موقعیت مکانی فوق العاده؛ ویژگی منحصر به فرد مجتمع تجاری - اداری رویال

موقعیت مکانی فوق العاده؛ ویژگی منحصر به فرد مجتمع تجاری - اداری رویال
موقعیت مکانی فوق العاده؛ ویژگی منحصر به فرد مجتمع تجاری - اداری رویال
موقعیت مکانی فوق العاده؛
ویژگی منحصر به فرد مجتمع تجاری-اداری رویال
 
مجتمع تجاری - اداری رویال که چند ماه پیش در تقاطع بلوار دریا در منطقه سعادت آباد افتتاح شد، در حال حاضر میزبان برندهای موفق و معتبر متعددی است که در این مجموعه گرد هم آمده اند.در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با این سازه سربلند با محمد حسین بسیجردی مدیر بهره برداری و مشاورشرکت "رویال ساختمان آریا" به گفت و گو نشستیم که حاصل آن را در ادامه خواهید خواند.
 
بیوگرافی کوتاهی از خودتان ارائه دهید و بفرمایید انگیزه کارفرمایان از ساخت این مجتمع چه بوده است؟
 محمدحسین بیسجردی، مدیرعامل شرکت طلیعه سامان مهر و دارای مدرک دکترای الکترونیک از دانشگاه علم و صنعت تهران هستم. از سال 1385 شرکتی در زمینه الکترونیک و آی‌تی تاسیس کردم و امور طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی، برندینگ و مارکتینگ شرکت را در کنار مدیریت آن برعهده داشتم. به علت علاقه به حوزه¬های مارکتینگ مانند دیجیتال‌مارکتینگ، کمپین‌های تبلیغاتی، برندینگ، برگزاری رویدادها و انواع فعالیت¬های تبلیغاتی دیگر از طریق اجرای فرآیندهای تبلیغاتی برای شرکت الکترونیک و آی‌تی، تجربه کسب کردم. همچنین در سال 1387 موسسه فرهنگی هنری سلوک افلاکیان را تاسیس کردم که خالق انیمیشن‌های شاهزاده روم و فیلشاه است. از سال 1390 و ابتدا از طریق قرارداد آی‌تی پروژه شمیران‌سنتر بلوار ارتش وارد صنعت مجتمع¬های چندمنظوره شدم. از سال 1392 در زمینه مطالعات بخش تجاری و اجرای اقدامات مرتبط با طراحی هویت، لیزینگ و کمپین تبلیغاتی به طور تخصصی و با تاسیس شرکت طلیعه سامان مهر در زمینه بهره‌برداری و لیزینگ مجتمع¬های تجاری، اداری و تفریحی فعالیت کردم و مجری انحصاری کلیه اقدامات مرتبط با تعریف مفاهیم اولیه و مطالعات، طراحی کمپین و برندبوک، لیزینگ و اجاره‌داری برای پروژه شمیران‌سنتر بوده¬ایم. در حال حاضر نیز در پروژه شمیران‌سنتر، مدیریت بخش تجاری و ساختمان و طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی و در پروژه رویال سعادت‌آباد مدیریت بهره‌برداری و مشاوره شرکت رویال ساختمان آریا را برعهده دارم. 
اما کارفرمای این مجموعه شرکت رویال ساختمان آریا است که شرکتی با سابقه در صنعت ساختمان محسوب می¬شود. از سوابق این شرکت در صنعت مجتمع¬های تجاری می¬توان به رویال وزرا، مجتمع کودک شاپرک، کریستال شیراز و رویال سعادت‌آباد اشاره کرد. هدف این شرکت از ساخت مجتمع¬های تجاری اساسا بحث واگذاری به صورت فروش است که به دلیل شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، در زمینه بهره¬برداری از مجتمع¬های تجاری نیز ورود کرده است. کانسپت پروژه رویال سعادت‌آباد، مجتمعی لوکس و دنج برای اهالی سعادت‌آباد و شهرک غرب و با هدف تامین نیازهای حداکثری اهالی منطقه با کاربری¬های متفاوت از صنوف مختلف پوشاک، اکسسوری و غذایی است. همچنین این مجتمع به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص در مرز بین شهرک غرب و سعادت‌آباد و با توجه به نوع ساخت و مواد به کار رفته، ارتفاع، بر و دیده شدن پروژه از جهات مختلف یک مرکز تجاری منطقه ای با امتیازات ویژه است. 
ساخت مجتمع رویال از چه زمانی کلید خورد و از چه زمانی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد؟
ساخت مجتمع رویال از مرداد ماه سال 1393 آغاز شد و فعالیت رسمی خود را  در مرحله بهره‌برداری اولیه از اسفند ماه سال گذشته آغاز کرد. فودکورت مجتمع نیز در تابستان امسال به بهره¬برداری خواهد رسید. 
این پروژه در چند طبقه و با چه مساحتی ساخته شده است و دارای چه تعداد واحد تجاری و اداری است؟
این پروژه 18 طبقه¬ای شامل 7 طبقه پارکینگ با ظرفیت 466 واحد، 3 طبقه تجاری همراه با 39 واحد از صنوف پوشاک، طلا، آرایشی بهداشتی، اکسسوری و نیز 10 واحد غذایی در فودکورت و 8 طبقه اداری با 56 واحد است. زیربنای کل پروژه حدود 40 هزار متر مربع است. 
مجتمع رویال نسبت به سایر مراکز خرید همجوار دارای چه مزایا، محاسن و امکاناتی است؟ برای پیشی گرفتن در عرصه رقابت با سایر مراکز خرید چه تدابیری اندیشیده‌اید؟
موقعیت مکانی مجتمع رویال از جمله امتیازات برتر آن است. همانطور که گفته شد قرارگیری در مرز بین سعادت‌آباد و شهرک غرب یک ویژگی ممتاز و تکرارنشدنی است. نکته بعدی فضای همجوار است که این مجتمع را از اتوبان چمران، شمال به جنوب، میدان کاج و شهرک غرب قابل رویت کرده و به نوعی موقعیت ممتازی به پروژه بخشیده است. برندهایی پرقدرت و متناسب سلیقه و قدرت اقتصادی جمعیت منطقه و مخاطب هدف در این پروژه حضور دارند. فودکورت مجموعه همراه با 1300 متر تراس با ویوی360 درجه‌ای و همچنین صنوف متعدد با برندهای قوی در بخش تجاری و فودکورت مجتمع رویال از امتیازات دیگر این پروژه هستند. ضمن اینکه این مجتمع موقعیت و تعداد پارکینگ مناسبی نسبت به مساحت تجاری داشته و برای حدود 50 واحد تجاری حدود 470 متر پارکینگ در نظر گرفته شده است.
با توجه به مجموعه¬های متعدد تجاری اطراف پروژه و مجموعه‌های در حال ساخت، ¬باید به دو موضوع ایجاد حس رضایت در مخاطب با خدمات مناسب و معرفی این خدمات از طریق کمپین تبلیغاتی به طور همزمان توجه ویژه‌ای کرد. وظیفه ما رصد کردن دائمی فضای کسب و کار، خدمات فروشگاهی و انواع خدمات مجتمع و اصلاح موانع و مشکلات به منظور ایجاد رضایت در مخاطبان و همچنین طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی است.
ویژگی خاص این مجموعه چیست؟ چه خدماتی در این مجتمع ارائه می‌شود؟
همانطور که پیشتر به آن اشاره شد ویژگی خاص این مجتمع موقعیت مکانی ممتاز و دیده¬شدن از جهات مختلف است.  در مطالعات و انتخاب صنوف، تامین حداکثری نیازهای مخاطبان هدف با توجه به محدودیت تعداد واحدها و توجه ویژه به بحث غذایی و فودکورت بوده که تا حد قابل قبولی محقق شده است. 
استراتژی شما برای جذب مشتری چیست؟
استراتژی جذب مشتری تنها معطوف به ارائه خدمات با کیفیت خوب، با قیمت مناسب و معرفی این خدمات از طریق کمپین تبلیغاتی اثربخش در راستای جلب رضایت مردم و برندینگ است. در کل هر استراتژی جذب مردم و مشتری به این مجموعه ماندگار نخواهد بود مگر با فراهم کردن خدمات درخور شأن مخاطب و کسب رضایت مشتریان.
مجتمع رویال ارائه‌دهنده چه خدماتی است و چه اصنافی در این مرکزخرید به چشم می‌خورند؟
ما از طریق مدیریت زیرمجموعه¬های خدمات و نگهداشت و همینطور با نظارت بر عملکرد برندها (کیفیت، قیمت و تنوع، نحوه برخورد با مشتری و...) و انتخاب و چیدمان مناسب صنوفی که در این مجتمع حضور یافته‌اند (و همچنان نیز در حال تکمیل و تغییر هستند) به دنبال فراهم کردن محیطی جذاب برای مخاطب هستیم که با حضور در این مجموعه احساس رضایت داشته باشند. صنوف این مجموعه شامل صنوف پوشاک مردانه، زنانه، آرایشی، طلا و جواهر، ساعت و اکسسوری و غذایی است و هدف تامین حداکثری و رضایتبخش نیازهای مردم منطقه بوده است.
انتخاب برندها بر چه اصول و مبنایی صورت می‌گیرد؟ برنامه‌ای برای افزایش برندهای حاضر در این مرکزخرید دارید؟
انتخاب برندها اساسا برمبنای طراحی اولیه و نیازهای مخاطبان هدف ما و با توجه به مجتمع¬های تجاری و برندهای موجود در اطراف این مجتمع صورت می‌گیرد. البته مواردی از قبیل وضعیت حال حاضر برندها و شرایط اقتصادی کشور نیز در این انتخاب بی‌تاثیر نیست. به عنوان مثال در حال حاضر که بسیاری از برندهای خارجی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند رویکرد جذب برندهای ایرانی پرقدرت در دستور کار است. طبیعتا برندهایی را برای حضور در مجموعه مدنظر قرار می‌دهیم که مناسب قشر ساکن در منطقه باشد. باتوجه به تعداد واحدهای مستقر در مجموعه برندهای موجود افزایشی نخواهند داشت و تعامل خوبی با بسیاری از برندهای حاضر در پروژه با وجود برخی مشکلات که عمدتا ناشی از شرایط اقتصادی کشور است، وجود دارد اما به دنبال آن هستیم که درصورت جابه‌جایی یا در فصل تمدید قرارداد، امکان حضور برندهای قدرتمندتری نیز وجود داشته باشد. 
نوع واگذاری‌ واحدها و نحوه انتخاب کسبه به چه صورتی است؟
واگذاری واحدها به صورت فروش یا اجاره بوده است. انتخاب کسبه نیز همان¬طور که بیان شد بر مبنای مطالعات منطقه، تعریف هویت مجتمع، صنوف انتخاب شده، مخاطبان، سطح اقتصادی آنها و در نهایت ارزیابی برندها بوده است. البته پیش از این برخی انتخاب برندها و برنامه‌ریزی‌ها براساس جامعه هدف انجام نشده بود که سعی در اصلاح آن داریم.
پیرامون همکاری‌های مشترک بین مجتمع رویال و شمیران‌سنتر نیز توضیحاتی ارائه فرمایید.
شاید همکاری‌های مشترک بین این دو مجتمع به دلیل فاصله جغرافیایی که دارند چندان ملموس نباشد، ولی تیم و سناریوی مشترکی که بین رویال‌مال و شمیران‌سنتر برنامه‌ریزی شده است منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات شده و خواهد شد. همچنین همکاری بین تمام مجتمع‌های تجاری در هر منطقه ضروری است. علت این ضرورت این است که مراکز و مجتمع‌های تجاری ضمن رقابت باهم باید مکمل یکدیگر باشند  و اگر بتوانند بسته خدمات یکپارچه و مکمل طراحی کنند می‌توانند منجر به کاهش بسیاری از هزینه¬ها و افزایش رضایتمندی مخاطبان خود شوند. 
 
 
 
 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان