«رمگا» برندی نوپا و همسو با سلایق ایرانی

«رمگا» برندی نوپا و همسو با سلایق ایرانی
«رمگا» برندی نوپا و همسو با سلایق ایرانی

«رمگا» برندی نوپا و همسو با سلایق ایرانی

پس از بررسی مجموعه های شناخته شده دنیا برند جدید و ایرانی «رمگا» پا به عرصه وجود نهاد تا مطابق با نیاز مخاطبان اصلی خود محصولاتش را تولید و روانه بازار کند. مدیرعامل «رمگا» پیرامون روند کاری این برند توضیحات کامل تری را ارائه داده است که در ادامه می خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کرده و در رابطه با نحوه راه‌اندازی برند رُمگا توضیحاتی ارائه دهید.

اینجانب بهداد شیخ‌عباسی، مدیرعامل رمگا هستم. رمگا برندی است نوپا که از دل یک تیم که به مدت 10 سال مشغول به فعالیت در عرصه پوشاک هستند شکل گرفته و علاقه و عطشی که درون این تیم وجود داشت برای خلق محصول متفاوت، کاستی و کمبودهای موجود در جامعه پوشاک ایران ما را بر این داشت که خواسته‌های خود را در قالب یک برند ایرانی متمایز دربیاوریم و از آبان 97 رمگا متولد شد.

محصولات رُمگا در چند دسته قرار می‌گیرند؟ شما در حال حاضر دارای چند شعبه و نمایندگی در کشور هستید؟

محصولات رمگا در دسته‌های کژوال، اسمارت کژوال، کالسیک و  فرمال قرار می‌گیرند و در حال حاضر دارای چهار شعبه در تهران )بام‌لند، مگامال) و 2 شعبه در شهر کرج هستیم.

بازار هدف رُمگا چه قشری از جامعه هستند (از نظر سن و توان مالی) و چه گروه سنی را در برمی‌گیرد؟

باتوجه به اهداف رمگا در زمینه طراحی و تولید محصول، طبقه متوسط جامعه بیشترین طیف مجموعه‌اند و خانم‌های 25تا40 سال مخاطبان اصلی مجموعه هستند.

در کنار نقش بسیار زیاد طراحی در صنعت پوشاک، رُمگا از چه مواردی برای تولیدات خود الگوبرداری می‌کند؟

یکی از مسائل اساسی که در این زمینه مطرح است بحث توانایی طراحی است. مجموعه‌های پوشاک در سراسر دنیا دارای تیم‌های طراحی و خلق بسیار قوی هستند که پایه و اساس و یکی از وجوه تمایز آنهاست. یکی از نقاط حساس و ویژه‌ای که از ابتدای امر در رمگا توجه ویژه‌ای به آن داشتیم تیم طراحی و شرایط رشد هر بیشتر این بخش است.

به طور کلی پروسه طراحی و تولید رُمگا به چه صورت است؟

رمگا بعد از بررسی و ارزیابی مجموعه‌های روز دنیا و الهام‌گیری از موضوعات موردنظر سپس تلفیق این موضوع با نیازهای مخاطبان اصلی براساس داده‌های موجود، اقدام به طراحی محصول مناسب برای مخاطب خود می‌کند. در بحث تولید نیز محصولات با توجه به امکانات موجود تا حد امکان با بهترین تکنولوژی موجود انجام می‌شوند.

آیا در چرخه صادرات هم برنامه‌هایی از طرف برند رُمگا وجود دارد؟

در شرایط حال رمگا فعلا برنامه مشخصی برای این موضوع در نظر ندارد ولی طبیعتا در روند حرکتی مجموعه در صورت هموار بودن شرایط اقدامات مناسب جهت این موضوع صورت خواهد گرفت چون دید مجموعه ما برای گسترش، محدود به نقطه یا محدوده خاص نیست .

تصور می کنید با خروج برندهای خارجی از کشور مسیر فعالیت برندهای ایرانی به چه صورت خواهد بود و چه امتیازاتی را به‌دست خواهند آورد؟

شرایط به نسبت قبل در حالت بهتری قرار گرفته و مجموعه‌های ایرانی فرصت بیشتری برای عرض اندام و شناسایی خود به مخاطب پیدا کرده‌اند ولی این موضوع به تنهایی برای رشد و ثبات یک مجموعه کافی نیست. وجود رقیب قدرتمند باعث رشد و پیشرفت هر مجموعه‌ای می‌شود همان‌گونه که در گذشته مجموعه‌هایی بودند که با وجود رقبای خارجی رشد بسیار خوبی داشته‌اند. این فرصت کوتاه به وجود آمده بهترین زمان برای پیدا کردن جایگاه مناسب هر برند در میان مخاطبان و ایجاد و رشد زیرساخت‌های لازم است.

از نظر شما چه عواملی منجر شده تا کشورهای دیگر نظیر چین و ترکیه در صنعت پوشاک از ایران پیشی بگیرند؟

در ابتدای امر مشکلات اولیه مانند تامین مواد اولیه، ماشین‌آلات و عدم وجود حمایت واقعی از صنایع پوشاک و وابسته که مطمئنا در صورت اصلاح نظر و تغییر رویه‌ها و تجدید نظر درباره دید کلی به آن باتوجه به پتانسیل بالای این صنعت در ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی می‌تواند تا اندازه‌ای باعث پیشرفت مجموعه‌های ایران شود. از سوی دیگر تفکر سنتی حاکم بر این صنعت و بدنه کلی پوشاک ایران، شاید تا الان یکی از دیگر دلایل این عقب‌ماندگی باشد که باتوجه‌ به به‌میدان آمدن نسل جدید و تغییر نسلی که به مرور زمان در بدنه آن شکل می‌گیرد، این امید وجود دارد که این عقب‌ماندگی جبران شود.

چالش‌های پیش روی صنعت پوشاک ایران از دیدگاه شما کدامند؟ چطور می‌توان از آنها عبور کرد؟

در این برهه از زمان یکی از چالش‌های پیشرو جایگاه‌یابی و جایگاه‌سازی مجموعه‌های ایران برای خود در ذهن مخاطب است که می‌توان با ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی مشخص برای نیل به اهداف از این چالش‌ها عبور کرد.

برنامه‌های آینده رُمگا و به‌طور کلی چشم‌انداز فعالیت این برند را در صورت تمایل اعلام فرمایید.

باتوجه به شرایط عدم ثبات و قطعیت حاکم بر اقتصاد، صحبت کردن درباره آینده کار درستی نیست ولی یکی از چشم‌اندازهای ما ایجاد برند و مجموعه‌ای قدرتمند و قابل احترام در این صنعت است .

 

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان