فروشگاه های رنجیره ای در کنار دولت

فروشگاه های رنجیره ای در کنار دولت
فروشگاه های رنجیره ای در کنار دولت
اعضای هیات مدیره اتحادیه و مدیران عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جلسه دیروز وزیر صمت:
فروشگاه‌های زنجیره‌ای همواره کنار دولت برای توزیع کالاهای اساسی هستند
اعضای هیات مدیره اتحادیه و مدیران عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جلسه روز گذشته با وزیر صمت بر همراهی همیشگی با دولت برای توزیع کالاهای اساسی تاکید کردند.
 
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی به نقل از روابط عمومی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، در نشست مشترک عصر دیروز وزیر صمت با اعضای هیات مدیره اتحادیه و مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور و تعاونی ها و اتحادیه تعاونی های کشور،  راهکار‌های افزایش اطمینان خاطر مردم به تامین روانتر و سهل‌تر کالا‌های مورد نیازشان بررسی شد.
 
محمد شریعتمداری در حاشیه نشست مشترک با مدیران فروشگاه های زنجیره ای کشور و تعاونی ها و اتحادیه تعاونی های کشور تصریح کرد: در بسیاری از موارد رشد حداقلی، کمتر از ده درصدی در میزان فروش در فروشگاههای زنجیره ای وجود دارد و طرح این مساله شاید بیشترناشی از نگرانی موجود در جامعه باشد ولی آنچه از سوی مدیران فروشگاهها طرح شد فعالیت طبیعی و فروش طبق برنامه است.
 
وزیر صمت اظهار کرد: در روند تخصیص سهمیه به فروشگاههای زنجیره ای متناسب با تقاضای مردم در برخی کالاهای خاص خللی به وجود آمده بود که مدیران این فروشگاهها قول مساعد دادند در اسرع وقت با شارژ انبارشان به تامین کالا از تولید کنندگان یا وارد کنندگان اقدام کنند .
 
وی افزود: روند تامین مواد اولیه تولید برخی از واحدها هم با مشکلاتی روبه رو شده بود که بیشتر به سیاست های ارزی کشور و مقررات ایجاد تمرکز در این سیاستها بر می گشت که باهمکاری بانک مرکزی حل و فصل خواهد شد تا به صورت سریع تر کالاهای مورد نیازمردم در اختیار فروشگاههای زنجیره ای قرار بگیرد و این فروشگاها کماکان با قوت در خدمت مردم باشند.
 
وی ادامه داد: مجموعه امکانات این فروشگها با شارژ کامل انبارها در خدمت مردم خواهد بود و مردم اطمینان داشته باشند که دولت با تامین کالاهای اساسی مورد نیاز آنها تمهیدات لازم را از پیش اندیشیده و امکانات لازم برای تامین این نیازها درماههای آتی حتی در بعضی اقلام بیش ازنیازسال هم وجود دارد.
 
شریعتمداری در زمینه طولانی بودن زمان ترخیص برخی کالاها از گمرک کشور گفت: نتایج آنچه از اتاقهای بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی دریافت شد عمدتا در مشکلاتی در نحوه ترخیص مواد اولیه تولید و کالاها بود که طی جلسه ای با رییس کل گمرک این موضوعات مطرح و با تدابیری که در نظر گرفته شد که این روند اصلاح می شود.
 
رییس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما  با اشاره به شبکه گسترده ۳ هزار شعبه ای فروشگاه های زنجیره ای در سطح کشور گفت: فروشگاه ها با در اولویت  توزیع قرار دادن اقلام ضروری، نیازهای اساسی مردم را در سطح کشور تامین می کنند .
 
وی درباره کمبود عرضه گوشت با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گفت: تاکنون چندین جلسه با ستاد تنظیم بازار درباره میزان عرضه گوشت در فروشگاه‌ها برگزار و اعلام کردیم که میزان گوشت تخصیصی با نیاز مردم تطابق ندارد و همین موجب می‌شود ظرفیت توزیع فروشگاه ها برای ساعاتی از روز خالی بماند.
 
فخریان در تشریح سخنانش افزود: بر همین اساس هم مشاهده می‌شود در روز حدود یک ساعت گوشت برای توزیع  در فروشگاه‌ها وجود دارد در حالی که برای تامین کامل نیاز مردم باید سهمیه بیشتری به فروشگاه‌ها تخصیص یابد و دولت باید با برنامه ریزی و واردات مستمر تامین این مشکل را حل کند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان