رشد ارزش دلار در بازارهای سرمایه گذاری

رشد ارزش دلار در بازارهای سرمایه گذاری
رشد ارزش دلار در بازارهای سرمایه گذاری

رشد ارزش دلار امریکا در بازارهای سرمایه گذاری 

ارزش دلار در بازارهای سرمایه‌گذاری در پی جهش شبانه بازده وزارت خارجه آمریکا افزایش یافت و به بالاترین میزان طی شش هفته گذشته رسید. 


به گزارش تجارت طلایی به نقل از خبرگزاری رویترز، ارزش دلار امروز -پنج‌شنبه- به بالاترین حد در شش هفته گذشته رسید. این افزایش در پی جهش شبانه بازده وزارت خزانه‌داری در پی داده‌های مستحکمی رخ داد که بر اساس آن‌ها سرمایه‌گذاران اجازه یافتند پول بیشتری بر روی دلار، در مقایسه با دیگر ارزهای موجود در بازار، سرمایه‌گذاری کنند. 
روز گذشته درصد سود سهام 12 واحد بالاتر رفته و سه و 23 صدم درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از نیمه سال 2011 به حساب می‌آید. 
این افزایش پس از آن صورت گرفت که «یروم پاول»، رئیس بانک فدرال آمریکا، گفت که این بانک ممکن است نرخ بهره را بیش از میزان «بی‌طرفانه‌ای» که در آغاز اعلام کرده بود افزایش دهد، چراکه اقتصاد آمریکا رشدی «مثبت و رو به جلو را شاهد است.»
«مانوئل اولیویر»، تحلیل‌گر مؤسسه «کردیت اگریکول» در لندن، گفت: «داده‌های ایالات متحده در روزهای گذشته رو به رشد بوده و بانک فدرال موضعی آزمندانه اتخاذ کرده است، اما با توجه به وضعیت دلار در بازار، ما در زمینه خرید دلار احتیاط می‌کنیم.»
در این راستا، ‌شاخص مؤسسه مدیریت عرضه (آی‌اس‌ام) با سه و یک دهم افزایش به 61 و شش دهم رسید که بالاترین میزان از سال 1997 به حساب می‌آید. از سوی دیگر، سازمان ملی اشتغال آمریکا نیز گزارش داد که مبلغ کلی حقوق‌های پرداخت‌شده در بخش خصوصی در ماه سپتامبر نیز 230 هزار شغل افزایش داشته است که بالاترین میزان از ماه فوریه به حساب می‌آید.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان