رشد قیمت مسکن در یک ماهه گذشته

رشد قیمت مسکن در یک ماهه گذشته
رشد قیمت مسکن در یک ماهه گذشته
رشد قیمت مسکن در یک ماهه گذشته
جدیدترین آمار وزارت راه در تهران قیمت مسکن طی شهریورماه امسال نسبت به ماه پیش از آن ۹.۳ درصد افزایش یافته است.
 
بر اساس آمار رسمی در شهریور ماه امسال متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران ۸ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه پیش از آن (مرداد ۹۷) بالغ بر ۹٫۳ درصد افزایش یافته است. در مرداد امسال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بود.
 
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی، بر این اساس متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک پایتخت به ۱۷ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان افزایش یافته است. ماه پیش از آن یعنی مرداد ۹۷ هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۱۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بود.همچنین در منطقه ۳ متوسط قیمت به ۱۴ میلیون و ۶۳۹ هزار تومان، در منطقه ۸ به ۷ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان، در منطقه ۱۳ به ۷ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان و در منطقه ۲۲ به ۷ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان افزایش یافته است.در مناطق ۱۷ و ۱۸ نیز به ترتیب قیمت متوسط هر مترمربع واحد مسکونی به ۳٫۷ و سه میلیون و ۴۷۰ هزار تومان افزایش یافته است.
 
تعداد مبایعه نامه های ثبت شده در شهریور امسال نسبت به مرداد نیز کاهش یافته است. در شهریور ماه ۸۹۶۲ فقره مبایعه نامه ثبت شده که نسبت به ماه پیش از آن یعنی مرداد با ۱۱۱۵۴ فقره حدود ۱۹٫۶ درصد کاهش یافته است.
 
 
منبع:‌ تسنیم

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان