مرکز خریدی که مسافران پاریس را اغوا می کند

مرکز خریدی که مسافران پاریس را اغوا می کند
مرکز خریدی که مسافران پاریس را اغوا می کند

مرکز خریدی که مسافران پاریس را اغوا می کند
مسافر پاريس كه باشيد، حتي اگر قصد خريد هم دركار نباشد و حتي اگر جزو علاقه مندان به گشت و گذار در مراكز خريد هم نباشيد، با اين حال، تجربه بازديد و گشت و گذاري در مركز خريد «لافايت»، چيزي نيست كه شما را راحت بگذارد. 
«مرکز خرید لافایِت» (Galleries Lafayette) یا «گالری لافایِت» واقع در بلوار «هاوسمن» پاريس، از آن بناهايي است كه با معماری زیبا و منحصر به فرد خود در قاموس شهري چون پاريس، يك سر وگردن بالاتر ايستاده است.
اين بنا، شامل يك گنبد شیشه اي رنگ و يك پلکان مزین است كه به خاطر همين يك خاصيت انحاري كه در خود جاي داده، ارزش بازدید و کم صرف یک میان وعده در یکی از خوراکی فروشی های متنوع و جذابش را دارد.
این مرکز خرید در منطقه 9 شهر پاریس واقع شده و معماری آن متعلق به دوره Belle Epoque است. اين دوره كه در بر دارنده فاصله بين سال هاي 1871 تا 1914 میلادی است، با ويژگي هايي چون: مثبت اندیشی، صلح، تکنولوژی جدید و اکتشافات علمی توصیف می شود.
تاريخچه شكل گيري اين مركز به زماني باز مي گردد كه در سال 1985 تئوفیلد بادر و پسرعمویش آلفونس کان، فروشگاه لباس کوچکی را در خیابان لافایت در پاریس افتتاح نمودند و پس از آن به تدریج با خرید ساختمان های دیگر، در همان خیابان، دایره فعالیت خود را گسترش دادند. 
«بادر» سرانجام در سال 1912 توانست با استخدام معمار صاحب نامي به نام «ژرژ شدان» و دستیارش «فردینان شانو»، ساخت گنبد شیشه ای و پلکان مجموعه را که به سبک هنر مدرن Art Nouveau طراحی و تزيین شده بود، به پایان برساند.
از آن تاریخ به بعد، این مرکز خرید همواره مورد توجه سرمایه گذاران، طراحان، فروشندگان و خریداراني از سراسر جهان بوده و بازدیدکنندگان بی شماری را به خود جلب نموده است. 
گالری لافایِت در قالب سه ساختمان اصلی طراحی شده كه در ادامه به معرفي اجمالي هر يك از بخش هاي آن مي پردازيم: 


بخش اول
ساختمان اصلی، يا لافایِت کوپل Lafayette Coupole، شامل مجموعه های طراحان بزرگ مد دنیا، لباس کودک و نوجوان، لوازم آرایشی و بهداشتی، جواهرات و زیورآلات، کتاب، بخش موسیقی و لوازم الکترونیکی می باشد. همچنين، بخش پوشاک خانم ها، در این بخش از گالری، در مساحتی بالغ بر 45 هزار فوت مربع و در سه طبقه ارائه می شود. بوتیک ازدواج گالری نیز در این ساختمان واقع شده که آخرین اطلاعات و طرح های روز دنیا و نیز خدمات برنامه ریزی و برگزاری مراسم عروسی را ارائه می کند. 
علاوه بر اين ها، در اين بخش، رستوران و تراسي در طبقه بالای ساختمان واقع شده كه علاوه بر ارائه غذاهای متنوع و لذیذ، چشم انداز خیره کننده ای را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.


بخش دوم
لافایت ام Lafayette Homme، که توسط یک راهروی سرپوشیده به ساختمان اصلی متصل شده، به فروش پوشاک و لوازم مردانه اختصاص یافته است. فروشگاه مواد غذایی Lafayette Gourmet نیز در این بخش واقع شده است.


بخش سوم
لافایت مزون Lafayette Maison: مشرف به خیابان طراحی شده و آخرین مد های روز در زمینه طراحی و چیدمان منزل و تجهیزات و لوازم خانگی را عرضه می کند. 
یکی از برنامه های جنبی این است که هر جمعه راس ساعت 3 بعد از ظهر گالری لافایِت به طور رایگان نمایش مدی به مدت 30 دقیقه در طبقه هفتم ساختمان اصلی برگزار می کند که بازدیدکنندگان می توانند با رزرو قبلی از آن دیدن کنند. 
این مرکز خرید در حال حاضر در شهرهای برلین، کازابلانکا، نیویورک و دبی فروشگاه های مشابهی را تاسیس نموده و در تابستان 2013 نیز اولین مجموعه خود را در آسیای جنوب شرقی در شهر جاکارتا افتتاح خواهد کرد.

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان