چگونه در دنیای تجارت، سرمایه خودتان را حفظ کنید

چگونه در دنیای تجارت، سرمایه خودتان را حفظ کنید
چگونه در دنیای تجارت، سرمایه خودتان را حفظ کنید

چگونه در دنیای تجارت، سرمایه خودتان را حفظ کنید
کریستین فاریولی

آیا بودجه نامحدودی دارید؟ من فکر نمی‌کنم جواب‌تان مثبت باشد! آیا قصد دارید پول خودتان را هدر بدهید؟ هیچ‌کس چنین تمایلی ندارد. در جست‌وجوی چه چیزی هستید؟ شما هم مانند هر انسانی، زندگی شخصی و تجارت خاص خودتان را دارید و دل‌تان می‌خواهد پول‌تان را حفظ کنید اما عده‌ای به این بهانه از ریسک حضور در دنیای تجارت صرف‌نظر می‌کنند که ایده‌ای کاملا دیوانه‌کننده است. بازاریابی یک راه موثر برای گسترش فعالیت‌های یک شرکت تجاری محسوب می‌شود و شما می‌توانید ضمن افزایش دامنه کسب و کارتان، پول و سرمایه خود را حفظ و حتی چند برابر کنید. پیشرفت شما در دنیای تجارت به چگونگی پس‌انداز سرمایه‌تان بستگی دارد. کدام راه بهتر است؛ خرج‌ هزاران، میلیون‌ها و میلیارد یورو سرمایه برای تبلیغات تلویزیونی آن هم بدون هیچ تضمینی جهت بازگشت سرمایه یا یافتن راه درست و استراتژی‌های مناسب بدون هزینه برای نزدیک شدن به مشتریان؟ 

 

 

جادوی دیجیتال
در دنیای دیجیتال شما می‌توانید بالاترین اهداف در جذب مشتری را در نظر بگیرید و به آن برسید. طبق تحقیقات صورت‌گرفته در سال 2015، شرکت‌هایی که موفق به تبدیل تجارت خود از شیوه سنتی به مدرن شدند، 10 درصد سود بیشتری کسب کردند. به عنوان کسی که در یک رستوران حضور دارد، باید آنقدر جزئیات مختلف طعم‌ها را انتخاب کنید تا سلیقه‌تان برای آشپز مشخص شود. در دنیای تجارت هم چنین قاعده‌ای وجود دارد. قبل از راه‌اندازی هر تجارتی باید تکلیف حساب و کتاب‌هایتان را مشخص کنید و بدانید کجا، چقدر سرمایه‌گذاری کرده‌اید. در این شرایط موظفید علاوه‌بر کنار گذاشتن سرمایه‌گذاری‌های بدون بازگشت مالی، روی جنبه‌ها و همکاری‌های پرسود احتمالی حساب کنید.
 
مزایای تجارت دیجیتال
در دنیای امروز، تجارت سنتی، راه آسان‌تری برای دریافت سود است. در این حالت شما در ارتباط مستقیم با شخص یا یک شخصیت حقوقی هستید اما وقتی به آمار و تخمین میزان موفقیت‌تان نیاز پیدا می‌کنید، علم دیجیتال و آمار بیشتر به کارتان می‌آید و در واقع با داده‌های آماری راحت‌تر می‌توان به یک پیش‌بینی مناسب و پایان رابطه کاری خوب رسید. هنوز شرکت‌های بزرگی با علم آمار بیگانه هستند.
یکی از دلایل محبوبیت اینترنت، سهولت برقراری ارتباط با انواع شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با رشته کاری هر شخص است. در دنیای دیجیتال می‌توانید پیام‌ها و ارتباط‌هایتان را کنترل کنید و بر طبق فضاسازی ذهنی و پیش‌بینی ذهنی خودتان پیش بروید. موفقیت شما در جذب مشتری تا حدود زیادی به کاریزمای خودتان بستگی دارد. باید تا حد امکان مشتری خودتان و افرادی که به کار با تیم‌تان علاقه‌مند شده‌اند را آنالیز و آنها را به خودتان و کارتان علاقه‌مند کنید.

 

 

تاکتیک‌های جذب مشتری
تاکتیک‌های جذب مشتری اولین قدم به حساب می‌آید. علاقه‌مندسازی گام دوم به حساب می‌آید و در نهایت محتواسازی برای طرف تجاری می‌تواند قدم نهایی موفقیت در راه جذب مشتری باشد. بسیاری از شرکت‌ها بسته به میزان تولید و محتوای خودشان با بیش از یک شخص یا یک گروه تبادل تجاری دارند که این یک اشتباه رایج است و باعث می‌شود سرمایه عمدتا بی‌بازگشتی از بین برود. راه‌حل اینجاست؛ شما برای هر تعامل تجاری نیازمند یک روش و محتوای متفاوت هستید و آنچه درباره یک برند جواب می‌دهد، الزاما پاسخگوی نیاز شما در برخورد با برندی دیگر نیست. سرویس‌های اطلاع‌رسانی و دیجیتالی عمدتا زیرشاخه‌هایی مانند فرم‌کاری، نوع اطلاع‌رسانی و ایده‌پردازی دارند و هر شرکت یا شخصیت حقیقی برای موفقیت در برقراری ارتباط باید به این نیازهای طرف مقابل توجه کند. در دنیای دیجیتال، تخصص‌گرایی عاملی کلیدی در راه موفقیت و برقراری ارتباط است اما بسیاری از فعالان این وادی چندمنظوره هستند؛ هر چند شاید به شکل طبیعی در یک زمینه قدرت پررنگ‌تری داشته باشند و در بقیه زمینه‌ها، قدرتمند نباشند. 
دنیای دیجیتال تغییرات برق‌آسا و سریعی داشته و در گذر زمان، بازارهای سنتی سعی کرده‌اند خودشان را با علم روز و محتوای جدید هماهنگ کنند. برای موفقیت در این بازار شما باید هماهنگ با دنیای مدرن تجارت پیش بروید؛ حتی اگر در سنت خودتان غرق شده‌اید!
باید توجه داشته باشید که داشتن کارآمدترین برنامه‌ها هم تضمینی برای موفقیت نیست. شما برای موفقیت باید در هر برنامه، استراتژی مشخصی تعیین کنید و تشخیص بدهید کدام استراتژی به کارتان می‌آید و کدام هدف‌گذاری برایتان مفید نیست. برای ساختن یک تجارت موفق و تاثیرگذار، دانستن اطلاعات و آگاهی از علایق و دیدگاه‌های طرف مقابل اهمیت زیادی دارد. در جایی که قرار است پولی بابت یک پروژه صرف کنید، تفاوت بین فرد موفق و فرد ناموفق به قیمت شکوفایی یا نابودی تجارت شما تمام می‌شود. شما فقط برای کسب درآمد در این سیاره حضور ندارید اما برای هریک از ما به‌خصوص در دنیای تجارت، زمان همان پول است. هر چند تمرکز و توجه به راه‌های حفظ پول اهمیت زیادی دارد اما اگر در این کار غرق شوید، شاید چندین تجارت و کار پرسود را از دست بدهید. آیا موافق این اقدامات هستید؟ این شیوه‌ها را می‌پسندید؟ کدام را ترجیح می‌دهید؟ نتیجه‌گیری در زمان مناسب؟ یک حرفه‌ای از زمان شروع یک کار، می‌داند از چه راهی زمان و پول خودش را توامان ذخیره کند.

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان