افتتاح نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری کشور

افتتاح نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری کشور
افتتاح نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری کشور
با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی
نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری کشور افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری کشور در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی ،محمد جهانشاهی در سمنان اظهار کرد: یک هتل هوشمند در شهرستان مهدی‌شهر در سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان و با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی افتتاح می‌شود.
وی گفت: این هتل با زیربنای 3 هزار و 500 مترمربع در هفت طبقه ساخته شده که شامل دو طبقه اقامتی برای اقامت حدود 150 نفر در 24 واحد اتاق و سوییت، دو طبقه سالن پذیرایی و چندمنظوره با ظرفیت یک هزار نفر، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، فروشگاه صنایع‌دستی، کافی‌شاپ، پارکینگ و ... است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه برخورداری از سیستم تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سیستم کنترل هوشمند، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این هتل است، گفت: آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورداستفاده قرار می‌گیرد.
جهانشاهی افزود: تمامی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی هتل به‌صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است.
وی حجم کل سرمایه‌گذاری در این پروژه را 600 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این هتل، زمینه اشتغال 25 نفر فراهم می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش میزان کارایی تجهیزات، ارتقای سطح ایمنی و رفاه میهمانان، ارتقای کیفیت سرویس‌دهی به میهمانان، انعطاف‌پذیری و سهولت کنترل در سیستم مدیریت هتل، کاهش نیروی انسانی و هزینه‌های مربوطه، برقراری ارتباط آنلاین هر اتاق با واحد پذیرش و سایر قسمت‌های هتل، تشخیص حضور یا عدم حضور میهمان در هتل از سوی پذیرش، ثبت تمامی گزارش‌های مربوط به تردد میهمانان به‌صورت خودکار ازجمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های این هتل است
به گزارش فارس؛ استان سمنان دارای 228 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، دو هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 65 اقامتگاه بوم گردی، 42 خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری، 14 کمپینگ و 44 رستوران بین‌راهی، 9 سفره‌خانه سنتی، 31 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است. این واحدها درمجموع دارای دو هزار و 900 تخت برای اقامت گردشگران است.

 

منبع:فارس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان