نگاهی به برترین پروژه های اخیر گروه معماری چپمن تیلور

نگاهی به برترین پروژه های اخیر گروه معماری چپمن تیلور
نگاهی به برترین پروژه های اخیر گروه معماری چپمن تیلور

نگاهی به بهترین پروژه‌های اخیر چپمن تیلور
در بسیاری از کشورهای جهان، مناطق جدیدی به وجود می‌آیند که نیاز به طیف گسترده‌ای از انواع زیرساخت‌های حمل‌ونقل از فرودگاه‌ها گرفته تا ایستگاه‌های راه‌آهن را دارند. همچنین تعداد زیادی از سیستم‌های حمل‌و‌نقل موجود به دنبال به حداکثر رساندن ارزش تجاری هستند. چپمن تیلور در بسیاری از پیشرفت‌های مربوط به حمل‌ونقل در کشورهای جهان از جمله زیرساخت‌های حمل‌ونقل جدید، خرده‌فروشی‌ها و مناطق F & B، طراحی مسابقه و برنامه‌ریزی مسافران نقش کلیدی ایفا کرده است. به برخی از پروژه‌های اخیر که تیم حمل‌و‌نقل متخصص و باتجربه این برند در آنها نقش داشته، نگاهی اجمالی خواهیم داشت. 

فرودگاه جرسی 
یکی از بهترین پروژه‌های گروه معماری چپمن تیلور، تجهیز فرودگاه جرسی است. این فرودگاه بین‌المللی پرتردد از مدت‌ها قبل نیازمند یک فضای مدرن و معماری جدید بود. گروه چپمن تیلور با تشخیص این نیاز، از پاییز سال جاری میلادی طرح اولیه ایجاد سقف و در نظر گرفتن فضای سبز و طاق‌های متحرک را کلید زد و قرار شده در عرض 3 سال این پروژه به انجام برسد و چهره فرودگاه را متحول کند. فضایی به وسعت 6 هزار و 500 مترمربع برای اجرایی شدن عملیات گروه تیلور در نظر گرفته شده است.

 

 

سنت‌پانکراس
فرودگاه بزرگ لندن یکی دیگر از اهداف تجاری و اقتصادی گروه چپمن تیلور است. این فرودگاه در حال حاضر چند رستوران دارد اما قرار شده شرکت چپمن تیلور وظیفه تجهیز تمام صنایع و بخش‌های رفاهی این فرودگاه مشهور انگلیسی را به عهده بگیرد و طبق برنامه 62 فروشگاه، 15 رستوران و 6 پلتفرم به سنت‌پانکراس اضافه خواهد شد.

واسلاو هاول 
شرکت چپمن تیلور با تجهیز فرودگاه واسلاو هاول در پراگ، پایتخت جمهوری چک، تعریف جدیدی از مسافرت به این کشور شرق اروپا ارائه کرد و با در نظر گرفتن امکانات ویژه به مسافران اجازه داد با ورود و توقف در فرودگاه مشهور پراگ در فرصت اندک با تاریخ فاخر و تمام شئون زندگی مردم این کشور آشنا شوند. شرکت چپمن تیلور در این فرودگاه زنجیره F&B را تاسیس کرد و با مستقر شدن تیم استودیو این برند معماری در نزدیکی‌های فرودگاه هاول، کلیه نیازهای این منطقه بین‌المللی را برطرف کرد.
 
هیترو 
 چپمن تیلور در تجهیز و زیباسازی یکی از مشهورترین فرودگاه‌های دنیا هم نقشی اساسی داشته است. ایجاد یک محوطه پیاده‌روی 400 متری زیبا و احداث مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و یک مرکزخرید در بخش جنوبی به اضافه بازسازی و معماری زیبای فرودگاه، کارهای بزرگ تیلور در فرودگاه هیترو نامیده می‌شوند. هزینه 3/4 میلیارد پوندی برای مجموعه با یک طرح کلی برای نونوار کردن سراسری، تعریف شده و رضایت عمومی را برانگیخته است.

بروکسل 
 نمای تمام‌شیشه‌ای و استفاده از نور طبیعی، کارهای مفیدی بود که چپمن تیلور به محض در اختیار گرفتن 4 هزار و 600 مترمربع بنای فرودگاه بروکسل انجام داد. این فرودگاه از وقتی در مارس 2015 درهایش را به روی اولین مسافرانش باز کرد، مدام بهبود یافت و حالا با تمهیدات گروه چپمن تیلور به یکی از بهترین فرودگاه‌های دنیا تبدیل شده است.


 
چشم الکترونیک هیترو
 در بخش دیگری از لندن هم ردپایی از چپمن تیلور و آثارش دیده می‌شود؛ آنجایی که یک ساختمان سه طبقه زیبا در جنوبی‌ترین نقطه منتهی به هیترو می‌درخشد و صفر تا صد ساخت و معماری این سازه با گروه چپمن تیلور بوده است. به سرانجام رساندن این پروژه محیط فرودگاهی لندن را متفاوت و لوکس نشان می‌دهد. استودیو چپمن تیلور همگام با زیبایی‌ به تجاری کردن منطقه هم اندیشیده و امروز صاحبان بسیاری از برندها خواستار سهمی از تجارت پرسود منطقه هستند.

هیترو T2 
راه‌اندازی یک مرکز بزرگ خرده‌فروشی در بدنه فرودگاه هیترو، نقشه‌ای بود که چپمن تیلور سرانجام در راه عملی شدنش گام‌های اساسی برداشت. بولگاری، هاردوس، ونتا، پل اسمیت و هوگو باس بخشی از مرغوب‌ترین برندهای حاضر در خرده‌فروشی و مرکزخرید هیترو T2 هستند. این پروژه بزرگ و پرخرج 33 ماه به طول انجامید اما معماران شرکت تیلور اصلا عجله‌ای برای اتمام کار نداشتند چون قصد داشتند یک اثر هنری – تجاری از خودشان به جا بگذارند و در نهایت هم در رسیدن به خواسته خودشان موفق بودند.

 

 

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان