سمارایان پیشتاز در عرضه تجهیزات فروشگاهی

سمارایان پیشتاز در عرضه تجهیزات فروشگاهی
سمارایان  پیشتاز در عرضه تجهیزات فروشگاهی

سمارایان

پیشتاز در عرضه تجهیزات فروشگاهی

حدود 2 دهه از آغاز به کار شرکت سما رایان صنعت می‌گذرد. شرکت سما‌‌رایان صنعت در زمینه ارائه سخت‌افزار در زمینه چاپگر و بارکدخوان فروشگاهی‌، چاپگر چک و پرفراژ، چاپگر کیوسک نوبت‌دهی و ATM، چاپگر رومیزی‌ و سنسور اثر انگشت فعالیت می‌کند و نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش Bixolon، Datalogic و TSC در ایران است. در این شماره گفت‌وگویی را با مدیر فروش شرکت سما ‌رایان صنعت انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

یک بیوگرافی کوتاه از خودتان ارائه داده و پیرامون سابقه فعالیت شرکت توضیحاتی ارائه دهید.

میکاییل حجت‌الاسلامی هستم متولد آذرماه 1370.بنده علاوه بر مدیریت فروش شرکت سمارایان مسئول پروژه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز هستم و در بخش‌های دولتی فعالیت میکنم. تحصیلات دانشگاهی بنده با رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد و در حال حاضر هم در واحد MBA مالی دانشگاه خوارزمی مشغول تحصیل هستم.

این شرکت فعالیت خود را از سال 1378 با نام "سامع رایانه" آغاز کرد و پس از حدود 8 سال فعالیت به "سما رایان صنعت" تغییر نام داد. در آن زمان ما در زمینه چاپگرهای فروشگاهی و بارکدخوان‌های متفرقه مشغول کار بودیم و پس از آشنایی با datalogic وBixolon ، تست کیفیت دستگاه‌های این برند و همچنین با توجه به سوابقی که در کارنامه داشت این برند را انتخاب کردیم. در ارتباط با فیش پرینتر نیز به دنبال محصول با کیفیت برای بازار بودیم و در آن زمان برند سامسونگ را انتخاب کردیم که مدتی بعد به Bixolon  تغییر نام داد.

محصولات عرضه شده توسط سما رایان به چه دسته تقسیم می‌شوند؟

عمده فعالیت ما در زمینه تجهیزات فروشگاهی است. از جمله فیش پرینتر، لیبل پرینترهای صنعتی و رومیزی و بارکدخوان (مخصوص فعالیت‌های صنعتی و فعالیت‌های فروشگاهی). همچنین موارد دیگری نظیر قطعات مربوط به دستگاه‌های خودپرداز و حسگرهای اثر انگشت را به تولیدکنندگان سیستم‌های حضور و  غیاب عرضه می‌کنیم.

 

شرکت شما واردکننده چه محصولاتی است و این محصولات وارداتی چه کاربردهایی دارند؟

محصولاتی که از طرف سما رایان صنعت وارد می‌شوند بیشتر در زمینه فروشگاهی کاربرد دارند؛ محصولاتی نظیر بارکدخوان‌، فیش پرینتر، لیبل پرینتر و دستگاه جمع‌آوری که پیش‌تر به آن اشاره شد. اما علاوه بر موارد ذکر شده در حوزه واردات محصولات قابل استفاده در سایر زمینه‌ها نیز فعال هستیم.

چه برندهایی از طرف سما رایان عرضه می‌شوند؟ این محصولات از کدام کشورها وارد می‌شوند؟

Bixolon، Datalogic‌،Suprema،  TSC برندهایی هستند که توسط شرکت سما رایان به کشور وارد شده و عرضه می‌شوند. datalogic برندی است که اصالت ایتالیایی دارد و به علت کیفیت بالایش و برخلاف رسم معمول بازار (که آمریکا نبض شرکت‌های دیگر را به دست می‌گیرد‌) شرکت آمریکایی PSC را خریداری کرده است. PSC برندی آمریکایی و تولیدکننده بارکدخوان‌های رومیزی بود که datalogic دفتر این شرکت را به آمریکا منتقل کرد.

شرکت سما رایان نسبت به سایر رقبا چه برتری‌هایی دارد؟

زمانی که شرکت سما رایان صنعت فعالیت خود را آغاز کرد، تنها یک یا دو شرکت دیگر در این زمینه فعالیت داشتند و ما به نوعی تنها شرکتی بودیم که به طور اختصاصی روی تجهیزات فروشگاهی کار می‌کردیم‌. در آن زمان معرفی و فروش این دستگاه‌ها به فروشگاه‌های مختلف کار چندان آسانی نبود و در طول روز تعداد انگشت‌شماری از این محصولات امکان عرضه داشتند. اما امروزه وضعیت بازار نسبت به گذشته تفاوت‌های بسیاری پیدا کرده و مسیر فروش را باز کرده است.

 

محصولات شرکت شما از کدام کشورها وارد  می‌شوند؟

کارخانه محصولات datalogic ایتالیا در کشورهای ایتالیا، ویتنام، اسلواکی و مالزی واقع شده است. در حال حاضر بیشتر کالاها از کشور ویتنام وارد می‌شوند، اما برخی کالاها نیز همچنان در کشور ایتالیا تولید می‌شوند.

 

در کدام شهرها شعبه دارید؟

با توجه به سابقه 19 ساله که شرکت ما دارد در تمام شهرها، استان‌ها و همینطور مراکز استان‌ها چندین نمایندگی فروش، نمایندگی سرویس و خدمات داریم و دارای شبکه گسترده‌ای هستیم.

شعبه‌های اصلی شرکت ما در تهران و شیراز مستقر هستند، اما در سایر شهرها نیز با نمایندگی‌ها همکاری داریم.

 

چه مدت از آغاز به کار باشگاه مشتریان سما رایان می‌گذرد و در کل ارائه‌دهنده چه خدماتی است؟

حدود 6 سال از آغاز فعالیت باشگاه مشتریان شرکت ما می‌گذرد. باشگاه مشتریان در زمینه سرویس و خدمات، مشاوره، ارائه قیمت، معرفی محصولات جدید، اعلام تخفیفات ویژه روی پکیج‌های خاص، میزان موجودی و مشخصات دستگا‌ه‌ها برای فروش در حال خدمت‌رسانی است.

 

در حال حاضر با چند فروشگاه در داخل کشور همکاری دارید؟

ما با تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ از جمله اتکا، رفاه، جانبو، هایپرمی، هفت‌، خانه وکاشانه و ... به طور ثابت در حال همکاری هستیم. برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌ هایپراستار نیز در زمینه تامین کالا مانند بارکدخوان ایفای نقش می‌کنیم. می‌توان گفت در حدود 85 درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ که به کیفیت اهمیت می‌دهند، حضور قدرتمندی داریم.

 

رمز موفقیت شرکت سما رایان در چیست؟

رمز موفقیت ما کیفیت خوب دستگاه‌ها و قیمت مناسب و همچنین سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی به موقع است که سابقه درخشانی را برای ما رقم زده است.

 

سما رایان محصول جدیدی را برای وارد کردن به کشور در نظر دارد؟

ترازوهای فروشگاهی جدیدترین محصولات ما هستند که از حدود 2 ماه دیگر از کشورهای کره و چین وارد کشور می‌شوند. ای اس ال (ESL) محصول دیگر ما است که در زمینه اعلام و تغییر قیمت‌ها کاربرد دارد، اما هنوز آنطور که باید در بازار ایران مورد استقبال قرار نگرفته است. علاوه بر موارد ذکر شده، دستگاه پوز فروشگاهی نیز تا حدود یک ماه دیگر وارد بازار خواهد شد.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان