مختلف، بهترین برندهای ممکن را عرضه می‌کنند و یک هتل 5 ستاره کنار 100 شعبه سیار عرضه‌کننده فست‌فود و نوشیدنی، جاذبه‌های قطرمال را کامل کرده‌اند. یکی از جاذبه‌های قطرمال، مکان‌های تفریحی پرتعدادش است؛ 19 سالن سینما، داشتن بزرگ‌ترین سیستم پخش 3D در دنیا، 10 لاین بولینگ و البته فضای ویژه با نام «کیدز موندو» برای بازی واقعیت مجازی کودکان، پروژه قطرمال را به یکی از مجموعه‌های فاخر شرکت تیلور تبدیل کرده است. همچنین یک سازه با ارتفاع 30 متر، یک رستوران را در خود جای داده و با اولین سالن تئاتر فعال در سراسر سال در یک مرکزخرید، همه را انگشت به دهان کرده است.

هتل الریان

این هتل 547 هزارمترمربعی با قابلیت پذیرش 201 میهمان در 25 سوئیت جداگانه، یک سالن ورزشی، استخر و رستوران را در خود جای داده و در صورت ضرورت، امکان پذیرش 300 میهمان را هم دارد. 2 سالن ویژه این مکان با ورودی اختصاصی به تفریحات عمومی اختصاص داده می‌شود. الریان در واقع اولین هتل وابسته به هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون در خاورمیانه است. در یکی از ورودی‌های اختصاصی شما به سمت استخر و فست‌فودهای زنجیره‌ای هدایت می‌شوید. 5 سالن غذاخوری، یک رستوران بر روی پشت بام، سرویس اتاق 24 ساعته، 3 استخر فضای باز، یک کلینیک و همچنین یک سالن زیبایی، برای برطرف ساختن تمامی نیازهای مشتریان و ساکنان هتل کافی به نظر می‌رسد.

 مسلک

2 برج 45 طبقه‌ای در مرکز شهر استانبول، نبض تجاری این شهر بزرگ ترکیه را در دست دارد. مسلک اولین دفتر تبلیغاتی در ترکیه است که موفق به ثبت نشان تجاری شده و در زمره سازه‌های برتر قرار گرفته است.  نمای چشم‌نواز همراه با معماری مدرن، مسلک را نه تنها یک برج تجاری مطرح بلکه مرکزی هنری جلوه می‌دهد. 442 آپارتمان، 16 پنت‌هاوس، 42 فروشگاه، یک گالری هنری و فودکورت از جمله اجزای درونی مسلک به حساب می‌آیند. از زمان افتتاح این پروژه تاکنون اقتصاد منطقه رشد کرده و هزاران شغل ایجاد شده است، علاوه بر این فضای رقابتی در مناطق اطراف به بهترین شکل ممکن به چشم می‌خورد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان