چگونه آینده دنیای خرده‌فروشی متحول می‌شود؟

چگونه آینده دنیای خرده‌فروشی متحول می‌شود؟
چگونه آینده دنیای خرده‌فروشی متحول می‌شود؟

چگونه آینده دنیای خرده‌فروشی متحول می‌شود؟
 کمی دوراندیشی، مقدار زیادی ریسک‌پذیری 

این روزها مباحث زیادی درباره آینده خرده‌فروشی مطرح می‌شود؛ مباحثی مانند اینکه آیا صنعت رو به رشد دنیا به روند مثبت فعلی ادامه می‌دهد یا دیر یا زود همپا با بسیاری از شاخصه‌های نوین اقتصادی حال حاضر دنیا سیر سقوطی پیش خواهد گرفت.در حال حاضر بسیاری از کارآفرینانی که فقط در حوزه‌ فروش آنلاین کار می‌کنند، قدم گذاشتن در دنیای خرده‌فروشی را مرحله‌ای از استراتژی رشد کسب‌وکارشان می‌دانند.ماهیت خرده‌فروشی برای موفقیت غیر از افزودن مولفه‌ آنلاین، به تغییرات دیگری هم نیازمند است. کارفرمایان این عرصه باید در این بازار پرهیاهو، با به‌کارگیری تکنولوژی‌های مؤثر قیمت‌گذاری و توزیع سریع، انتظارات نسل امروز را برآورده کنند.

 

 

امتحان شیوه‌های مختلف
روش‌های جدیدی را که فکر می‌کنید به بازار شما بهتر جواب می‌دهند، امتحان کنید. بازار به‌سرعت تغییر می‌کند و نمی‌توانید انتظار داشته باشید روش‌هایی که درگذشته برایتان سودآوری خوبی داشته در آینده هم کارایی خود را حفظ کنند. در این رقابت شرکت‌هایی به پیروزی می‌رسند که به‌جای نگاه کردن به گذشته‌ها، آینده را مدنظر قرار می‌دهند.

 

 

عنصر خلاقیت 
اطمینان حاصل کنید همه‌ اعضای تیم، نسبت به رویدادها کنجکاو هستند و با ذهنی باز به مسائل نگاه می‌کنند، نه با ایده‌هایی که شرکت به آنها تحمیل می‌کند. عملکرد کارمندان باید با تاثیری که در روندهای جاری صنعت به‌جای می‌گذارند سنجیده شود، نه با نتایج اقدامات قبلی.

افزایش سرعت
دیدگاه‌های قدیمی در دنیای پررقابت امروز جوابگو نیستند. اجازه ندهید دیدگاه ذهنی شما، روی واقعیت سایه بیندازد. برای پیشرفت موثر، باید تعداد پروژه‌های جدید، زمان و منابع موردنیاز را محاسبه و همچنین میزان بازده درآمد، رضایت مشتری و صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان را اندازه‌گیری کنید. به‌علاوه همیشه در پی یافتن معیارهای جدید باشید.

 

 

 

بزرگ، نه معمولی
این روزها، شما به طرح و فرم متفاوتی از خرده‌فروشی برای جوامع شهری نیاز دارید و دیگر یک فروشگاه معمولی محله‌ای کارایی خاصی برایتان نخواهد داشت. برخی از این فروشگاه‌ها هیچ محصول خوب و جدیدی برای فروش ندارند و حتی به سفارش گرفتن و تحویل محصولات برای روز بعد فکر نمی‌کنند. درحالی‌که برخی دیگر با استفاده از سبک‌های پیشرو، همه‌ نیازهای فروشگاه‌های اطراف را هم تأمین می‌کنند.

تجربه غیرآنلاین
فقط خرده‌فروشی‌ها می‌توانند روابط واقعی انسان‌ها را منعکس کنند و این فرصتی عالی برای فراهم کردن تجارب خاطره‌انگیز برای مشتریان است. نقطه‌ قوت خودتان را پیدا کنید. این مزیت خاص شما، مثل قیمت و حجم فروش، قابل‌رقابت نیست. این روزها مشتریان به مسائل مهم‌تری مثل محیط‌ زیست یا فعالیت‌های اجتماعی، بیشتر توجه می‌کنند.

 

 

اولویت با پیشرفت است
به‌جای اینکه فقط یک منطقه‌ جغرافیایی را پوشش دهید از تکنولوژی و منابع کم‌هزینه‌ای که شما را به سمت فرصت‌های جهانی سوق می‌دهند، استفاده کنید. همیشه بازارهایی وجود دارند که فرهنگ یا محصولات خاص خود را به‌صورت آنلاین ارائه نمی‌کنند.

امکان تبادل فرهنگی
فروشگاه‌های خرده‌فروشی هوشمند از رویدادهای زنده یا اجتماعاتی که مشتریان را کنار هم قرار می‌دهند، پشتیبانی و به خواسته‌های اجتماعی مردم و تجارب انسانی توجه می‌کنند. تجربه‌ای که در آن، یک فنجان قهوه به مشتریان‌تان تعارف می‌کنید یا به هر روشی آنها را سرگرم می‌کنید، فرصتی عالی برای شماست. اگر به تازگی می‌خواهید کسب‌وکار خرده‌فروشی را راه‌اندازی کنید، باید به مبانی این حرفه توجه کنید و تیم خوبی تشکیل دهید اما اگر پیش ‌از این مشغول کار بوده‌اید، شرایط شما کمی سخت‌تر است چون باید بسیاری از عادات قدیمی خود را کنار بگذارید، شاید مجبور شوید کارمندان‌تان را جایگزین کنید و مدل جدیدی برای کسب‌وکارتان طراحی کنید. ماجرای مهم دیگر، میزان تطبیق‌پذیری شما با شرایط مختلف است. اگر در صنعت پرفراز و نشیب خرده‌فروشی خودتان را با شرایط وفق ندهید، نه‌تنها پیشرفت نخواهید کرد بلکه تمام دارایی‌های مادی و معنوی قبلی خودتان را هم از دست می‌دهید و در این شرایط، شروع مجدد برایتان بسیار دشوار می‌شود. پس همیشه بدترین حالت را هم مدنظر داشته باشید و بدانید که ممکن است روزی موفق با 24 ساعت بدبختی کامل همراه شود. البته این موضوع نباید دستاویزی برای ترس شما باشد. دنیای خرده‌فروشی دنیای ریسک‌های بزرگ نام دارد. چنانچه دست روی چانه بگذارید و فقط نظاره‌گر باشید، احتمالا پیشرفت زیادی در انتظارتان نخواهد بود.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان