نگاهی به زیباترین سازه های "چپمن تیلور"

نگاهی به زیباترین سازه های "چپمن تیلور"
نگاهی به زیباترین سازه های

نگاهی به زیباترین سازه های "چپمن تیلور"

به وسعت دریا ، به عظمت آسمان

این روزها مراکز خرید برخلاف گذشته تنها کارکرد یکجانبه و مخصوص خرید ندارند و هر روز به مدد تکنولوژی‌های جدید، بعد جدیدی به مال‌ها و مراکزخرید اضافه می‌شود؛ آنچه بیش از پیش به رونق صنعت خرده‌فروشی می‌افزاید.
 شرکت چپمن‌تیلور با سابقه فراوان در عرصه ساخت و تجهیز مراکز خرید چندمنظوره در طول سال‌های اخیر بخشی از بهترین مراکز خرید چندمنظوره را تاسیس کرده و از این بابت کارنامه درخشانی دارد.
 
 فاز دوم مدیاسیتی و ساختمان تومارو
فاز دوم مدیاسیتی با هزینه‌ یک میلیارد و 211 میلیونی، سپتامبر 2016 تاسیس شد و حالا با گذشت حدود 2 سال، این ساختمان به خانه برندهای رسانه‌ای برتری مانند ITV، بخش رسانه‌ای دانشگاه سالفورد و حدود 250 شرکت رسانه‌ای تبدیل شده است. طولی نکشید که این ساختمان شکل و محیطی دانشگاهی به خود گرفت و کلیدی‌ترین بحث‌ها در زمینه‌های مختلف بین صاحبان علم و دانش در مدیا سیتی شکل گرفت. در فاز دوم مدیا سیتی حدود هزار و 800 واحد فروش و بازرگانی در نظر گرفته شد و همچنین آپارتمان‌هایی برای اجاره در دسترس عموم است. یک مرکز رسانه‌ای و 55 هزار مترمربع فضای تجاری از دیگر امتیازهای برجسته مدیاسیتی به حساب می‌آید. ساختمان تومارو هم بیشتر مناسب امور تجاری است و بارها به خاطر مدل خاص معماری و چرخش رستوران‌هایش مورد توجه قرار گرفته است. ساختمان تومارو به حدی جذاب به نظر می‌رسد که سال 2017 یکی از بهترین و معتبرترین جوایز معماری دنیا به نامBCO  را دریافت کرد.
 
آلشتات کوآرتریربوخل 
شهر تاریخی آخن در آلمان از زمان تاسیس و برپایی آلشتات مسیر متفاوتی را در معماری پیموده و حتی می‌توان گفت این ساختمان تجاری، روند معادلات و معاملات تجاری را در یکی از کلیدی‌ترین شهرهای آلمان  عوض کرده است. بخشی از برق شهر آخن توسط روشنایی همیشه موجود این ساختمان جذاب تامین می‌شود. شرکت چپمن‌تیلور پس از اینکه در بین خیل عظیم خواستاران طراحی و برپایی این ساختمان برنده شد، به خاطر تجهیز مناسب و معماری خاص جایزه ویژه معماری در سال 2018 را دریافت کرد و امیدوار است در سال میلادی پیش‌رو تحولات گسترده‌تری برای «آلشتات» رقم بزند.
 
لیورپول واترز
در یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین شهرهای آبی و بندری دنیا، وجود یک اسکله مرتبط با امور دریایی و بین‌المللی ضروری به نظر می‌رسید که شرکت چپمن‌تیلور با تجهیز «لیورپول واترز» به این خواسته جامه عمل پوشاند. با وجود این اسکله، استانداردهای تجاری بندر لیورپول به حد و اندازه‌های دیگر بنادر مهم دنیا نظیر هامبورگ، بارسلونا، بوستون و تورنتو می‌رسد.
 
رویال ایکسچنج 
این ساختمان تجاری- اداری باشکوه در شمال شرق بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، نمونه کمیابی از جذابیت معماری محسوب میشود. رستوران، کافیشاپ، انواع برندها و همچنین یک فروشگاه زنجیرهای، رویال ایکسچنج را به جایی متفاوت از تمام مناطق ایرلند شمالی تبدیل کرده است. قرار گرفتن این سازه عظیم کنار کلیسای قدیمی و شیک شهر، جمعیت زیادی را به سمت شمال شرق بلفاست میکشاند و به نوعی برای این شهر بزرگ، درآمدزاست. به مروز زمان، ساختمان بلندآوازه بلفاست و سایر بناهای سربه‌فلک‌کشیده بلفاست به نماد فرهنگی شهر هم تبدیل شدهاند و میتوان از آنها به عنوان یک شاخصه شهری هم نام برد؛ همان هدفی که شرکت تیلور در تمام طرحها و برنامههای اولیهاش دنبال میکند.
 
42 مسالاک
2 برج 42 طبقه در قلب استانبول میدرخشد. این پروژه از 442 آپارتمان، 16 پنتهاوس، 42 فروشگاه و یک گالری هنری تشکیل شده است. شرکت تیلور پروژه خودش در این مکان را در سال 2013 افتتاح کرد. یک برج و یک دفتر کاری در سال 2014، برج دوم در سال 2015 و مناطق تجاری و تفریحی در سال 2017 تکمیل شدند و در نهایت  42 مسالاک اولین سازه ترکیهای برنده جایزه معماری معروفLEED  نام گرفت.
 
بویوک یالی
این ساختمان زیبا در حوالی دریای مرمره، هزار و 500 خانه رو به دریا و 15 هزار مترمربع فضای مخصوص به دنیای فشن، امور فرهنگی، هنر، کودکان، هتل و رستوران دارد. تیلور با ساختن این بنای باشکوه به تمام آنهایی که منتقد ساخت‌وساز کنار و حوالی دریای مرمره بودند ثابت کرد در صورت رعایت اصول معماری میتوان بهترین پروژهها را در ناممکنترین مناطق به سرانجام رساند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان