افتتاح نخستین فروشگاه اسپار در کوزوو

افتتاح نخستین فروشگاه اسپار در کوزوو
افتتاح نخستین فروشگاه اسپار در کوزوو

افتتاح نخستین فروشگاه اسپار در کوزوو

اسپار اینترنشنال به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان خرده‌فروشی دنیا همگام با استراتژی گسترش بازار، نخستین فروشگاه خود در کوزوو را به‌طور رسمی افتتاح کرد تا در بیست‌و‌هفتمین کشور اروپایی فروشگاهی نو باز کرده باشد. اسپار در کوزوو کنسرسیومی با حضور شرکای باتجربه در حوزه کالاهای مصرفی سریع و خرده‌فروشی است که با شراکت در کنار اسپاراینترنشنال به دنبال ارائه تجربه‌ای بین‌المللی از خرده‌فروشی به مردم این منطقه است. گسترش اسپار در سطح دنیا در شرایطی ادامه دارد که در حال حاضر این برند بیش از 13هزارو115 فروشگاه در چهار قاره جهان دارد و حدود 350 هزار نفر هم تحت پوشش این برند مشغول به کار هستند. اسپار کوزوو ماه گذشته با حضور رسانه‌ها، تأمین‌کنندگان و مقامات رسمی افتتاح شد و قرار است ظرف پنج سال آتی 35 فروشگاه دیگر به مساحت 50 هزار مترمربع در این منطقه گشایش یابد.

 این امید در کوزوو وجود دارد که با آغاز به کار اسپار در این منطقه، سطح خدمات به مشتریان بالاتر رود و با دانش بین‌المللی، محصولات باکیفیت‌تری در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. حضور اسپار در عین حال فرصتی است برای تأمین‌کنندگان داخلی و محلی تا سهم بازار خود را در قیاس با دیگر رقبا افزایش دهند. البته این فرصت، جدای از ایجاد اشتغال برای نیروهای داخلی و بهره بردن از دوره‌های توسعه بین‌المللی است. تاکنون با افتتاح دو فروشگاه در کوزوو، 125 شغل جدید خلق شده که در کنار فرصت کار در دفتر مرکزی اسپار سطحی نو از اشتغالزایی را در کوزوو فراهم آورده است.

تا به امروز دو فروشگاه در پریشتینا افتتاح شده و قرار است تا پایان سال 2019، سه و تا پایان سال 2020، هفت فروشگاه به این تعداد افزوده شود.

توبیاس واسموت، مدیرکل اسپار اینترنشنال درباره افتتاح این دو فروشگاه در پریشتینا گفت: «ما از شراکت با تیم کوزوو بسیار خوشحالیم. ما از آغاز به کار رسمی برند در کوزوو بسیار هیجان‌زده هستیم و برنامه‌مان افتتاح پنج فروشگاه در سال جاری و هفت فروشگاه در سال آتی است.

از زمان دادن مجوز فعالیت، دو تیم اسپار و تیم محلی ارتباط نزدیکی در امتحان و پیاده‌سازی فرمت‌های مختلف فروشگاهی داشته‌اند. بازار کوزوو در حال بزرگ شدن است و تقاضا برای خرید با استانداردهای بین‌المللی افزایش پیدا کرده است. اسپار با بومی‌سازی تجربیات بین‌المللی خود، تخصص خرده‌فروشی را در این منطقه بالاتر خواهد برد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان