بازاریابی محتوایی نیاز هر کسب و کار

بازاریابی محتوایی نیاز هر کسب و کار
بازاریابی محتوایی نیاز هر کسب و کار

بازاریابی محتوایی نیاز هر کسب و کار

به عنوان مدیر یک شرکت چگونه اطمینان حاصل می کنید که در بهترین مسیر ممکن در رابطه با مقوله بازاریابی قرار دارید؟ بدون شک در این رابطه روش های متنوعی وجود دارد و بهترین تصمیم و روش ها تنها زمانی نمایان خواهد شد که در ابتدا نسبت به امر بازاریابی و تمامی روش های موجود در آن اطلاعات کافی داشته باشید.

برای مثال بازاریابی سنتی، صنعتی، ویروسی و زنجیره ای از جمله روش های مرسوم در این رابطه محسوب می شود. با این حال در این مقاله قصد معرفی روشی را داریم که برای تمامی کسب وکارها الزامی است. در رابطه با بازاریابی محتوا نیز تعریف های متنوعی وجود دارد. با این حال به طور جامع می توان آن را به فرآیند تولید و به اشتراک گذاری اطلاعات مورد نیاز و مفید برای مخاطبان، دانست.
در این رابطه توجه داشته باشید که محتوای تولیدی باید کاملا در ارتباط با نوع فعالیت و دارای ارزش و بار علمی مناسب باشد. اگرچه برخی این امر را با تبلیغات یکسان تصور می کنند، با این حال توجه داشته باشید که شما در بازاریابی محتوا هدف اصلی خود را آگاهی رسانی قرار داده و این افراد هستند که به سراغ شما خواهند آمد. این امر بدون شک هزینه و زمان بیش تری را از شما خواهد گرفت. با این حال در تبلیغات به علت این امر که شما صرفا به معرفی محصول و برند خود می پردازید، بسیاری از تکنیک ها را نیاز خواهید داشت تا مخاطب با فعالیت شما توجه کافی را نشان دهد. این امر در حالی است که بازاریابی محتوا خود باعث جذب مخاطب خواهد شد.
برای مثال در این رابطه می توان موسسه TED را مثال زد که با ایجاد محتواهای جذاب و ارزشمند، موفق شده است تا امروزه به مخاطبان میلیونی در سراسر جهان دست پیدا کند. در این رابطه مدیران این موسسه بر این باور هستند که علت موفقیت آن ها در تکیه بر ایده هایی است که امکان گسترش آن ها وجود دارد. در همین راستا و در ادامه به بررسی 7 دلیل که چرا بازاریابی محتوا برای کسب وکار شما مهم است، خواهیم پرداخت.


1-افزایش میزان اعتماد 
این امر که مخاطبان به سطح بالاتری از اطلاعات دسترسی داشته باشند، بدون شک در مدت زمان کمتری به اعتماد لازم خود برای خرید دست پیدا خواهند کرد. در این رابطه توجه داشته باشید که شیوه های ایجاد محتوای شما باید کاملا متنوع باشد تا توجه حداکثری را به وجود آورد. در این رابطه توجه داشته باشید که شما الزاما نباید اقدام به انجام تمامی مراحل ایجاد یک محتوا نمایید. درواقع ترجمه محتواهای ایجادشده نیز از جمله روش های موجود در این رابطه محسوب می شود. با این حال توجه داشته باشید که انجام یک محتوای ارزشمند نیازمند وجود افراد متخصص و کارشناسان دارد تا بار علمی و میزان درستی آن در سطح مطلوبی قرار گیرد. همچنین ایجاد پل ارتباطی میان نویسنده و مخاطبان نیز از جمله اقدامات ضروری در این رابطه محسوب می شود. در نهایت انجام درست این اقدام خود یک اعتبار بزرگ برای برند شما محسوب می شود.


2-افزایش سطح آگاهی 
بسیاری از افراد اطلاعات زیادی را در رابطه با برند شما در اختیار ندارند و این امر یک واقعیت تلخ محسوب می شود. در این رابطه با توجه به این امر که جذابیت محتوا به نسبت تبلیغات برای مشتری بالاتر است، بدون شک این امر راهکار بهتری برای تامین نیاز شناخته شدن برند شما خواهد بود. با این حال در این رابطه محدودیت اطلاع رسانی شما تنها شامل شناخته شدن نبوده و می توانید تمامی سطح اطلاعات به مراتب بیش تری را در اختیار افراد قرار دهید. برای مثال بیان مراحل تولید محصول و اطلاعات ضروری در رابطه با حوزه کاری و امکان مقایسه محصولات از جمله اقداماتی است که از این طریق قابل انجام است. در نهایت توجه داشته باشید که مطالب شما باید از قدرت به اشتراک گذاری خوبی برخوردار باشند تا بهتر دیده شوند.

3-افزایش رتبه وب سایت 
به هر میزانی که از مطالب جذاب تری برخوردار باشید، به همان میزان از نظر سئو در وضعیت بهتری قرار خواهید گرفت. توجه داشته باشید که مطالب شما باید به روز، آموزنده و مرتبط با حوزه کاری شما باشد. درواقع دستیابی به رتبه های بالا در گوگل عامل مهم و تاثیرگذاری برای افزایش مخاطبان سایت محسوب می شود، که بازاریابی محتوا به آن کمک شایانی خواهد نمود. علت این امر نیز به این خاطر است که میزان مراجعه به سایت و دیده شدن مطالب شما افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.


4-ایجاد یک مزیت رقابتی 
بدون شک با انجام باکیفیت بازاریابی محتوا، شما به یک پایگاه داده در حوزه کاری خود تبدیل خواهید شد که این امر شما را در مقایسه با سایر برندها در جایگاه به مراتب بهتری قرار خواهد داد. فراموش نکنید که افراد معمولا در خریدهای خود به دنبال برندهای برتر هستند که این امر که بتوانید خود را در جایگاه بالاتری نسبت به سایرین قرار دهید، در نهایت میزان فروش شما را افزایش خواهد داد. 


5-افزایش تعداد مشتریان واقعی 
بدون شک هر کسب وکاری نیازمند مشتریانی است که به آن ها وفادار بوده و اطمینان خاطر را برای آنها به همراه داشته باشند. در این رابطه شما با در اختیار قرار دادن اطلاعات کافی، قادر خواهید بود تا چنین افرادی را حتی قبل از نخستین خرید، به مشتریان خاص خود تبدیل نمایید. درواقع مخاطب نیاز دارد تا به این باور برسد که شما برای تامین تمامی نیازهای آنها کافی هستید، در غیر این صورت شانس امتحان نمودن برندهای رقیب افزایش پیدا خواهد کرد. درواقع تمامی برندها امروزه تبلیغات را انجام می دهند. با این حال در صورتی که بتوانید بازاریابی محتوای مناسبی داشته باشید، موفقیت شما تضمین شده خواهد بود. درواقع مشتری که از طریق بازاریابی محتوا به دست آمده باشد، عمیقا نسبت به قابلیت های شما به اطمینان کافی دست پیدا کرده است، که این خود در میزان وفاداری آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت. در پایان این بحث لازم است تا توجه داشته باشید که باید به تفاوت سلیقه ها و خواسته های تمامی افراد احترام گذاشته و در تلاش برای راضی نگه داشتن آن ها، باشید. 


6-افزایش بازدید از سایت 
این امر تنها در رابطه با سایت رسمی شما نبوده و تمامی اقدامات شما نظیر حضور در شبکه های اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. درواقع این امر که چیزی برای ارائه داشته باشید. خود دلیلی برای حضور مجدد افراد خواهد بود. با این حال در این رابطه باید توجه داشته باشید که امروزه افراد بسیاری به وسیله تلفن های همراه خود اقدام به جست وجو در فضای اینترنت می کنند. به همین خاطر لازم است تا به قابلیت پشتیبانی سایت در تلفن های همراه نیز توجه داشته باشید. در این رابطه ایجاد اپلیکیشن ها از جمله راهکارهای موجود محسوب می شود. بدون شک در صورتی که نتوانید محیطی جذاب و سهولت استفاده خوبی را فراهم آورید، کابران به سراغ سایر برندها خواهند رفت. به همین خاطر تنها کیفیت مطالب را مدنظر قرار ندهید.


7-بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه 
نتایج آمارها در این رابطه کاملا امیدوار کننده است. درواقع شما از طریق تبلیغات همواره با این ریسک مواجه هستید که اقدامات شما نتیجه کافی را به همراه نداشته و وقت و هزینه شما به هدر برود. با این حال نتایج آمارها در این رابطه کاملا امیدوارکننده است. درواقع از هر 10 شرکتی که در این رابطه اقدامات مناسبی را صورت داده اند 9 شرکت به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده اند. این امر بیانگر این است که سرمایه شما نه تنها در مدت زمان بسیار کوتاهی به شما باز خواهد گشت، بلکه سودی با ریسک کم تر به دست خواهید آورد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان