آینده صنعت غذا و مراکز خرید

آینده صنعت غذا و مراکز خرید
آینده صنعت غذا و مراکز خرید

مهندس شاهرخ کشاورز تحلیل کرد:

آینده صنعت غذا و مراکز خرید

سومین کارگاه آموزشی ماهنامه تجارت طلایی با رویکرد بررسی نقش واحدهای غذایی و نوشیدنی در مراکز خرید 26 دی ماه و با حضور جمع کثیری از مدیران و کارفرمایان مراکز خرید، صاحبان استارت‌آپ‌های غذایی، برندهای نام‌آشنا صنعت رستوران و کافی شاپ کشور برگزار شد.

 


در این رویداد که بیش از 400 نفر از بزرگان صنعت خرده فروشی و رستوران های کشور در آن حضوری فعال داشتند سخنرانان با ارائه آخرین تجربیات و دستاوردها به بررسی نقش و جایگاه واحدهای غذایی و نوشیدنی در میزان موفقیت مراکز خرید و مجتمع های تجاری پرداختند.بررسی نیازها وایجاد بسترهای لازم در مراحل طراحی، ساخت و بهره برداری مراکز خرید از جمله مباحثی بود که در این رویداد به صورت ویژه به آنها پرداخته شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی،مهندس شاهرخ کشاورز مدیر مسئول و صاحب امتیاز ماهنامه تجارت طلایی و دبیر برگزاری این کارگاه آموزشی با ارائه گزارشی مبنی بر تعریف فضاهای غذا و نوشیدنی(F&B)، نقش آن و همچنین آینده‌ای که در مراکز خرید در انتظار آن است،گفت: صنعت غذا و نوشیدنی در دهه 70 میلادی حضور خود را اعلام کرد و امروزه یکی از انکرهای حائز اهمیت است؛ چراکه فضاهای F&B امروزه در حال تبدیل شدن به خانه سوم مردم هستند.
او در ادامه آماری از صنعت F&B در قاره‌ها را ارائه کرد و ادامه داد: میزان افزایش صنعت غذایی نسبت به یک دهه قبل در قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و اقیانوسیه به ترتیب 7، 15، 6، 5/2، 11 و 4/2 درصد بوده و بیشترین سود حاصل از آن در انحصار قاره اروپاست. به‌علاوه طبق نتایج حاصل‌شده از تحقیقات نیز قاره آسیا بهترین بستر برای رشد صنعت غذا و نوشیدنی جهان را در اختیار دارد و تا سال 2020 قاره آسیا جایگاه ویژه ای برای توسعه این صنعت به شمار می آید.
وی در ادامه با اشاره به عوامل متحول کننده صنعت F&B افزود: طی سال‌های اخیر غذای ملل، مورد توجه برخی مراکز خرید موفق کشور همچون بام‌لند و پالادیوم قرار گرفته است و با راه‌اندازی این قبیل فضاها علاوه‌بر جذب ساکنان بومی تونسته ان از ظرفیت های توریستی ویژه کشور نیزه بهره مند شوند.
مهندس کشاورز در ادامه به تغییر سبک فودکورت ها در مراکز خرید و شکل گیری نوع جدیدی از نحوه ارائه سرویس های غذایی و نوشیدنی از طریق فودهال ها اشاره داشت.

 


ایشان در پایان از مجموعه ایران مال به عنوان یک پروژه شاخص ملی یاد کرد و گفت: به زودی فاز نخست این مرکز خرید که به عنوان آبروی صنعت مراکزخرید کشور از آن یاد می شود به مرحله بهره برداری خواهد رسید که طبیعتا نیازمند صیانت و حمایت است.
لازم به ذکر است ایران مال با طراحی ویژه و منحصر به فرد خود میزبان واحدهای غذایی و نوشیدنی مطرح و متعددی در آینده نزدیک خواهد بود.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان