دپوترو: صنعت غذا برچسب اجتماعی عصر دیجیتال است

دپوترو: صنعت غذا برچسب اجتماعی عصر دیجیتال است
دپوترو: صنعت غذا برچسب اجتماعی عصر دیجیتال است

گفت‌و‌گوی اختصاصی «RETAIL PEOPLE» با مدیر «مپیک»
دپوترو: صنعت غذا برچسب اجتماعی عصر دیجیتال است

ادوار اخیر مراسم مپیک، گستره جغرافیایی این همایش بزرگ را تا کشورهای قبلا خارج گودی مانند ایتالیا، روسیه و هند گسترده کرد و حالا ما به کمک این مراسم با دنیای اعجاب‌انگیزی از خرید، خوراک و تفریحات مواجه هستیم.
دنیای خرده‌فروشی و صنعت تکامل‌یافته غذا و نوشیدنی هر چقدر هم که پیشرو بودن خود را نشان داده باشد، برای عقب نماندن از قافله پرشتاب پیشرفت و تکنولوژی به تطبیق خود با جدیدترین‌های روز نیازمند است. هیچ‌کس بهتر از ناتالی دپوترو، مدیر مپیک نمی‌تواند در قالب یک گفت‌و‌گو مفاهیم این تغییرات دراماتیک را شرح دهد. برای اینکه از میزان تاثیرگذاری این خانم مطلع شویم، لازم است کمی درباره‌ا‌ش بدانیم.
 دپوترو از سال 1995 به‌عنوان مدیر فروش «رد میدم» نامی برای خودش دست و پا کرد. او از وقتی سال 2010 به‌عنوان مدیر مپیک انتخاب شد، بار اجرایی تمام مراسم‌ها و رویدادها را به دوش کشیده و به بهترین نحو، برندها و افراد مشهور این صنعت را به حضور در مپیک‌های برگزار‌شده در میلان، بمبئی، مسکو و کن ترغیب کرده است. مدیر مپیک قبل از حضور در پست مدیر فروش، در چندین برند املاک و مستغلات و همچنین خرده‌فروشی به‌عنوان مدیر فعالیت داشت. این خانم فارغ‌التحصیل دانشگاه «آنتی‌پولیس» است و قطعا خواندن مصاحبه‌اش خالی از لطف نیست.

-مپیک چه کمکی به ساختن راهی درخشان برای مراکز خرید می‌کند؟
به‌عنوان یک رویداد بزرگ در زمینه املاک و مستغلات، مپیک جزئیات کوچک‌ترین تغییرات این عرصه را هم زیر نظر دارد و مورد بررسی قرار می‌دهد. همه تلاش ما، جا انداختن این مفهوم است که یک مرکزخرید در واقع چیزی بیش از یک مکان برای خرید تلقی می‌شود. خاورمیانه با ارائه یک رویکرد جدید و البته موفق، عناصر جدیدی به مراکز خرید افزود و در این راه ضمن پیشرو بودن، موفقیت‌های زیادی به دست آورد. هم‌اکنون تغییرات به شکل ملموسی نسبت به گذشته حس می‌شود و درواقع این مراکز خرید هستند که به شیوه زندگی انسان‌ها جهت می‌دهند. مپیک در سال 2019 بیش از همیشه راهنمای یک شیوه و پارادیم جدید در زمینه مراکز خرید شد. ما سعی کردیم دایره برندها را گسترده‌تر کنیم و حالا نایک تنها یک غول ورزشی نیست بلکه با تعریف شاخه‌های جدیدی از فعالیت در زمینه‌های مختلف، مانند بسیاری از برندهای دیگر، چند‌منظوره بودنش را به خوبی نشان داده است. به‌طور کلی سیاست ما، خوشامدگویی به تعداد زیادی از برندهای توانا در سراسر دنیاست.

-چرا در مپیک امسال یک رویداد جداگانه به‌طور کامل به مبحث اوقات فراغت و تفریحات اختصاص داشت؟
بابت برپایی یک برنامه مخصوص تفریحات واقعا خوشحالم. این ایده یک روز قبل از شروع مراسم عملی شد؛ وقتی بیش از 600 نفر از صاحبان مراکزخرید، دست‌اندرکاران عرصه املاک و مستغلات، دارندگان صنایع کاربردی و متفکران عرصه سرگرمی‌سازی گردهم آمده بودند. به نظرم نیاز بود یک روز کامل به مبحث مهم سرگرمی و تفریحات و نقش آن در مراکز خرید و مال‌ها پرداخته شود. برآیند این ایده‌ها، ساختن یک جهان سرشار از سرگرمی و لذت است.

-اهمیت صنعت غذا، شما را به برگزاری یک همایش تخصصی در این زمینه در میلان واداشت. درباره این اقدام صحبت کنید.
جایی بهتر از میلان برای صحبت از غذا و نوشیدنی وجود ندارد! دومین دوره مپیک‌فود در میلان بیشتر به تاثیرات اجتماعی صنعت غذا و نوشیدنی و اشتیاق و تجربه مشتریان اختصاص دارد. دومین دوره این مراسم که همزمان با هفته بین‌المللی غذا طی روزهای هشتم و نهم می در میلان انجام می‌شود، دوهزار میهمان دارد و بهترین‌های این عرصه در نشستی به اهمیت و تاثیر صنعت غذا و نوشیدنی در مراکز خرید و مال‌ها می‌پردازند. امروزه فست‌فودها و مراکز غذایی بیش از آنکه مانند گذشته تابع مراکز خرید باشند، به شیوه و میزان استقبال مشتریان از یک مال، جهت و سمت و سو می‌دهند و قطعا در آینده خیلی نزدیک، نقش مهم‌تری هم می‌یابند. بنری با مضمون «غذا، برچسب اجتماعی عصر دیجیتال» نشان‌دهنده اهمیت این صنعت در آینده مراکز خرید است. شیوه‌ها و عناصر جدید غذایی، تلفیق خرید و غذا در مال‌ها و البته مسیر درخشان پیش‌ روی صنعت غذا و نوشیدنی از جمله مسائل مهمی است که توسط مپیک و به وسیله بهترین‌های این عرصه به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. 

-از نقش خاورمیانه در مپیک بگویید.
مدیران، سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران مراکز خرید و خرده‌فروشی در خاورمیانه طی سال‌های اخیر با نوآورانه‌ترین ایده‌های ممکن رونق خاصی به مراسم مپیک داده‌اند و در این مراسم حضور و قدرت‌نمایی چشمگیری داشتند، به‌حدی که می‌توانم بگویم در قلب مپیک جای ویژه‌ای به خودشان اختصاص داده‌اند. این منطقه با گسترش خرده‌فروشی‌هایش در سالیان اخیر نقش مهمی در معادلات تجاری و اقتصادی داشته. در واقع می‌توان گفت مپیک بهترین مکان برای بازتاب دادن این نشانه‌های مختلف پیشرفت است و به همین دلیل با آغوش باز از میهمانان خاورمیانه‌ای‌ استقبال می‌کند. ما در مپیک به دنبال ساختن راهی برای آینده بهتر صنعت خرده‌فروشی و املاک و مستغلات هستیم.

منبع: RETAIL PEOPLE MAGAZINE

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان