افقی روشن در بحران‌های پیش رو

افقی روشن در بحران‌های پیش رو
افقی روشن در بحران‌های پیش رو

گروه صنعتی آسانسورو پله برقی بهران؛

افقی روشن در بحران های پیش رو

در شرایطی که اقتصاد و صنعت کشور روزهای سختی را تجربه می‌کند و کارخانه‌های زیادی به دلایل متعدد از جمله تامین مواد اولیه دچار مشکلات عدیده‌ای در امر تولید شده‌اند و به همین واسطه تولیدات خود را کاهش داده یا با حداقل ظرفیت خود به بقا می‌اندیشند، مشاهده توان فنی و اجرایی برخی کارخانه‌های تولیدی کشور بارقه‌های امید را در دل دوستداران این مرز و بوم همچنان روشن نگه داشته است.


شهرک‌های صنعتی که با هدف رشد و گسترش فعالیت صنایع کوچک کشور تشکیل شده‌اند، در دل خود کارخانه‌ای را پرورش داده‌اند که با توجه به سال‌ها تجربه و حضور مستمر در بازار توانسته است پابه‌پای رقبای خارجی خود توسعه یافته و به عنوان برندی معتبر در حوزه خود مورد توجه فعالان صنایع مختلف قرار گیرد.
کارخانه گروه صنعتی بهران با وسعتی بالغ بر 50 هزار مترمربع و با در اختیار داشتن بیش از 550 پرسنل در شهرک صنعتی پرند، نمونه‌ای موفق از بنگاه‌های اقتصادی است که توانسته است طی دو دهه گذشته با استفاده از توان فنی و اجرایی داخلی و همچنین بهره‌گیری از متد روز دنیا محصولاتی با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی را در حوزه تولید آسانسور و پله‌برقی، تولید و به بازار عرضه کند.


مجموعه‌ای بزرگ از خطوط تولید قطعات آسانسور و پله‌برقی همچون خطوط تولید موتورگیربکس، درهای تمام‌اتوماتیک، نیمه‌اتوماتیک، درهای لولایی، گاورنر و لوازم جانبی این کارخانه را از رقبای داخلی متمایز کرده است. در کنار این توان تولید، توجه به تحقیقات و توسعه با بهره‌گیری از آزمایشگاه‌های مجهز نیز در دستور کار این مجموعه تولیدی قرار دارد.
این شرکت که جزو نخستین شرکت‌های تولیدی آسانسور و پله‌برقی در ایران است، دارای برج تست آسانسور با ارتفاعی بالغ بر 45 متر بوده که در آن قابلیت تست همزمان دو آسانسور با ظرفیت 1000 کیلوگرم و سرعتی بالغ بر 5/2 متر بر ثانیه امکان‌پذیر است.
تمامی‌ فرآیند تولید قطعات، مونتاژ، تست، رنگ‌آمیزی، بسته‌بندی و دپوی محصولات این مجموعه اعم از موتورگیربکس، درهای تمام‌اتوماتیک، نیمه‌اتوماتیک، درهای لولایی، گاورنر و لوازم جانبی همگی به صورت مجتمع در این کارخانه انجام می‌شود.
اما در کنار تولید آسانسورهای متنوع مسکونی و تجاری، تولید پله‌برقی و پیاده‌روهای متحرک از دیگر محصولات گروه صنعتی بهران است. 
اهمیت ایجاد بستری ایمن و مدرن در ارائه خدمات متنوع به کاربران، گروه صنعتی بهران را بر آن داشته است تا در کنار تولید آسانسورهای مسکونی، تجاری و ملحقات جانبی آنها، در زمینه تولید پله‌های برقی و پیاده‌روهای متحرک که از کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل درون‌پروژه‌ای به شمار می‌روند نیز اقدام کند.
فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و مترو، پل‌های عابر پیاده، ترمینال‌های اتوبوسرانی و مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری از جمله پروژه‌هایی هستند که همواره به دلیل فقدان سیستمی‌ متناسب با شرایط جوی و محیطی ایران و همچنین عدم ارائه خدمات جانبی و پس از فروش از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات خارجی با مشکلات عدیده‌ای در امر تامین، تجهیز، راه‌اندازی و خدمات پس از فروش محصولات مواجه بوده‌اند. 
حال با توجه به توان بالای تولید محصولات باکیفیت در این حوزه از سوی گروه صنعتی بهران، این بستر برای استفاده هوشمندانه مدیران این مراکز فراهم آمده است تا با توجه به نیازهای متعدد این مراکز به استفاده از آسانسورهای مختلف مسافربری و باری، پله‌های برقی و آسانسورهای پانوراما ضمن کاهش هزینه‌های تامین و تجهیز پروژه و بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی، آرامش و آسایش را برای کاربران خود به همراه آورده و در مسیر رشد و توسعه تولیدات با کیفیت داخلی نیز سهیم باشند.

 


لازم به ذکر است مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری روز دنیا با بهره‌گیری از سیستم‌های متنوع جابه‌جایی و انتقال مشتریان خود فرآیند خرید را برای آنها آسان‌تر کرده و بر جذابیت‌های گردشگری در مراکز خرید خود افزوده‌اند؛ مقوله‌ای که علاوه‌بر افزایش تجربه مشتری از خرید در مراکز خرید موجبات وفاداری آنها را نیز فراهم خواهد آورد.
در شرایطی که تامین ارز، خرید مصالح و تجهیز پروژه‌های مختلف عمرانی و توسعه‌ای کشور را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده است، توجه و به کارگیری توان تولید شرکت‌های با کیفیت داخلی می‌تواند ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور در زمینه تولید و اشتغال داخلی کمک‌کننده بوده و چرخ‌دنده‌های صنعت را همچنان فعال نگه دارد.
این امر تنها در سایه توجه نهادهای ذی‌ربط و ایجاد بسترهای حمایتی لازم برای رشد و توسعه صنایع خرد و بخش خصوصی امکان‌پذیر است. صنایعی که این روزها چشم‌انتظار تصمیمات اساسی و اتفاقات پیش رو هستند تا شاید با ثبات شرایط و ایجاد بسترهای حمایتی خون جدیدی را در کالبد مجموعه‌های خود جاری کنند.

 

 نویسنده : سیامک چهارمحالی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان