شهرک سلامت اصفهان،شهرک کرامت انسانی

شهرک سلامت اصفهان،شهرک کرامت انسانی
شهرک سلامت اصفهان،شهرک کرامت انسانی
شهرک سلامت اصفهان
 شهرک کرامت انسانی 
اینجا شهرک سلامت اصفهان است‌، کلینک‌های این شهرک هر یک حکم خانه‌ای است برای بیماران‌، گویی پنجره‌ای رو به نور و زندگی دوباره برایشان گشوده می‌شود‌.
بیماران می‌توانند شب‌ها آسوده و بدون دغدغه فکری با آرامش بخوابند و استراحت کنند، زیرا ایمان و باور قلبی خواهند داشت که انسان‌های مهربان دیگری در شهر بیدار هستند و تمام تلاششان بهبودی آنها است‌.
کلنگ احداث اولین شهرک سلامت کشور در تاریخ 12 مهر 1390 و با حضور پروفسور حمید سمیعی‌نژاد (‌عضو انجمن جراحان مغز و اعصاب جهان‌) در اصفهان به زمین زده شد‌.
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی،شهرک و بیمارستان سلامت با زیر بنای 275000 مترمربع متشکل از 36 کلینیک تخصصی هر یک به مساحت 800 تا 1400 مترمربع در مجاورت بزرگراه شهید آقا بابایی در شمال شرق اصفهان و در راستای تحقق اهداف کلان توسعه کشور و سند چشم‌انداز ایران 1400 در حال اجرا است و در 4 فاز به بهره‌برداری خواهد رسید‌. 
فاز اول‌: 84000 مترمربع شامل کلینیک‌های تخصصی 
فاز دوم‌: مرکز جامع پرتوگرافی به متراژ 34000 مترمربع که شامل امکاناتی از قبیل پت اسکن‌، ام آر آی‌، سی‌تی اسکن‌، مرکز جامع آزمایشگاه‌، سالن کنفرانس و کلوپ پزشکان و ‌... می‌باشد‌.
فاز سوم‌: بیمارستان 1000 تختخوابی به متراژ 124000 مترمربع
فاز چهارم‌: هتل 4 ستاره به متراژ 33000 مترمربع در 12 طبقه 
کارآفرین موفق کشورمان‌، مدیرعامل شرکت بین‌المللی پرستیژلند و مجری طرح مجموعه‌های عظیم ملی "‌اصفهان سیتی‌سنتر‌" و "‌شهرک سلامت‌" نامی آشناست؛ بی‌شک هر کجا سخن از غرور و افتخار ملی برای ایران و ایرانی باشد نام"‌مسعود صرامی‌"  نیز به میان می‌آید‌.
همت‌، اراده‌، تلاش‌، حس انسان‌دوستی و زحمت‌های شبانه‌روزی ایشان برای ایران و زادگاهش (‌اصفهان‌) مثال‌زدنی است‌، حامی نسل جوان است و بی هیچ چشم‌داشتی در هر فرصتی تمام تجربه‌های با ارزش خود را در اختیارشان قرار می‌دهد، زیرا او باور دارد ایرانیان در فرهنگ و تمدن زبانزد و شایسته بهترین‌ها هستند‌.
 
مسعود صرامی در ارتباط با پروژه ملی ‌شهرک سلامت اینچنین می‌گوید‌:
مجموعه شهرک سلامت اولین مرکز بیمارمحور کشور می‌باشد؛ پروژه‌ای که در آن سعی گردیده انتقال خدمات درمانی از هسته به پوسته شهر منتقل گردد و در اندک زمان متوجه خواهید شد که با چه سختی‌هایی بستری فراهم شد تا بیمار را نه یک نیازمند مستاصل‌، که همنوعی عزتمند ببینیم و برایش فرصتی فراهم کنیم که فقط به درمان و بهبودش فکر کند نه به مشکلات درمان‌ و بداند در سخت‌ترین شرایط به عنوان یک انسان دارای احترام و عزت است و مجموعه‌ای بسیار عظیم با تلاشی شبانه‌روزی دست به کار شده‌اند تا وی سلامت خود را باز یابد‌.
شهرک سلامت یک ساختمان نیست بلکه یک صنعت است 
یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین صنعت‌های در حال رشد دنیا‌، صنعت بهداشت و درمان   Healthcare Industry (‌صنعت پزشکی و یا اقتصاد سلامت‌) می‌باشد‌.
در این صنعت، تجمع بخش‌های مختلف درمانی با سیستم اقتصادی‌، خدمات خاصی از قبیل پیشگیری و آموزش‌، تغذیه درمانی‌، توانبخشی‌، مراقبت‌های تسکینی و روحی و ‌... را در زیر یک سقف برای بیماران فراهم می‌آورد‌.
 
هیچ انسانی برای بیمار شدن و یا صدمه دیدن برنامه‌ریزی نمی‌کند، اما بیشتر مردم به مراقبت‌های درمانی و پزشکی نیاز دارند و در این صنعت مهم‌تر از بیمار‌، شخص یا عواملی وجود ندارد، بنابراین آنها را در مراقبت‌های اولیه‌، مراقبت‌های ثانویه و مراقبت‌های پس از درمان به خوبی همراهی می‌کنند‌. امروزه بهترین راه برای کمک به بیماران‌، آموزش آنها در راستای علل بیماری‌ها‌، علایم بیماری‌ها و پیش‌آگاهی می‌باشد که بخش آموزش صنعت بهداشت و درمان در این راستا به خوبی و مطابق آخرین دانسته‌های علم پزشکی قدم برمی‌دارد‌. 
اما نکته بااهمیتی که وجود دارد این است که این صنعت نیز همانند سایر صنعت‌ها به اتحاد و همدلی نیاز دارد‌؛ کار تیمی که نیاز است همه مسئولان جامعه‌، سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و دولتی‌، پزشکان‌، روانشناسان‌، دندانپزشکان‌، داروسازان‌، پرستاران و کلیه کارکنان و پرسنل این صنعت دست در دست هم دهند تا بتوانند بهترین خدمات را شایسته‌وار را برای بیماران به ارمغان آورند‌.
 
خوشبختانه در کشور ما و در شهرمان اصفهان شهرک سلامت نمونه‌ای از صنعت بهداشت و درمان است که به همت کارآفرینان نیک‌اندیش ‌بخش خصوصی رقم خورده است، زیرا آنها بر این باورند که‌:"مراقبت‌های بهداشتی و درمانی حق تمام انسان‌هاست و خدا در لبخندی است که به لب می‌نشانی" 
باور شهرک سلامت بر این است که بیماران با کرامت درمان شوند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ ننموده است، به عنوان مثال نرم‌افزار درمانی حاصل تحقیقات فراوان و مطابق با استاندارد جهانی H17 تهیه شده است که در واقع یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم می‌باشد‌.
چشم‌انداز شهرک سلامت اصفهان (‌اهداف هفت‌گانه‌)
1) طراحی یک برنامه منظم و گام‌به‌گام‌ برای کمک به ساماندهی بهتر شهری از وضعیت موجود به نظم و انضباطی مطلوب در رابطه با 3 عامل پزشک‌، بیمار و مطب
2) تدوین یک برنامه مفصل و فراگیر برای دوره بهره‌برداری تحت عنوان "‌خدمات ما"  در IHCC که پایه و اساس همه فعالیت‌های شهرک سلامت خواهد بود‌.
3) ساختن الگویی بهتر و قابل اجرا برای دیگر مراکزی که علاقه‌مند به بهره‌مندی از این تجربه باشند‌.
4) رویکرد آزاد و مبتنی بر عنصر رقابت و تشویق و خالی از هرگونه فشار و اجبار برای تحقق تحول‌، تغییر‌، تبدیل و اصلاح در مبانی خدمات پزشکی قبل از درمان و حفظ و ارتقای سلامت مردم در شهر اصفهان‌
5) حفظ سلامت پایدار برای بیماران بعد از دوره نقاهت
6) بازگشایی رابطه‌ای وسیع‌تر و عمیق‌تر با پزشکان‌، پژوهشگران و دانشمندان ایرانی خارج از کشور در حوزه پزشکی و سلامت‌
7)  جذب توریست سلامت با رویکرد کسب اعتبار علمی برای کشور از یک سو و ارزآوری و کمک به رونق اقتصاد کشور از سوی دیگر.
هم‌آفرینی (خلق مشترک‌) 
هم‌آفرینی یک لغت، اما پرمعناست‌؛ با هم بودن‌، با هم ایجاد کردن. در کشورمان هر بار اتفاق زیبایی رقم خورده است و تاریخ آن را ثبت نموده از  با هم آفریدن ریشه گرفته است و همیشه می‌توان با ایمان به این اصل مهم‌، همدلی‌، روحیه مثبت‌، پشتکار و اتحاد، موفقیت را تضمین نمود‌.
حال که به روزهای افتتاح این غرور ملی که افتخاری برای ایران و ایرانی است نزدیک می‌شویم‌، قلب مردم و شهر اصفهان برای مشاهده نبض سلامت شهرش پرشور و بی‌صبرانه می‌تپد‌.
** به امید ایرانی آباد برای همه ایرانیان **

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان