گردهمایی سیتی‌استار و برندها با حضور شرکت بین‌المللی کولیرز

گردهمایی سیتی‌استار و برندها با حضور شرکت بین‌المللی کولیرز
گردهمایی سیتی‌استار و برندها با حضور شرکت بین‌المللی کولیرز

گردهمایی سیتی‌استار و برندها با حضور شرکت بین‌المللی کولیرز

گردهمایی سیتی‌استار و برندها با حضور مشاور بهره‌برداری مرکز خرید و سرگرمی سیتی‌استار، شرکت کولیرز اینترنشنال و نمایندگان تعدادی از برترین برندها برگزار شد. در این گردهمایی سیتی‌استار، میزبان برندهای معتبــر پوشـاک، کیـف و کفـش، مبلمان و دکوراسیـون، اکسسـوری، لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، ساعت و برندهای معتبر غذا و نوشیدنی در سالن همایش‌های هتل پارس مشهد بود.

شهـر مشـهد به‌عنوان دومین کلانشهر ایران با دارا بودن بیش از 25 میلیون زائر و گردشگر در سال، شایسته‌ احداث مجتمع‌های مدرن در جهت پاسخگویی به نیازهای شهروندان، زائران و گردشگران است و احداث مرکز خرید و سرگرمی سیتی‌استار در مهم‌ترین قطب تجاری و گردشگری شهر مشهد (منطقه تجاری گردشگری سپاد) در همین راستا است. عملیات اجرایی پروژه‌ سیتی‌استار پس از انتخاب زمین، انجام مطالعات بازار و همچنین برگـزاری مسابقه‌ معمــاری، با حضـور داوران بنــام چون دکتر عبدالعلی‌زاده و دکتر حناچی آغاز شد.

مرکـز خریــد و سرگــرمی سیتی‌استار در هشت طبقه‌ تجــاری، تفریحــی و پارکینـگ با تلفیــق هنرمندانه‌ ساختمـان با ســازه‌ چـــرخ و فلک در حـال احــداث است.

این مرکزخرید با معماری مدرن و طراحی خلاقانه‌ فضاهای عمومی با 9400 مترمربع مساحت زمیـن و 72000 مترمربع زیربنـا دارای 230 واحد است. وجـود نورگیـرهای متعــدد و وُید مرکـزی وسیـع، به زیبایی فضای داخلی پروژه افزوده و نورپردازی فوق‌العاده، جلوه بی‌بدیلی به منظره شب این بنای بزرگ می‌بخشد. پیش‌بینی ورودی‌های متعدد در این پروژه و مجاورت با بزرگراه، به سهولت دسترسی شهروندان و مسافـران می‌انجامد. همجـواری با بوستان و فضـای سبـز ضلع شرقـی پروژه و در نهایت مجاورت با پارکینگ عمومی، از دیگر مزیت‌های مرکز خرید و سرگرمی سیتی‌استار به شمار می‌رود. بخش غذا و نوشیدنی نیز به‌عنوان یکـی از ملزومات مراکــز خرید امروزی در این پـــروژه به‌صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته و رستــوران‌ها، فـودکورت و کافی‌شاپ‌های متنـوع در آن پیش‌بینی شده است.

شرکت توسعه و عمران ستاره‌ شهر انتخاب بهترین مشاوران و مجریان را در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا، شرکت حرکت سیال با مدیریت مهندس رضا دانشمیر و خانم مهندس کاترین اسپریدونف به‌عنوان مشاور معماری پروژه انتخاب شد. این شرکت جوایز متعددی در سطح ملی و بین‌المللی به خود اختصاص داده است و پروژه‌های شاخصی چون پردیس سینمایی ملت تهران، برج جام ملت تهران، مسجد ولیعصر(عج) تهران و ... را در کارنامه کاری خود دارد. همچنین با شرکت توف سود آلمان به منظور کنترل، تضمین کیفیت و اخذ استاندارد روز دنیا جهت چرخ و فلک مرکز خرید و سرگرمی سیتی‌استار، قرارداد همکاری منعقد شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، بزرگ‌ترین دغدغه  سرمایه‌گذاران و مدیران این مجموعه از ابتدای ساخت، موضوع بهره‌برداری و مدیریت مرکز خرید پس از افتتــاح بـوده اسـت.

در این راستـا، شــرکت کولیـرز اینترنشنـال که یکـی از برتریــن شرکــت‌های مدیـریت بهـره‌برداری مراکز خرید در دنیا است به‌عنوان مشـاور و مـدیر در حوزه‌ بهــره‌برداری انتخــاب و قـرارداد منعقـد شد، که طی دو سال گذشته با حضور در کنار تیم‌های مهندسی و معماری پروژه، کلیه‌ الزامات مورد نیاز روز دنیا در حـوزه‌ی بهـره‌برداری مطالعه شد و جهت اجرا با نظارت شرکت کولیـرز اینترنشنال در دستــور کار قرار گرفت.

در این گردهمایی آقای پدرو سانتوز (Pedro Santos) معاون شرکت کولیـرز اینترنشـنال در منطقه‌ خاورمیانه و آفریقای شمــال(MENA) و مشـاور در حوزه‌ خــرده‌فروشی و ریکاردو برگسمــا(Ricardo Bergsma)مدیر لیزینگ تجاری و خدمات شرکت کولیرز اینترنشنال در منطقه MENA به ارائه توضیحاتی در خصوص این شرکت و اقداماتی که طی دو سال گذشته برای پروژه مرکز خرید و سرگرمی سیتی‌استار انجام داده‌اند، پرداخت.

معرفی شرکت کولیرز اینترنشنال (Colliers International):

 این شرکت از سال 1976 فعالیت خود را در حوزه مدیریت سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری مراکز تجاری، مسکونی، تفریحی و ورزشی آغاز کرده است. دفتر مرکزی این شرکت در کانادا واقع شده و با بیش از 15هزار متخصص حرفه‌ای در 68 کشور جهان به ارائه خدمات می‌پردازد. کولیرز اینترنشنال از سال 1996 در منطقه‌ خاورمیانه و آفریقای شمالی فعالیت خود را آغاز کرده است و پروژه‌های متعدد تجاری، تفریحی و ورزشی بزرگی را در کشورهای امارات، عربستان سعودی، قطر، گرجستان و دیگر کشورها در کارنامه خود دارد.

خــرید با کیفیــت، تفــریح و سرگرمی

  (Quality Shopping, Entertainment and Leisure):

پدرو سانتوز با اشاره به خواسته‌های سرمایه‌گذاران و مدیران سیتی‌استار نسبت به برنامه‌ریزی برای تبدیل این مجموعه به مقصدی ایده‌آل برای مخاطبان گفت: «مدیریت جریان مشتری (People Flow) اولین اقدام بود و بدین منظور پلان طبقات مورد بازنگری قرار گرفت. جانمایی فروشگاه‌های بزرگ و منطقه‌بندی (Zoning) صنوف مختلف دومین گام بود، بدین منظور منطقه‌بندی در طبقات به گونه‌ای انجام شد که هر طبقه بتواند به‌عنوان یک مقصد در نظر گرفته شود.

 طبقه منهای دو به تفریح و سرگـرمی و فودکورت اختصـاص یافت که فضـاهای ذکر شده با پوشش کلـیه سنین و سـلایق در نظر گـرفته شده است.

در طبقه منهای یک علاوه بر بخش غذا و نوشیدنی، هایپرمارکت به‌عنوان مهم‌ترین بخش در نظر گرفته شده است.

  طبقات همکف و مثبت یک شامل فروشگاه‌های تجاری با مساحت‌ها و کالاهای متنوع برندهای معتبر پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری و ... است.

  طبقه مثبت دو شامل فروشگاه‌های مبلمان، لوازم خانگی و رستوران است.

  طبقه مثبت سه شامل فودویلیج با طراحی ویژه و ارتفاع 9 متر است که فضایی منحصربه‌فرد برای خانواده‌ها خواهد داشت. علاوه بر بخش غذا و نوشیدنی، محل سوار شدن چرخ و فلک نیز در این طبقه قرار گرفته است که مجموع این دو کاربری، این طبقه را به یک مقصد تبدیل خواهد کرد.

فضای مشاعات با مساحت 48هزار مترمربع سهم عمده‌ای از زیربنای پروژه را به خود اختصاص داده و یکی از مهم‌ترین اقدامات ما فعال کردن فضاهای عمومی مجتمع بوده است؛ به طور مثال در وُید مرکزی دیوار صخره‌نوردی در نظر گرفته شده است که از طبقه‌ منهای دو شروع شده و تا طبقه همکف ادامه خواهد یافت.»

معاون شرکت کولیرز اینترنشنال به معرفی جاذبه‌های تفریحی و سرگرمی مرکز خرید و سرگرمی سیتی‌استار پرداخت و افزود: «شهــرکوچک، در فضـایی بالغ بـر 2400 متـرمربع با هدف آشنا کردن کودکان با مشاغل گوناگون و افزایش مهارت های اجتماعی در مرکز خرید و سرگرمی سیتی‌استار درنظر گرفته شده است.

برای این مجمـوعه، مطالعات فــراوانی در زمینه‌های تخصصی کــودکان و با حضور هنرمندان برجسته کودک و نوجوان انجـام شد و 50 فعالیت شغلی بر اسـاس علاقه‌مندی کودکـان، در قالب بازی و سرگـرمی طـراحی شده است.»

 وی ضمــن معرفی چــرخ و فلــک سیتی‌استار، به تلفیـق هنرمنـدانه چرخ و فلک با بنای پروژه، برای اولین بار در کشور به عنوان یک جاذبه گردشگری اشاره کرد.

این چرخ و فلک با 16 کابیـن و ظرفیت 594 نفـر در هر ساعت با ارتفاع 85 متری از سطح زمین، طراحی شده و کابین‌ها با رویکرد ارائه‌ خدمات پذیرایی و برگزاری رویدادهای صمیمانه در نظـر گرفتـه شده‌اند. وجود سیستم تهویه مطـبوع و قابلیت پذیرایــی در طول ســال از جذابیت‌های منحصر‌به‌فرد این چــرخ و فلــک است.

در پایـان این گردهمایی، جلسه پرسش و پاسخ برندها با نمایندگان مرکز خرید و سرگرمی سیتی‌استار انجام شد.

توضیحات تکمیل کننده از سیتی استار

  • با توجه به فاصله مکانی مرکزخرید و سرگرمی سیتی‌استار از مناطق برخوردار مشهد، برای جذب این مخاطبان برنامه‌ای دارید؟

 حضور مجموعه کاملی از برندهای معتبر، انواع رستوران‌ها با منوهای متنوع غذاهای ایرانی و بین‌المللی، هایپر‌مارکت و شهربازی متفاوت همگی باعث خواهد شد مخاطبان برای بهره از خدمات و کالاهای منحصر‌به‌فردی که در این مجموعه ارائه خواهد شد، این مرکز خرید را به عنوان یک مقصد انتخاب کنند .

  • چالش‌های سیاسی و اقتصادی را به چه میزان در عدم موفقیت مرکز خرید سهیم می‌دانید؟

چالش‌های سیاسی و اقتصادی مسلماً تاثیرگذار است، اما در شرایط فعلی نیز شاهد حضور مردم در بازارها و خرید آنها هستیم. در صورت ارائه خدمات مناسب به مشتریان در سخت‌ترین شرایط اقتصادی نیز می‌توان رونق مجموعه را حفظ کرد و کافی است به جمله Customer is king اعتقاد داشته باشیم.

  • چرا در سیتی‌استار سینما در نظر گرفته نشده است؟

در ابتدای تعریف بخش تفریح و سرگرمی، گزینه سینما نیز مطرح شد اما به دلیل نوع مخاطب که عمدتاً ساکنین شهر مشهد خواهند بود در اولویت اول قرار نگرفت. در سیتی‌استار به منظور جذب ساکنین مشهد، زائران و گردشگران در کلیه گروه‌های سنی بخش تفریح و سرگرمی در چندین بخش تعریف شده است. شهر مشاغل با رویکرد تفریحی و آموزشی برای کودکان در گروه دبستان و پیش از دبستان، فضای تفریحی خانوادگی با انواع بازی‌ها و چرخ و فلک که علاوه برای مخاطبین مشهدی، پذیرای بسیاری از گردشگران و زائران شهر مشهد خواهد بود. مسلماً گرفتن عکس از ارتفاع 85 متری و دیدن چشم‌انداز شهر مشهد برای گردشگران جذاب است. با اینکه در مشهد چرخ و فلک‌های دیگری وجود دارد اما افراد ترجیح خواهند داد در بهترین چرخ و فلک هزینه کنند.

  • برای رکود مرکز خرید طی هفته چه راهکاری دارید؟

خرید از هایپرمارکت در تمامی ایام هفته مورد توجه خانواده‌هاست. در سیتی‌استار فضایی با حداقل 3000 مترمربع به هایپرمارکت در طبقه منهای یک اختصاص یافته است. علاوه بر آن بخش تفریح و سرگرمی در طبقه منهای دو، زمینه انعقاد قرارداد با مدارس و مهدهای کودک را فراهم خواهد کرد و در تمامی ایام هفته شاهد حضور این گروه‌ها خواهیم بود. از دیگر راهکارهای رونق‌بخشی به مراکز تجاری در ایام هفته برگزاری رویدادها، جشن‌ها، تخفیفات ویژه و ... خواهد بود که حتماً در آینده مورد توجه مدیریت بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

  •  با توجه اینکه به مرکز خرید سیتی‌استار در منطقه تجاری گردشگری سپاد واقع شده و این منطقه سال‌های گذشته به‌عنوان یک منطقه تجاری گردشگری عملکرد مناسبی نداشته است، به منظور بهبود شرایط حاضر چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

سیتی‌استار و سایر فعالان اقتصادی منطقه تجاری گردشگری سپاد ، انجمن فعالان اقتصادی این منطقه را تشکیل داده‌اند. این انجمن موضوع برندینگ و برگزاری رویدادها را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار داده است. اقدامات فوق قطعا در شرایط منطقه اثرگذار خواهد بود.

  • به نظر شما عملکرد سایر پروژه‌ها در این منطقه چه تاثیری بر عملکرد سیتی‌استار خواهد داشت؟

مهم‌ترین مساله در عملکرد مناسب یک پروژه، تعریف درست آن است. به‌طور مثال امارات‌مال (Mall of Emirates) در منطقه‌ای از شهر دوبی ساخته شد که هیچ مجتمع تجاری دیگر و یا فضای شهری مناسبی وجود نداشت، اما به سبب تعریف درست و بهره‌برداری صحیح، در حال حاضر یکی از موفق‌ترین مراکز خرید دنیاست و بیشترین میزان فروش بر مترمربع را در بین سایر مراکز خرید دارد.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان