اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت‌های فروشگاهی

اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت‌های فروشگاهی
اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت‌های فروشگاهی

اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت‌های فروشگاهی

اهمیت محتوا در طراحی سایت فروشگاهی بسیار زیاد است تا حدی که می‌توان محتوا را به منزله روح در طراحی سایت فروشگاهی دانست. برای اینکه وب‌سایت فروشگاهی شما به چشم مشتری بیاید و بازدید از محصولات آن زیاد باشد، نیاز به محتوای باکیفیت دارد تا مشتریان بالقوه را با اجناس آشنا کند و باعث شود آنها آگاهانه انتخاب کرده و تبدیل به مشتریان بالفعل شوند.

 

 

یکی از فعالیت‌هایی که در تولید محتوا برای طراحی سایت فروشگاهی باید انجام دهید، تولید محتوای جدید و دست اول با توجه به نوع محصولات است. به‌روزرسانی مرتب محتوا در وب‌سایت فروشگاهی به شدت در افزایش رتبه در گوگل و در نتیجه افزایش فروش کمک می‌کند.این به‌روزرسانی باید با مطالب مفیدی که کاربران جویای آن هستند، انجام شود. بدین منظور قبل از طراحی سایت فروشگاهی قسمتی از منو را برای مقالات، آموزش و یا وبلاگ در نظر بگیرید و بازه مشخصی از زمانتان را به این کار اختصاص دهید.تولید محتوای مناسب و جدید بخشی از سئو on-page است که گوگل مستقیما با آن ارتباط برقرار می‌کند و این کار کاربر را عادت می‌دهد هر چند وقت یکبار سایت شما را رصد کند. حتما دقت کنید در مطالبتان کلمات کلیدی را بگنجانید و به مقالات قبلی ارجاع بدهید. لینک‌سازی‌های داخلی تاثیر به‌سزایی در سئو وب‌سایت فروشگاهی شما دارد.

نگارش و تولید محتوای باکیفیت باید بخشی کلیدی از استراتژی طراحی سایت باشد و ساختار مقالات شما باید شیوا و روان بوده و اطلاعات آموزنده و الهام‌بخش به بازدیدکننده انتقال دهد.هر هدفی که در ذهن‌تان هست که باعث شده به فکر طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بیفتید محتوای ضعیف آن را به کلی نابود می‌کند. زیرا خوانندگان قادر نیستند پیامتان را درک کنند و با آن ارتباط بگیرند.

قصد دارید چه چیزی به مخاطبان خود بگویید؟

مخاطبان پیامتان را بهتر درک می‌کنند اینکه منظور و هدف پُست شما آگاهی‌بخشی، سرگرمی یا ترغیب افراد به کاری باشد، چندان مهم نیست.هر پست در سایت با هدفی خاص بارگذاری می‌شود پس باید این هدف یا منظوری که  پست را به خاطر آن نوشته‌اید حتما به درستی به مخاطب منتقل شود.پیامی که شما در نوشته‌های خود بیان می‌کنید، می‌تواند بسیار ساده باشد. مثلا توضیحاتی مختصر در مورد محصول، خدمات یا فرآیندهای حمل‌ونقل ارسال محصول به کاربران و یا محاسبات مالی و تخفیفات مربوط به هر فاکتور. قبل از قرار دادن محتوا در سایت خود متن را از لحظ غلط املایی و دستور زبان و نگارش بررسی کنید.

اگرچه تولید محتوای باکیفیت به صورت آنی رتبه سایت شما را ارتقا نمی‌دهد، اما مطمئن باشید در طولانی‌مدت، وضعیت سایت‌تان را بهبود می‌بخشد و رتبه سایت‌تان را در نتایج جست‌وجو ارتقا می‌دهد. مقالات جذاب میزان ترافیک بیشتر، بانس ریت کم‌تر و در نهایت میزان اشتراک‌گذاری بالاتری در شبکه‌های اجتماعی خواهند داشت.
اگر به این نکات ساده و مهم دقت کنید به احتمال زیاد بازدیدکنندگان در سایت شما باقی می‌مانند تا مقاله شما را تا انتها مطالعه کرده، نقطه نظراتشان را با شما به اشتراک بگذارند. حتی ترغیب شوند سری به دیگر مطالب سایت هم بزنند.

این اتفاق در نهایت منجر به کاهش بانس ریت (خروج کاربر از سایت) می‌شود و به تدریج، رتبه‌بندی سایت را در نتایج جست‌وجو بهبود می‌بخشد.این کار در بلندمدت اثرات مثبت دیگری نیز  دارد و باعث می‌شود کاربران به شما اعتماد کنند و مستقیما به سایت شما سربزنند تا مطلبی بخوانند یا حتی خرید کنند.اگر مطالبی که تهیه کرده‌اید آنقدر قوی و پربار باشد که خوانندگان آن را تا انتها بخوانند و به نظرشان مفید برسد به احتمال زیاد با بازنشر آن‌ها مانند یک لینک قوی و مفید برای شما ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان