راهکارهایی برای افزایش موفقیت مراکزخرید

راهکارهایی برای افزایش موفقیت مراکزخرید
راهکارهایی برای افزایش موفقیت مراکزخرید

راهکارهایی برای افزایش موفقیت مراکزخرید
اگر در سال 2019 وارد یک مال شوید، احساس می‌کنید صنعت خرده‌فروشی و مال‌ها طی نیم دهه اخیر تغییرات زیادی نداشته است.
مال‌ها کماکان شلوغ هستند، کودکان فودکورت‌ها را به انحصار خودشان درآورده‌اند و بزرگسالان با اشتیاق خرید می‌کنند. با رشد فروش اینترنتی و در نظر گرفتن این نکته که قدرت با یک کلیک اینترنتی در اختیار شما قرار می‌گیرد، فروشگاه‌های آفلاین در حال تقلا برای زنده ماندن هستند. فراموش نکنید خرید اینترنتی علاوه‌بر سهولت، غالبا ارزان‌تر است و شما باید خیلی سنتی باشید تا به جای این روش به سبک قبل به مال‌گردی و پرسه زدن در مراکز خرید ادامه دهید. در این شرایط مراکز خرید برای متقاعد کردن مردم جهت بیرون آمدن از منزل و دست به جیب شدن باید امتیازهای ویژه‌ای داشته باشند؛ امتیازاتی که به دست آوردن‌شان مستلزم هزینه‌های فراوان و مهیا کردن بهترین فضای تجاری و تفریحی ممکن برای عموم مشتریان است. با تمام این اوصاف هنوز برای خیلی‌ها لذت گردش در مراکزخرید با هیچ موضوع دیگری قابل قیاس نیست.

حضور چهره‌های تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی 
حضور چهره‌های اثرگذار در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی به شما در موفقیت مجموعه و مرکزخریدتان کمک شایانی می‌کند. در واقع تجمع چهره‌های تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی، میزان بازدیدکنندگان از مال‌ها و مراکز خرید را افزایش می‌دهد و از طرفی تبلیغی برای محبوبیت یک مرکزخرید یا مجتمع تجاری به حساب می‌آید. به‌طور مثال اخیرا مراکز خرید برتر در تورنتو در نشستی با اعلام قبلی، چهره‌های مشهور اینستاگرام را گردهم آورده و از آنها درباره مسائل مختلف سوال کردند. نزدیک شدن به افراد سرشناس در فضای مجازی اهمیت بسیاری دارد. باید بپذیریم که در عصر ارتباطات هستیم و فعالیت در فضای مجازی، همه ما را چند گام جلوتر می‌برد.

جادوی اینستاگرام 
این روزها مال‌ها و مراکز خرید مطرح علاقه زیادی به یک شبکه خاص اجتماعی به نام اینستاگرام نشان می‌دهند. برگزاری همایش‌های مختلف، اهدای جوایز ارزنده و همچنین ایجاد اپلیکیشن‌های متنوع تنها بخشی از خدمات متقابل مال‌ها و اینستاگرام است. بازخورد مثبت هر مشتری در یک مرکزخرید می‌تواند به تبلیغ کردن مرکزخرید مورد نظر بینجامد و این‌گونه در پس شراکت همگانی در زمینه تجربه حضور در یک مرکزخرید، تعداد بازدیدکنندگان به شکل قابل توجهی بالا می‌رود.

دعوت از چهره‌های مشهور
در یکی دو دهه اخیر دعوت از چهره‌های مشهور در زمینه‌های مختلف برای حضور در مراسم و افتتاحیه‌های مراکز خرید، به کاری مرسوم تبدیل شده است. عادی شدن ماجرا، مانع دیده شدن مزایای جانبی این اقدام می‌شود اما اگر از هر مرکزخریدی راز موفقیتش را بپرسید، قطعا خواهد گفت که حضور چهره‌های مشهور نقش زیادی در رونق کسب و کار دارد.

میزبانی از بازارهای داخلی 
یکی از دلایل خرج نکردن بازدیدکننده‌ها در مراکز خرید، تمرکز آنها بر بازارهای محلی است. مال‌ها فضای زیادی دارند؛ به حدی که می‌توانند بخش زیادی از فضای تجاری خودشان را به بازارها و محصولات داخلی اختصاص دهند. برگزاری مراسم‌های جذاب به مناسبت اعیاد مذهبی و تعطیلات رسمی، می‌تواند بهانه‌ای برای میزبانی مال‌ها از بازارها و محصولات داخلی باشد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی 
برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مراکز خرید و مال‌ها را صاحبان مشتریانی می‌کند که پیش از این هرگز نداشتند. برگزاری همایش‌هایی که به صورت مشارکتی بین یک مال و یک شرکت بزرگ انجام می‌شود، دایره استقبال از مراکز خرید را گسترده‌تر می‌کند. آموختن همیشه حس خوبی به وجود می‌آورد و اگر شما به‌عنوان یکی از صاحبان مراکز خرید و مال‌ها بانی کارگاه آموزشی شوید، قطعا به پیشرفت خود و مایملک‌تان کمک ویژه‌ای کرده‌اید. پس برگزاری کارگاه آموزشی را فراموش نکنید.

 در نظر گرفتن فضایی برای رویدادهای اجتماعی
معمولا مال‌ها فضاهای زیادی دارند که بدون استفاده مانده و بهتر است از این پتانسیل در جهت برگزاری رویدادهای اجتماعی استفاده شود. اخیرا بسیاری از مراکز خرید در آمریکا و کانادا از فضاهای بدون استفاده خود در جهت برپایی رویدادهای اجتماعی استفاده کرده‌اند و نتایج مثبتی را به چشم دیده‌اند. برگزاری رویدادهای اجتماعی که مردم را درگیر یک حس خوشایند می‌کند، جذاب به نظر می‌رسد و به همین دلیل انجام چنین مراسمی وزن مراکز خرید را بالا و بالاتر می‌برد.
منبع: styledemocracy.com

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان