کوچ سرمایه گذاری در بخش مسکن پایتخت

کوچ سرمایه گذاری در بخش مسکن پایتخت
کوچ سرمایه گذاری در بخش مسکن پایتخت

کوچ سرمایه ها به دلیل گرانی مسکن در پایتخت

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید شهری در بهار سال جاری در تهران 14 درصد، در شهرهای بزرگ 15.3 درصد و در سایر شهرهای بزرگ 25.5 درصد رشد داشته، در حالی که در سال‌ 1396 بیشترین رشد مربوط به شهر تهران بوده است.
بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در بهار سال جاری مجموع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌هـای جدیـد مناطق شهری ایران، به قیمت جاری بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان بـوده که نسبت به بهار سال ۱۳۹۶ معادل ۱۸٫۹ درصد افزایش داشته است.

در بهار سال ۱۳۹۷ برای شروع احداث ساختمان‌های جدید در مناطق شهری ایران ۵٫۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده که در مقایسه با بهار سال ۱۳۹۶ رشد ۱۹٫۷ درصدی داشته است.آمارها نشان می‌دهد در سال گذشته برا احداث ساختمان‌های تکمیل شده بیش از چهار هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده که نسبت به بهار سال ۱۳۹۶ معادل ۵۳٫۳ درصد افزایش داشته است.در بخش ساختمان‌های نیمه تمام بیشتر از دیگر بخش‌ها سرمایه‌گذاری شده است؛ به طوری که، در بهار امسال بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هزینه پرداخت شده است.

 

 

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ساختمان‌های نیمه تمام در بهار امسال نسبت به بهار سال ۱۳۹۶ با رشد ۹٫۹ درصدی همراه بوده است.در مجموع، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید شهری که در سال‌ ۱۳۹۶ با رشد ۱۴٫۹ درصدی مواجه شده بود در بهار امسال مثبت به ۱۸٫۹ درصد افزایش یافت.بر حسب توزیع جغرافیایی در بهار امسال معادل ۴٫۲ هزار میلیارد تومان در تهران، ۸٫۳ هزار میلیارد تومان در شهرهای بزرگ و ۸٫۵ هزار میلیارد تومان در سایر مناطق شهری از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

بیشترین رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌هـای جدیـد مناطق شهری ایران در بهار سال ۱۳۹۷ با ۲۵٫۵ درصد به سایر مناطق شهری ( شهرهایی غیر از تهران و شهرهای بزرگ ) مربوط است.

منبع : تجارت نیوز

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان