«شاپرز استاپ» نگینی در قلب هند

«شاپرز استاپ» نگینی در قلب هند
«شاپرز استاپ» نگینی در قلب هند

«شاپرز استاپ» نگینی در قلب هند
 هر برندی قبل از داشتن شعبه اصلی یا همان «هوم» در دنیای برندها، نیازمند دارا بودن شعب زنجیره‌ای قوی است.


در این راستا، یکی از بهترین مثال‌ها در زمینه داشتن بهترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و یک شعبه اصلی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای «شاپرز استاپ» در هندوستان است. این برند از زمان تاسیس در سال 1991 تا به حال از یک فروشگاه با مسئولیت محدود به 83 فروشگاه زنجیره‌ای در 38 شهر هند گسترش یافته و همچنین 104 مرکز زیبایی و 13 برند مجموعه هم در شعبه اصلی مشغول به فعالیت هستند. به گفته راجیو سوری، مدیرعامل این برند از روز اول کاری شاپرز استاپ، هدف مجموعه ارائه بهترین‌هاست و از روز اول تاسیس به جهانی شدن فکر می‌کرد؛ آنچه باعث همکاری با بیش از 400 مجموعه قدرتمند در زمینه کاری خودش طی سال‌های بعدی شد. 

راز موفقیت اولیه 
شاپرز استاپ بخشی از موفقیت خودش را مدیون اجرای دقیق و درست برنامه احترام به مشتری می‌داند؛ برنامه‌ای که باعث شد 5 میلیون مشتری اولیه، شگفتزده و جذب این برند شوند. با گذشت زمان، مشخص شد بخش زیبایی و آرایشی و بهداشتی بیش از بقیه بخش‌ها و برندهای شاپرز استاپ موفق به جلب نظر مشتری و سرمایه شده و بر این اساس مسئولان این فروشگاه زنجیره‌ای تا مدت زیادی تمام تمرکز خودشان را صرف بهبود و تقویت این قسمت از تجارت پرسود خودشان کردند. حالا کار به جایی رسیده که آنها برند شماره یک در زمینه تولید لوازم مخصوص زیبایی و بهداشتی هستند. شاپرز استاپ در سال 2015 به یکی از اولین برندهای استفاده‌کننده از سیستم فروش اینترنتی و بازار دیجیتال تبدیل شد.

 


 
جدیدترین اقدامات
از جدیدترین اقدامات شاپرز استاپ می‌توان به افتتاح 3 فروشگاه در اوماکس مال و ام‌آی‌سی اشاره کرد. برنامه یک سال آینده هم شامل افتتاح 5 فروشگاه زنجیره‌ای جدید و 10 تا 12 مرکز زیبایی می‌شود. این تعداد افتتاحیه‌ها هر سال با همان میزان کمیت تکرار خواهد شد. با وجود تمام این برنامه‌های جاه‌طلب، شاپرز استاپ فعلا قصد ترک هند و گسترش خود در خارج از مرزهای کشور آسیایی را ندارد چون به زعم خویش هنوز به طور کامل در هند به اهدافش نرسیده است. در واقع اهداف اصلی فعلی برند، تولید انبوه و کیفی محصولات بانوان از جمله کیف دستی و وسایل بهداشتی و آرایشی از یک‌سو و بهبود نشان تجاری خودش از سوی دیگر است. این برند برای ایجاد حس خوب برای مشتریان در فروشگاه‌هایش اقدامات رفاهی فراوانی از جمله باشگاه مشتریان، مجهز شدن به سیستم سنسور خرید و چندین و چند اقدامات نوآورانه دیگر انجام داده. زوج‌های جوان و به طور کلی مردان، زنان و کودکان هدف اصلی فروش برای شاپرز استاپ محسوب می‌شوند و رویکرد این فروشگاه زنجیره‌ای از تولیدات ترکیبی به ایجاد محصول تنها برای بانوان و امور بهداشتی و زیبایی تغییر جهت داده است. به طور کلی از آنجا که شبکه‌های اجتماعی به مردم فرصت آشنایی بیشتر با فرهنگ ملل مختلف را داده، برندهایی مانند شاپرز استاپ از قدرت رسانه‌ها برای القای پیام خود بهره می‌برند. بیش از 10 میلیون تعقیب‌کننده در فیسبوک، نشان‌دهنده فعالیت‌های مثبت این برند در دنیای مجازی است. از 18 ماه پیش تاکنون روند تولیدات شاپرز استاپ رنگ و بوی متفاوتی گرفته و به قول مدیر برند سعی شده در تولیدات جدید از انواع تکنولوژی استفاده شود. حرف آخر در این باره را راجیو سوری به زبان آورد: برند ما موفق شده بیش از 400 برند را زیر یک سقف جمع کند و فروش آنلاین و آفلاین و شرکای تجاری، برای ما اولویت زیادی دارد چون یک شرکت مشتری‌محور هستیم. فارغ از نوع تولید و میزان خرید مشتری، ‌برند شاپرز استاپ یک برنامه حمایتی زنجیره‌ای برای احترام و حمایت از مشتریان دارای کارت اشتراک خودش در نظر گرفته است. چنین برنامه‌ای به مشتریان امکان خرید راحت‌تر و  بهره‌مند شدن از انواع تکنولوژی‌های خاص این برند را می‌دهد.
 در حال حاضر شاپرز استاپ برنامه تلفیق خرید سنتی و آنلاین را به شکل جدی دنبال می‌کند و در این زمینه در هند یک کشور پیشرو به حساب می‌آید.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان