بزرگترین فروشگاه رفاه غرب کشور در ملایر راه اندازی می شود

بزرگترین فروشگاه رفاه غرب کشور در ملایر راه اندازی می شود
بزرگترین فروشگاه رفاه غرب کشور در ملایر راه اندازی می شود

بزرگترین فروشگاه رفاه غرب کشور در ملایر راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی،رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: بزودی بزرگترین فروشگاه رفاه غرب کشور در ملایر با اشتغالزایی 70 تن راه اندازی می شود.عباس ملک حسینی روز دوشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ملایر افزود: در حال حاضر قرارداد این فروشگاه با رفاه بسته شده و با وجود مواد غذایی فراوان می تواند در بحران های طبیعی و امنیتی کمک کننده باشد.


وی بیان کرد: هر گونه تولیدات شهرستان ملایر همچون شیره انگور، کشمش و فرآورده های آن در بسته بندی های شکیل را می توانیم از طریق این فروشگاه در سراسر کشور توزیع و به فروش برسانیم. 
ملک حسینی با بیان اینکه یک غرفه برای تولیدات مبلمان منبت در این فروشگاه خالی است تاکید کرد: این فرصت بسیار خوبی است که مبلمان منبت کار دست هنرمندان ملایری را از طریق این فروشگاه بین 400 تا 500 فروشگاه رفاه در سراسر کشور عرضه کنیم. 
وی با بیان اینکه عمده طرح های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در راستای اقتصاد مقاومتی است گفت: پس از زلزله کرمانشاه، دانشجویان این دانشگاه نسبت به ساخت کانکس تاشو برای اسکان پس از حوادث طبیعی را اقدام کردند که باید در حجم انبوه و به صورت صنعتی تولید شود. 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر ساخت ساختمان های بتنی پیش ساخته، انجماد در خلاء برای انگور، دوچرخه برقی، ایجاد گلخانه کشت بافت گیاهان در معرض انقراض و تولید بازی های رایانه ای را از دیگر طرح های این واحد برشمرد و افزود: در حال حاضر 150 گونه بنفشه آفریقایی در این دانشگاه وجود دارد که به عنوان ششمین مرکز تولید بنفشه آفریقایی در کشور می تواند برندی برای ملایر باشد. 
ملک حسینی ادامه داد: همچنین یک مرکز پرورش دام 15 تا 20 هزار راسی نیز در دست اقدام داریم که نیاز به زمینی با مساحت 40 هکتار است. 
وی تاکید کرد باید به سمت تولید مبلمان فاخر حرکت کرد و این آمادگی وجود دارد تا از کشور ایتالیا یا هر کشور صاحب نامی در تولید مبلمان برای برگزاری دوره های آموزشی همچون رویه کوبی و رنگ کاری هماهنگی ها و دعوت های لازم را به عمل آوریم. 
ملک حسینی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از هرگونه ایده، ابتکار و خلاقیت به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی حمایت می کند. 
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز با اشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در راستای رونق تولید، توسعه اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 14 واحد غیرفعال در ستاد تسهیل شهرستان دوباره فعال و به چرخه تولید بازگشتند. 
داریوش صفاری افزود: در 9 ماهه امسال تعداد 13 واحد صنعتی و معدنی فعال و نیمه فعال که دارای شرایط اخذ تسهیلات بانکی بودند، شناسایی شدند. 
وی بازرسی از 14 واحد دریافت کننده تسهیلات، شناسایی ظرفیت های تولید ملی یا اجرای طرح بررسی وضعیت واحدهای صنعتی 145 مورد و اعلام به استان و حمایت وسرعت بخشیدن در روند معرفی و اخذ تسهیلات واحدهای صنعتی و پیگیری مشکلات آنها به تعداد 23 مورد را از دیگر اقدامات در 9 ماهه امسال برشمرد. 
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر ادامه داد: طبق اولویت بندی واحدهای بحرانی، تعداد 6 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان شناسایی و در ستاد تسهیل استان همدان مصوباتی گرفتند. 
صفاری با بیان اینکه یک طرح بافتینه نیز که نیاز به پیگیری ملی داشت، ارجاع و مشکلات آن بررسی شد یادآور شد: تعداد 25 واحد تولیدی و صنعتی نیز خارج از ستاد تسهیل احیا شدند. 
وی خاطرنشان کرد: چنانچه اقتصاد مقاومتی نبود، واحدهای غیرفعال شهرستان فعال نمی شدند. 
وی با بیان اینکه ستاد تسهیل در راستای اقتصاد مقاومتی تشکیل شد گفت: سرمایه در گردش و اخذ تسهیلات برای برخی واحدهای مشکل دار و غیرفعال همچون شرکت ذوب آهن در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی پرداخت شد و دوباره به چرخه تولید بازگشتند. 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر هم اکنون دارای سه هزار و 200 دانشجو است که در 100 رشته از مقطع کاردانی تا دکترا مشغول به تحصیل هستند. 
این دانشگاه در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی همچون راه اندازی بزرگترین فروشگاه رفاه در غرب کشور پیشتاز است. 

 

منبع:ایرنا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان