شگفتی جدید لورئال از راه رسید

شگفتی جدید لورئال از راه رسید
شگفتی جدید لورئال از راه رسید

شگفتی جدید لورئال از راه رسید
زیبایی به انتخاب خودتان

لورئال به‌عنوان غول برندهای آرایشی و بهداشتی با وجود سال‌ها ایستادن بر قله صنعت خودش، هرگز بی‌نیازی از پیشرفت را حس نمی‌کند و همیشه با نوآوری‌هایش، مخاطبان خودش را راضی و در عین حال متحیر می‌کند.
این برند معتبر فرانسوی با ورود به دهه دوم قرن بیست و یکم شتاب پیشرفت خودش را بیشتر کرد و برای مقبولیت بیشتر، جدیدترین تکنولوژی‌ها را در تولید محصولاتش به کار برد؛ آنچه نتیجه‌ای به بزرگی افزایش مشتریان، سود مالی هنگفت و به دست گرفتن بازار لوازم آرایشی و بهداشتی داشت. همه ما برند فرانسوی لورئال را به‌عنوان یک شرکت بزرگ محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح دنیا می‌شناسیم اما ممکن است بیشتر ما ندانیم که این شرکت چقدر به انجام تحقیق، نوآوری و استفاده از تکنولوژی پایبند است. در واقع، لورئال از سال ۲۰۱۲ «انکوباتور تکنولوژی» خودش را اداره می‌کند؛ گروهی که فعالیتش مثل یک استارت‌آپ است و بر تلاقی آرایش و زیبایی و تکنولوژی متمرکز است. برخی از روش‌هایی که این شرکت در آن از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، عبارتند از:
انکوباتور تکنولوژی: لورئال چند لابراتوار در نیوجرسی، سان‌فرانسیسکو، پاریس و توکیو دارد که بر چند محصول خاص متمرکزند: ترکیبی از اپلیکیشن‌ها و ابزارهای پوشیدنی که لوازم آرایشی را به هم متصل و متناسب‌سازی می‌کنند تا نیازهای ویژه مشتریان شناسایی شود. این انکوباتورها با کارآفرینان و دانشگاهیان همکاری می‌کنند تا با استفاده از تکنولوژی، بهترین و به‌روزترین محصولات را توسعه دهند.

اپلیکیشن آرایشی: انکوباتور لورئال در سال ۲۰۱۵ یک اپلیکیشن موبایل به نام Makeup Genius  ساخت که به مشتریان امکان می‌دهد قبل از خرید هرگونه لوازم آرایشی و بهداشتی، آرایش و رنگ موهای مختلف را با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده، روی صورت خود ببینند. کل کاری که مشتریان باید انجام دهند، آپلود کردن عکسی از خودشان یا استفاده از دوربین موبایل است تا هر آرایش و رنگ مویی را امتحان کنند و امکان مقایسه عکس قبل و بعد خودشان را دارند.

شانه هوشمند: محصول دیگری که انکوباتور لورئال به واسطه مشارکت‌ تکنولوژیک خود تولید کرده، به هدف پاسخگویی به نیاز مشتریانی است که از موهای ناسالم رنج می‌برند. این محصول یک شانه هوشمند است که از سنسورهای متصل، سرعت‌سنج، ژیروسکوپ، میکروفن و اتصال‌های بلوتوث و وای‌فای استفاده می‌کند تا اطلاعات فنی را جمع‌آوری کرده و آنها را در یک الگوریتم آپلود ‌کند که این اطلاعات را برای ارائه توصیه‌های شخصی به افراد در مورد بهترین روش مراقبت از مو، به کار می‌برد.

تکنولوژی در تجهیزات تولید: در کنار سنسورها، دوربین‌ها و لیزرها، پلتفورم اینترنت اشیای شرکت IBM به لورئال کمک کرده تجهیزات و تاسیسات تولید خود را برای فرصت‌های انقلاب صنعتی چهارم آماده کند. تقاضای مشتری هر روز بیشتر می‌شود و آنها خواهان فرمول‌هایی برای برطرف کردن نگرانی‌های ویژه خود هستند. تکنولوژی به تاسیسات تولید لورئال کمک می‌کند با واکنش‌پذیری بیشتر و چابک‌تر بودن به این تقاضاها پاسخ دهد. انتظار می‌رود لورئال استفاده از اهرم هوش مصنوعی و تکنولوژی را به‌عنوان مزیت رقابتی خودش ادامه دهد و پیشتاز شخصی‌سازی محصولات با استفاده از تکنولوژی، در صنعت آرایشی و بهداشتی باشد. 
 
آینده درخشان 
 با این چشم‌انداز، شرکت فرانسوی لورئال همچنان به سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی ادامه می‌دهد. این برند در جریان نمایشگاه CES  از تازه‌ترین نمونه اولیه محصول پوشیدنی خود با قابلیت اندازه‌گیری سطح «pH» پوست رونمایی کرد. لورئال اعلام کرده که سطح متفاوت pH پوست در افراد می‌تواند باعث بروز التهاباتی نظیر اگزما و خشکی شود. از همین رو این برند محصولی برای اندازه‌گیری این شاخص طراحی کرده و از متخصصان پوست درخواست کرده از اطلاعات ثبت شده توسط محصول جدیدش برای تدوین برنامه های سلامتی استفاده کند. سنسور مورد اشاره همزمان امکانی را برای کاربرانش فراهم می‌کند که در مورد پوست خود بیشتر بدانند. برای استفاده از این محصول کافی است آن را در بخش داخلی آرنج خود قرار دهید و برای مدت پنج تا ۱۵ دقیقه آن را به حال خود رها کنید تا دو نقطه موجود روی آن به حالت رنگی دربیایند. در مرحله بعدی باید اپلیکیشن My Skin Track pH  را روی موبایل خود باز کنند و تصویری از آن نقطه‌ها را گرفته و در اپلیکیشن بارگذاری کنند. آن نقطه‌ها در واقع می‌توانند شاخص‌های بیولوژیکی موجود در عرق بدن نظیر pH، گلوکز و مواردی دیگر را در کنار نرخ عرق کردن بدن اندازه بگیرند. در این مرحله دستگاه حتی محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب را به شما توصیه خواهد کرد. البته اینکه سنسورهای دستگاه چندبار مصرف هستند یا خیر هنوز مشخص نشده اما لورئال اعلام کرده این مساله بعد از آن مشخص می شود که محصول از فاز آزمایشی و نمونه اولیه خارج شود. اغلب پزشکان و کاربران ممکن است علاقه‌مند باشند بیشتر در مورد وضعیت سلامتی اندام‌های داخلی خودشان بدانند تا شاخص‌های پوستی، با این حال وضعیت پوست می‌تواند اطلاعات خوبی را در مورد سلامت کلی بدن ارائه دهد. نباید از یاد برد این قبیل گجت‌ها عموما برای فروش بیشتر محصولات آرایشی شرکت‌های سازنده خودشان تولید می‌شوند.

منبع: فوربس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان