اقدام جالب «سفورا»

اقدام جالب «سفورا»
اقدام جالب «سفورا»

اقدام جالب «سفورا»
تعطیلی موقت به خاطر آموزش رفتار مناسب

برند آرایشی و بهداشتی سفورا به قصد برپایی یک کارگاه آموزشی به مدت یک روز تمامی فروشگاه‌هایش را در آمریکا تعطیل کرد.
به گفته مسئولان این برند، روز تعطیل فروشگاه‌ها و برگزاری کارگاه آموزشی، پنجم ژوئن بود اما یک دلیل جالب برای چنین اقدامی وجود دارد. یکی از هنرمندان برجسته در توییتی اعلام کرده هنگام خرید از یکی از شعب سفورا در کالیفرنیا، یکی از کارکنان به او مشکوک شد و زنگ هشدار سرقت را به صدا درآورد. هر چند با گفت‌وگو بین طرفین، مشکل حل و بی‌گناهی خریدار ثابت شد، با این حال سران سفورا پس از اطلاع از موضوع، ضمن عذرخواهی از این هنرمند دستور تعطیلی یک روز تمام فروشگاه‌هایشان در آمریکا به قصد برگزاری کارگاه آموزشی جهت توجیه کارکنانش و هدایت آنها به سمت رفتار بهتر و حرفه‌ای‌تر را صادر کردند.

راهی برای ارائه خدمات بهتر 
سفورا با اعلام بیانیه‌ای ورود همه کارکنانش به این کارگاه آموزشی را خوشامد گفت و اعلام کرد با برگزاری این کلاس آموزشی یک روزه سودی بیش از فروش یک روز کامل محصولاتش به دست آورده چون موفق شد راهکارهای جدیدی در راه برخورد با مشتری به کارکنانش بیاموزد و به‌اصطلاح آنها را حرفه‌ای‌تر کند. این شرکت لوازم آرایشی و زیبایی فرانسوی در سال ۱۹۷۳ توسط دومینیک مندوناد راه‌اندازی شد و در حال حاضر متعلق به شرکت لویی‌ویتون بوده و از برندهای کمپانی LVMH به‌شمار می‌آید. شعبه مرکزی سفورا در بولوین-بیانکور در پاریس قرار دارد و هم‌اکنون دارای هزار و 700 شعبه فروش و فروشگاه در ۳۰ کشور جهان است. در سال ۲۰۱8، این برند درآمدی معادل چهارمیلیارد دلار داشت، با این حال از آنجا که هنوز خودش را کامل نمی‌داند، حتی برای کارکنانش هم کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند تا آنها از قافله علم‌آموزی و شیوه درست برخورد با مشتری عقب نمانند.

 راهی جذاب برای جلب مشتری
سفورا با مهارت و دانش کافی موفق به تولید و عرضه محصولاتی بی‌نظیر و خاص شده و انقلابی عظیم و شگفت‌انگیز را با تولید و عرضه بیش از 250 برند کلاسیک و نوظهور در محیط فروش به صورت طبقه‌بندی رقم زده است. مجموعه سفورا، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌هایی است که طیف گسترده‌ای از محصولات آرایشی ـ بهداشتی را عرضه می‌کند. این برند در بازار عطر موفق به فروش در بیش از 560 فروشگاه در کشورهای آمریکا ، اروپا و چین شده است.
 
روزشمار یک امپراطوری
ماجرا از افتتاح یک عطرفروشی توسط موسس این برند در شهر لی‌موژ در فرانسه در سال 1969 شروع شد. سه سال بعد سفورا نخستین عطرفروشی رسمی خودش در شهر پاریس را بازگشایی کرد. 9 سال بعد شیوه عطر‌فروشی به سبک سلف‌سرویس توسط این برند در پاریس پایه‌ریزی شد. در سال 1991 تجارت سفورا گسترش یافت و موفق به خرید برند shop 8 شد. در سال 1996، سفورا عرضه بهترین و مرغوب‌ترین محصولاتش در خیابان شانزه‌لیزه را آغاز کرد. از خریداری مجموعه سفورا توسط LVMH در سال 1979 و تاسیس نخستین فروشگاه سفورا در سال 1989 در نیویورک هم به عنوان دیگر نقاط عطف در پروسه تبدیل شدن سفورا به غول برندهای آرایشی و بهداشتی نام برده می‌شود.
منبع:BUSINESSINSIDER

 

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان