نگاهی به مراکزخرید و فروشگاه‌های غرب تهران در آستانه فصل تازگیلنگر

نگاهی به مراکزخرید و فروشگاه‌های غرب تهران در آستانه فصل تازگیلنگر
نگاهی به مراکزخرید و فروشگاه‌های غرب تهران در آستانه فصل تازگیلنگر

منطقه 5 از جمله محله‌های پررفت‌و‌آمدی است که مراکزخرید متعدد و گوناگونی را در فواصل حدودا نزدیک و در محله‌های خود جای داده است؛ مراکزخریدی با عمری چندین ساله و بعضا نوپا که نیازهای ساکنان را برطرف می‌کنند.

از انتهای بزرگراه محمدعلی جناح تا میدان دوم صادقیه‌ مراکزخریدی همچون مرکزخرید تهرانی، افق، مجتمع تجاری اداری برج گلدیس، مرکزخرید سامان واقع در ضلع جنوب غربی میدان صادقیه، مجتمع تجاری برج مینا در ابتدای بلوار آیت‌الله کاشانی، مرکزخرید شیری که چندین سال است در ابتدای خیابان اعتمادیان احداث شده است، با فواصل نزدیک به هم قرار گرفته‌اند و از لحاظ انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و زیورآلات ساکنان این منطقه را تا حدودی از مراجعه به مراکزتجاری دیگر که در سایر مناطق و محله‌های پایتخت واقع شده‌اند، بی‌نیاز کرده‌اند.

حراج‌های آخر فصل در اکثر فروشگاه‌های مستقر در این مراکزتجاری، لذت خرید اجناس مورد نظر با قیمت پایین‌تر را برای خریداران دوچندان می‌کنند. از طرفی با آغاز فصل بهار و کاهش چشمگیر قیمت اجناس زمستانه، ازدحام و عبور و مرور در خیابان‌های اطراف نسبت به روزهای عادی چند برابر می‌شود، به طوری که در روزهای پایانی اسفندماه مسیر عبور خودروها از این محدوده بسته شده و با حضور حراجی‌های مختلف، عابران پیاده از اجناس این دستفروش‌ها دیدن می‌کنند.

 نکته جالب توجه آنجاست که همین افراد تمایل ویژه‌ای به شب‌های پایانی سال و خرید از حراجی‌ها دارند، تا جایی که این موضوع مانند یک فرهنگ نهادینه شده و ساکنان منطقه پیشتر از این موضوع آگاهی داشته و حتی به دیگران هم اطلاع‌رسانی می‌کنند. به هرحال لذت خرید شب عید از سور و سات  و چیدن سفره هفت‌سین نوروزی گرفته تا خرید انواع پوشاک، همیشه جذابیت مخصوص به خود را داشته و دارد.

با ورود به بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی چندین مرکزخرید بزرگ و شناخته شده جلب‌توجه می‌کنند؛ مرکزخرید برج نگین رضا واقع در حد فاصل فلکه دوم صادقیه و تقاطع مرزداران، مرکزخرید تیراژه که پایین‌تر از پل همت واقع شده است، مجتمع‌تجاری ‌هامون واقع در جهت جنوب به شمال این بزرگراه و بین بزرگراه شهید حکیم و شهید همت و همچنین مجتمع تجاری، اداری بوستان که در ضلع شمال غربی میدان پونک قرار گرفته است.

با گشت و گذاری در هر یک از این مراکز و مجتمع‌های تجاری اداری به سادگی تفاوت‌ها را مشاهده خواهید کرد؛ تفاوت در قیمت، کیفیت اجناس، نحوه برخورد فروشندگان با مشتری و از همه مهم‌تر امکانات و فضاهای تفریحی که در افزایش پاخور این مراکز و لذت یک خرید دلچسب نقش بسزایی دارند.

به عنوان مثال مرکزخرید تیراژه  که یکی از مراکزخرید مدرن، با سابقه و مجهز تهران است، دارای 3 طبقه تجاری، یک طبقه شهربازی و 3 طبقه پارکینگ است. طبقه سوم این مرکزخرید که به واسطه راه‌اندازی شهربازی سرزمین عجایب برای اکثر پایتخت‌نشینان آشنا است، کانون توجه بسیاری از افراد شده است.

کمی بالاتر، مجتمع‌تجاری اداری بوستان خودنمایی می‌کند که یکی از بزرگ‌ترین مراکزخرید غرب تهران با امکاناتی نظیر ۸ بانک، ۴ مرکز بیمه و پارکینگ 3 طبقه مسقف و روباز است‌. یکی از نقاط قوت این مجتمع‌تجاری اداری دسترسی آسان به فروشگاه شهروند است. با این حال ظاهر قدیمی و تعدد راه‌روها باعث شده است این مجتمع‌تجاری در اولویت‌های چندم مردم جا خوش کند.

مجتمع‌تجاری برج نگین رضا هم دارای 2 طبقه  است و امکاناتی همچون انواع رستوران‌های ایرانی، ایتالیایی، ترکیه‌ای، شهربازی کودکان‌، کافی‌شاپ، کافی‌نت، فروشگاه‌های پوشاک و فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در آن گرد هم آمده‌اند.

اما کمی آن طرف‌تر از میدان صادقیه و مسیرهای منتهی به آن، چندین  مرکزخرید دیگر احداث شده‌اند که پرداختن به آنها و آشناسازی موثرتر پایتخت‌نشینان با آنها در آستانه نوروز خالی از لطف نیست.

مجتمع‌تجاری اداری سمرقند که از جمله مراکزخرید کم‌نظیر در محله جنت‌آباد است، از جذابیت‌ها و امکانات رفاهی بسیاری برای خرید برخوردار است. حجم قابل ملاحظه مشاعات مجتمع سمرقند در کنار فضای آرام و خانوادگی، سالن سینما و تئاتر، شهربازی و بیلیارد، کافی‌نت و تالار پذیرایی را می‌توان از دیگر مزیت‌های این مجتمع‌تجاری و اداری جوان دانست

در بزرگراه جلال آل احمد مرکزخرید دیگری تحت عنوان پاسارگاد واقع شده است‌. این مرکزخرید متشکل از 2 طبقه و بیش از 200 واحد تجاری است. مرکزخرید پاسارگاد عرضه کننده انواع پوشاک و انواع لوازم برقی و خانگی برند است. علاوه بر آن وجود رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی کوچک و زمین اسکیت و آنطور که اهالی این منطقه می‌گویند فضای آرام، از جمله مزایای این مرکزخرید است.

 

اما مجتمع‌تجاری پرطرفدار کورش که کمتر از 4 سال از افتتاح آن می‌گذرد، سبک جدیدی از مراکزخرید به حساب می‌آید و توانسته است عرصه مراکزخرید را به گونه‌ای نوین متحول کند. این مال بزرگ که در بزرگراه ستاری شمال احداث شده است، طرفداران بسیاری از اقصی نقاط پایتخت را به سوی خود جلب کرده است. در کنار واحدهای تجاری و فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک، موبایل و بورس طلا، راه‌اندازی پردیس سینمایی متشکل از 14 سالن مجلل و شهربازی ژوپیتر جذابیت این مرکزخرید جدید و موفق را چندین برابر کرده است، علاوه بر آن وجود رستوران‌ها و فودکورت، آسودگی خیال پس از خرید را برای مشتریان به ارمغان آورده است.

 

مجتمع‌تجاری مگامال در فاز دوم شهرک اکباتان و در 5 طبقه احداث شده است. این مجتمع‌تجاری که برای اهالی اکباتان و محله‌های اطراف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مکانی برای تجمع و گردهمایی برندهای معتبر و مختلف ورزشی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی شده است که راه‌اندازی باشگاه ورزشی و از همه مهم‌تر راه‌اندازی پردیس سینمایی فاخر و شیک از نقاط قوت مجتمع‌تجاری مگامال تلقی می‌شود. در کنار این همه مزایا وجود فروشگاه زنجیره‌ای ‌هایپرمی در 2 طبقه به جذابیت این مجموعه افزوده است.

در بلوار آیت‌الله کاشانی مجتمع‌تجاری دیگری تحت عنوان مجتمع سینمایی پردیس زندگی قرار دارد  که به واسطه حضور ۱۶۰ واحد تجاری در 3 طبقه‌، بورس پوشاک و کیف و کفش، لوازم آرایشی بهداشتی، موبایل، پوشاک ورزشی و همچنین پردیس سینمایی با  5 سالن نمایش فیلم و یک سالن نمایش تئاتر، مشتریان همیشگی خود را حفظ کرده است.

مجتمع تجاری اداری اترک یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی  است که با 138 واحد تجاری و 75 واحد اداری عرضه‌کننده انواع پوشاک، تابلوفرش، بدلیجات و لوازم آرایشی، بهداشتی است. از جمله جذابیت‌های این مجتمع‌تجاری می‌توان به فودکورت، کافی‌شاپ و 4 طبقه پارکینگ اختصاصی مشتریان اشاره کرد.

 

اما جدا از تمام این مراکزخرید و مجتمع‌های تجاری، فروشگاه زنجیره‌ای ‌هایپراستار برای اهالی پایتخت از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این فروشگاه زنجیره‌ای  که  استراتژی خاصی در جذب مشتری دارد و نوع طراحی ویژه در تمامی شعب آن مطابق با استانداردهای بین‌المللی است، نخستین شعبه خود را در انتهای بزرگراه شهید باکری افتتاح کرد.

فروشگاه زنجیره‌ای‌ هایپراستار که در سال 1388 تاسیس شده امكان خرید طیف وسیعی از محصولات غذایی و غیرغذایی با برندهای متنوع را در زیر یك سقف فراهم کرده و به این وسیله صرفه‌جویی در زمان را به همره داشته است. البته در نظر گرفتن تخفیفات درصدی متعدد برای اجناس موجود در فروشگاه، جذابیت این‌ هایپرمارکت بزرگ را برای پایتخت‌نشینان دوچندان کرده است. این جذابیت تا حدی چشمگیر شد که به مرور زمان شعب جدیدتر هایپراستار در مراکزتجاری تازه‌تاسیس، اما پررونق افتتاح شدند.

با این تفاسیر خوب است تا در آستانه سال نو و فرا رسیدن فصل بهار با حضور در مراکزخرید و مجتمع‌های تجاری اداری که میانبری برای ورود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم به حساب می‌آیند و برگی از توضیحات آن ورق زده شد، از اجناس ویژه نوروز و همچنین تخفیفات متعددی که برای مشتریان در نظر گرفته شده است دیدن کرده و بهره‌مند شوید.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان