راهکارهای افزایش فروش و وفاداری مشتری در حوزه خرده فروشی

راهکارهای افزایش فروش و وفاداری مشتری در حوزه خرده فروشی
راهکارهای افزایش فروش و وفاداری مشتری در حوزه خرده فروشی

راهکارهای افزایش فروش و وفاداری مشتری در حوزه خرده فروشی

فدراسیون ملی خرده فروشی آمریکا (NRF) فصل تعطیلات را به عنوان فصل اوج فروش خرده فروشی ها تعریف می کند. برای بسیاری از خرده فروشی ها ماه های تعطیل مانند تابستان می تواند درآمد بیشتری را نسبت به سایر ماه ها برای آن ها به همراه بیاورد. بنابراین خرده فروشان باید از این فرصت طلایی استفاده کنند و وفاداری را در مشتریان شان تقویت نموده و فروش خود را افزایش دهند.

 

 

شخصی سازی کنید
مشتریان امروزی انتظار دارند که صاحبان کسب و کار به صورت شخصی سازی شده با آن ها تعامل برقرار کنند. مطالعات اخیر نشان می دهد که 39 درصد مشتریان، از خرده فروشانی که تجربه شخصی را ارائه نمی دهند ناامید می شوند و ارتباط خود را با آن ها قطع می کنند. به عنوان مثال پیشنهاد محصولی خاص به مشتری در موقعیت مناسب و بر اساس الگوی خرید قبلی وی می تواند تا حد زیادی او را به خرید ترغیب کند. خرده فروشان باید از داده های مشتریان به صورت هوشمندانه استفاده کنند و باید با ارسال پیشنهادات فردی، مرتبط و غیر مزاحم رضایت مشتری را افزایش دهند و آن ها را به خود وفادار سازند.

بازخورد جمع آوری کنید
یکی از بزرگترین نقاط قوت آمازون این است که مشتریانش را تشویق می کند، آزادانه محصولات و خدمات را بررسی کنند. این شفاف سازی، ارزش مشتریان را بالا می برد و آن ها احساس بهتری دارند. برندهای بزرگ در سراسر جهان در ازای بررسی عمیق محصولات و ارائه انتقادات و پیشنهادات خوب، به مشتریان شان پاداش می دهند. این هم به نفع مشتری است هم به نفع صاحب کسب و کار. از یک طرف به مشتریان پاداش داده می شود از طرفی دیگر، کسب و کارها هم با استفاده از داده های جمع آوری شده از مشتریان ، می توانند ارائه خدمات و محصولات خود را بهبود ببخشند. دریافت بازخورد برای توسعه محصولات و خدمات یک کسب و کار امری حیاتی است. وقتی مشتریان احساس ارزشمند بودن داشته باشند، بدون شک به آن کسب و کار وفادار می مانند و خرید خود را تکرار خواهند کرد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان