پیشتاز آتی بورس

پیشتاز آتی بورس
پیشتاز آتی بورس
شاخص بورس از مرز ۱۵۴ هزار واحد گذشت
شاخص کل بورس در یک ساعت اول جریان معاملات امروز با رشد بیش از 5 هزار واحد از مرز 154 هزار واحد هم گذشت.دلیل این رشد چیست؟
 
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی به نقل از تجارت‌نیوز، جریان معاملات امروز بازار سرمایه همانند روز گذشته روند صعودی در پیش گرفته است، اما با این تفاوت که هنوز ۳۰ دقیقه از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز چهارشنبه ( ۲۱ شهریورماه ۹۷) نگذشته است که بورس تهران شاهد رشد ۵۶۷۳ واحدی شاخص کل و ورود به کانال ۱۵۴۲۵۰ واحدی شده است.
در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای فولاد، وبملت، شیراز، کگل، رمپنا، وامید، وخارزم، شنف، کچاد، فولاژ، پارس، جم، شخارک، شکربن، کنور، ومعادن، شاراک، غشهد، بشهاب، فارس، وتجارت، فخوز، بترانس، کهمدا، شپترو، غپینو، کسرام، تاپیکو، دشیمی، سکرد، دلر، سهرمز، وخاور، شفن صفوف خرید تشکیل شده است.
 
بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های « فولاد، کگل، پارس، فارس، پارسان» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « خاهن، آپ، لبوتان، وبیمه، قزوین» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.به گفته کارشناسان بازار سرمایه، از روز دوشنبه صف سنگین خرید برای فولاد و کگل تشکیل شده است که به دلیل آزادسازی قیمت محصولات فولادی در بورس کالا است که آزادسازی قیمت فولاد در بورس کالا برروی سهام سنگ آهن نیز تاثیر مثبت گذاشته است. برداشتن سقف نوسان قیمتی مس، آلومینیوم، فولاد و محصولات ویژه پالایشی این امید را در دل سهامداران بورس زنده کرده است که سقف نوسان قیمتی محصولات پتروشیمی هم تا آخر شهریورماه برداشته شود.در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تا به این لحظه بیشترین مالکیت حقوقی‌ها مربوط به گروه خودرویی بوده است، به طوری که خپارس، خزامیاد، وساپا بیشترین مالکیت حقوقی‌های بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
 
رونق دوباره دلاری‌ها
بررسی ها بازار سرمایه حاکی از رونق دوباره دلاری‌ها است. در روند امروز معاملات کگل شفاف سازی را آغاز کرد و روی افزایش نرخ شمش فولاد و رشد نرخ محصولات مانور داده است. در اطلاعیه این شرکت آمده است: با توجه به ابلاغیه دستور‌العمل تنظیم بازار محصولات فولادی وزارت صنعت معدن و تجارت به شماره ۶۰/۱۶۳۲۳۲ مورخ (۲۰ شهریورماه ۹۷) که در سیستم بورس کالا اعمال و عملیاتی می‌شود، توجه سهامداران را به موارد زیر جلب می‌کند: ۱- افزایش قیمت فروش محصولات فولادی با توجه به باز شدن سقف رقابت معاملات فولاد در بورس کالا ۲- افزایش قیمت فروش محصولات این شرکت به تبعیت از افزایش نرخ فروش شمش فولاد خوزستان ۳- اطلاعات فروش و تولید شرکت از طریق اطلاعیه تولید و فروش ماهیانه در سامانه کدال منتشر می‌شود. ۴- سایر اطلاعات تکمیلی در خصوص افزایش بهای تمام شده و سایر هزینه‌ها در صورت‌های مالی شرکت منعکس و به اطلاع سهامداران خواهد رسید. همچنین در روند امروز معاملات فولاد هم شفاف سازی را آغاز کرد. در اطلاعیه این شرکت آمده است: با توجه به ابلاغ اصلاح دستورالعمل تنظیم بازار محصولات فولادی وزارت صنعت معدن و تجارت به شماره ۶۰/۱۶۳۲۳۲ مورخ (۲۰ شهریورماه ۹۷) قیمت‌های پایه محصولات فولادی در بورس کالا معادل متوسط نرخ کشف شده کالاها در ۴ عرضه آخر بورس کالا تعیین و سقف رقابت در معاملات بورس کالا برای محصولات فولادی باز است. لازم به توضیح است درصورتی که رشد قیمت‌های محصولات فولادی در بورس کالا بالاتر از ۲۰ درصد باشد متناسب با آن قیمت مواد اولیه و انرژی تعدیل خواهد شد.
 
آزادسازی نرخ پتروشیمی‌ها از روز شنبه
مجید مویدی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل رشد بیش از ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس در یک ساعت اول معاملات امروز بازار سرمایه، گفت: یک سری اتفاقات سریالی افتاد که بسیار مهم و تاثیرگذار بود. به عبارتی خبرهایی در بازار منتشر شد که بازار منتظر آن بود.این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: برداشتن سقف نوسان قیمتی محصولات پالایشی و فولادی باعث رشد پرشتاب شاخص بورس شد و شنیده‌ها حاکی از آن است که از روز شنبه پتروشیمی‌ها به این جمع خواهند پیوست.
 
مویدی افزود: بدون شک انتشار این اخبار مثبت نقدینگی را به بازار سرمایه سرازیر خواهد کرد. شاهد حجم معاملات چشمگیر هستیم و به لحاظ فنی و تکنیکال هم می‌توان گفت تمام گروه‌ها مقاومت‌های مهمی را شکسته‌اند که خبر بسیار خوبی است.این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: معتقدم که بسیاری از نمادها با قیمت دلار ۳۵۰۰،۵۰۰۰،۷۰۰۰ تومان معامله می‌شوند، بنابراین حتی اگر بازار رشد داشته باشد همچنان ظرفیت بسیاری برای رشد وجود دارد و نسبت به سایر بازارها عقب است.مویدی افزود: شاید تا سال‌ها بازار سرمایه چنین شرایطی را تجربه نکند. در این بین برخی گروه‌ها و صنعت‌ها تازه ابتدای راه هستند و شگفتی ساز خواهند شد.این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نکته مهمی که در بازار سراسر مثبت باید گوشزد کرد اینکه ممکن است بازار شاهد منفی‌ها و اصلاح مقطعی هم باشد که جزیی از روند صعودی خواهد بود و جای نگرانی نیست.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان