تاثیرات جام ملت ها بر اقتصاد امارات

تاثیرات جام ملت ها بر اقتصاد امارات
تاثیرات جام ملت ها بر اقتصاد امارات

تاثیرات جام ملت ها بر اقتصاد امارات

امارات متحده عربی میزبان هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیاست و کارشناسان بر این باورند که میزبانی رویدادهای ورزشی و مسابقات، فراتر از جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری به توسعه صنایع، افزایش بهره‌وری، حفظ و بهبود ساختارهای اجتماعی می‌انجامد.
برخی کارشناسان بر این باورند که میزبانی رویدادهای ورزشی و مسابقات می‌تواند منجر به تقویت اقتصاد کشورها شود. هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که از پنجم ژانویه آغاز شده، در کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود. این کشور پیش‌تر نیز در سال ۱۹۹۶ میزبان این مسابقات بود و در نهایت در مقابل رقیب خود، عربستان سعودی مغلوب شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی، در سال ۱۹۹۶ حدود ۴۴۸ هزار نفر از هواداران فوتبال از کشورهای مختلف به امارات سفر کردند و شاهد ۲۶ بازی در استادیوم‌های این کشور بودند. با این حال مقامات این کشور انتظار دارند که میزبانی امسال در مقایسه با میزبانی کشورها در سال‌های گذشته نتایج اقتصادی بهتری داشته باشد.

بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ در کشور استرالیا برگزار شد و ۶۴۹ هزار و ۷۰۵ تماشاگر برای تماشای ۳۲ بازی طی چهار هفته از کشورهای مختلف به استرالیا سفر کردند. به گفته مقامات این کشور، جام ملت‌های آسیا بزرگ‌ترین رویداد ورزشی برگزارشده در استرالیا محسوب می‌شود.کشورها به دلایل متفاوتی برای برگزاری و میزبانی مسابقات ورزشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به منافع اقتصادی، برندسازی، مازاد مصرف‌کننده و افتخار مدنی اشاره کرد.

گردشگران خارجی از کشورهای مختلف برای مدت‌ طولانی‌تر در مقایسه با سفرهای عادی در کشورهای میزبان می‌مانند و به این ترتیب کشورهای میزبان می‌توانند میلیون‌ها دلار از طریق هتل‌ها، رستوران‎ها، کافه‌ها و جاذبه‌های گردشگری به اقتصاد خود تزریق کنند.به عقیده تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی، برگزاری مسابقات ورزشی در کشورها فراتر از جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری است. چنین‌ رویدادهایی می‌تواند علاوه بر گسترش گردشگری به توسعه صنایع، افزایش بهره‌وری، حفظ و بهبود ساختارهای اجتماعی بینجامد.

امارات متحده عربی ۹٫۴ میلیون نفر جمعیت دارد که  از این میزان ۷٫۹ میلیون مهاجر و ۱٫۵ میلیون نفر شهروندان اماراتی هستند. گفته می‌شود، جمعیت این کشور شامل ۲۰۰ میلیون متفاوت است و مردم از کشورهای مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. از این رو، امارات همواره خود را به عنوان کشوری با فرهنگ‌های متنوع و ارزش‌هایی بر پایه هم‌زیستی و احترام معرفی می‌کند.

عارف حامد العوانی، مدیر کمیته سازمان‌دهی جام ملت‌های آسیا می‎گوید: میزبانی جام ملت‌های آسیا فرصتی‌ است که می‌تواند ما را به کشورهای دیگر متصل کند.آمار و ارقام نشان می‎دهد که طی یک هفته گذشته، تعداد مسافرانی که به امارات سفر کرده‌اند نسبت به هفته‌های قبل، بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته و ظرفیت بیش از ۹۵ درصد از هتل‌های شیخ‌نشین دوبی و ابوظبی تکمیل شده است.با این حال، آمار رسمی و دقیق فروش بلیت مسابقات در روز آخر اعلام خواهد شد.

گفته می‌شود، قیمت بلیت در بازار سیاه دو برابر قیمت اصلی آن است و قیمت بلیت درجه ۲ در بازار سیاه برای مسابقات مهم و حساب از مرز ۱۰۰ درهم هم گذشته است.کارشناسان ورزشی و اقتصادی امارات در انتظار پایان مسابقات هستند تا درآمد نهایی امارات از میزبانی جام ملت‌های آسیا را مورد بررسی قرار دهند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان