"زبرآسیا" برندی سرآمد در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار فروشگاهی

"زبرآسیا" برندی سرآمد در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار فروشگاهی
"زبرآسیا"برندی سرآمد در حوزه نرم افزار و سخت افزار فروشگاهی
شرکت فنی بازرگانی زبراسیا که در حوزه تجهیزات بارکد و RFID فعالیت می‌کند، شرکتی سرآمد در ارائه راهکارهای ردیابی، شناسایی و جمع‌آوری خودکار داده‌ها محسوب می‌شود که رسالتش را بر پایه تامین نیازهای سخت‌¬افزاری و نرم¬‌افزاری مشتریان در جهت توسعه ابزار سیستمی‌ اثربخش در کسب وکارها و افزایش اثربخشی مدیریت قرار داده است. برای آشنایی بیشتر با رئیس هیات‌مدیره این شرکت به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.
 
 
یک بیوگرافی از خودتان و سوابق فعالیت‌تان ارائه دهید
اینجانب حمید بهمنی‌اسکویی، متولد شهریور 1355، رئیس هیات‌مدیره شرکت زبراسیا هستم. در سال 1373 وارد دانشگاه تبریز شدم و در رشته مهندسی برق با گرایش الکترونیک تحصیل کردم. در همان اواخر دوران دانشگاه با فناوری بارکد آشنا شدم و با علاقه زیادی که به برنامه‌نویسی و اتوماسیون صنعتی داشتم شروع به طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های ردیابی تولید و مدیریت انبارها با استفاده از بارکد کردم.
همان‌طور که می‌دانید بارکد یک نماد دیجیتالی بسیار ساده و ارزان است که به افزایش سرعت و دقت در جمع‌آوری و انتقال الکترونیکی داده‌ها به سیستم‌های رایانه‌ای کمک قابل توجهی می‌کند. ولی متاسفانه قانع کردن مدیران صنعتی به استفاده از این فناوریِ کاملا پیش‌پا افتاده، در آن زمان زیاد هم کار آسانی نبود.
به ندرت موفق می‌شدم با مدیرانی آشنا شوم که به آنچه من یاد گرفته بودم و توضیح می‌دادم اعتماد کنند و فرصت اجرای آن ‌را در کارخانه‌شان به من بدهند. با این حال از آنجا که جوینده یابنده است، طی سال‌های 1378 تا 1380 چند کارخانه نساجی که از مدیران آینده‌نگر و علاقه‌مند به فناوری برخوردار بودند اجازه دادند تا تجربه‌های موفقی در زمینه استفاده از بارکد برای ردیابی محصول و کنترل انبارها به دست آید.
کاری که من در انبارهای محصول این کارخانجات انجام می‌دادم جدا از اینکه مزایای قابل توجهی در مدیریت گردش کالا به‌ وجود می‌آورد، فرآیند عملیاتیِ پیچیده‌ای نداشت و به لحاظ هزینه هم بسیار مقرون به صرفه بود. ولی باتوجه به اینکه کاربران سیستم، آشنایی زیادی با رایانه و نرم‌افزارهای حتی خیلی معمولی هم نداشتند، مهم‌ترین چالش پیش‌رو دقت در کاربری بسیار آسان سیستم بود. البته استفاده از بارکد، خود به خود درگیری نیروی انسانی با ورود اطلاعات به سیستم و احتمال بروز خطاهای کاربری را بسیار کاهش می‌داد ولی با مطالعاتی که قبلا در خصوص دلایل شکست برخی از پروژه‌های اینچنینی در سایر نقاط جهان داشتم متوجه شده بودم که واسط کاربری نرم‌افزارهای مورد استفاده در این پروژه‌ها همخوانی قابل قبولی با سطح تسلط کامپیوتری کاربران ندارد. به همین سبب نهایت تلاش من، آسان‌تر کردن هرچه بیشتر نحوه کار با سیستم بود که تجربیات موفق و تخصص جالبی برایم به ارمغان آورد.
در سال 1381 باتوجه به افزایش مشتریان و نیازی که به تشکیل تیم برای ارتقای توان پاسخگویی به نیازهای مشتریان و پشتیبانی بهتر از پروژه‌ها احساس می‌کردم، با همراهی یک دوست صمیمی ‌و مورد اعتماد تصمیم به تاسیس شرکت زبراسیا گرفتیم. از آن زمان تاکنون همیشه سعی کرده‌ایم در استفاده از سیستم‌های شناسایی خودکار و ضبط داده‌ها، مجموعه‌ای کامل و به‌روز از خدمات و محصولات مرتبط با این سیستم‌ها را در اختیار کسب‌وکارهای مختلف کشور قرار دهیم. از این‌رو همواره به توسعه سبد خدمات و محصولات خود براساس نیازهای جدید بازار پرداخته‌ایم. ما پیش‌تر فقط از تکنولوژی بارکد استفاده می‌کردیم ولی به مرور OCR، کارت‌های هوشمند، RFID و RTLS نیز به مجموعه فناوری‌های مورد استفاده ما اضافه شد. 
هم‌اکنون در شرکت زبراسیا زمینه‌های مختلف به‌کارگیری بارکد و سایر فناوری‌های شناسایی خودکار و ضبط داده‌ها را در بخش‌های گوناگون صنعتی، اداری، خدماتی، حمل‌و‌نقل، خرده‌فروشی، درمانی و بانکداری ارائه می‌دهیم.
 
محصولات زبراسیا به چند دسته تقسیم می‌شوند؟
محصولات زبراسیا شامل تجهیزات سخت‌افزاری و راهکارهای نرم‌افزاری برای ایجاد بستر لازم در استفاده عملیاتی از بارکد و سایر فناوری‌های شناسایی خودکار و ضبط داده‌هاست که پرکاربردترین آنها در زمینه سخت‌افزاری عبارتند از:
- چاپگرهای برچسب بارکد
- بارکدخوان‌های متنوع
- هندهلد و تبلت‌ صنعتی
- چاپگرهای قابل‌حمل
- چاپگرهای کارت
- چاپگرهای برچسب RFID
- قرائتگرهای RFID
- صندوق فروشگاهی و لوازم جانبی
- انواع برچسب، تگ RFID، کارت هوشمند و...
 
 
 
شرکت شما واردکننده چه محصولاتی است و این محصولات چه کاربردهایی دارند؟
در پاسخ سوال قبل شما به تنوع محصولات سخت‌افزاری زبراسیا اشاره کردم که تقریبا همه این تجهیزات وارداتی است. این محصولات وارداتی به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم راهکارهای مختلف استفاده از بارکد و سایر فناوری‌های شناسایی خودکار و ضبط داده‌ها را در حوزه‌های زیر توسعه دهیم:
- تولید
- انبار
- توزیع و لجستیک
- خرده‌فروشی
- خدمات در محل
- اموال و دارایی‌های ثابت
- سلامت و درمان
 
پیرامون ضرورت‌های استفاده از محصولات زبراسیا در صنعت خرده‌فروشی توضیحاتی ارائه دهید.
حدود 40 سال پیش انجمن خواروبار آمریکا برای ساده‌سازی فعالیت خرده‌فروشی‌ها، طرح بارکد یکتا و منحصر به هر نوع کالای هر تولیدکننده را اجرا کرد. بر اساس این طرح به هر تولیدکننده یک پیش‌شماره داده می‌شد و با کمک این پیش‌شماره، تولیدکننده می‌توانست به هر نوع از کالاهای خود کد یا شماره‌ای یکتا تخصیص دهد. برای اینکه این شماره در صندوق فروشگاه به‌صورت ماشینی و خودکار با سرعت و دقت ثبت شود، آن را تبدیل به نماد بارکد (رمزینه یا کد میله‌ای) کرده و روی بسته‌بندی کالا درج می‌کردند. بدین ترتیب بارکدها و کامپیوترها وارد خرده‌فروشی شد که هر روز بر دامنه استفاده از آنها افزوده می‌شود.
اگر از بارکدها برای ثبت فروش‌ها استفاده شود، تهیه آمار و نمودار لحظه‌ای فروش‌ها امکان‌پذیر می‌شود. با تحلیل فروش‌ها، همه‌ طرف‌ها اعم از تولیدکننده، عمده‌فروش، مرکز پخش، خرده‌فروش و... می‌توانند اطلاعات بسیار خوبی به دست آورده و برای بهبود امور از آنها استفاده کنند. حقوق مشتری نیز رعایت شده و با ارائه فاکتور چاپی به مشتری، اطمینان لازم به وی داده خواهد شد که داده‌ها و اطلاعات با دقت ثبت شده‌اند. 
همه این مزایا با کمک بارکدها به دست می‌آید. اما اگر کالاها بارکد نداشته باشند، یا بارکدها کیفیت خوبی نداشته باشند، در صندوق فروشگاه به‌راحتی خوانده نشوند یا فروشگاه‌ها از این فناوری استفاده نکنند، اشکالات زیادی در زنجیره تامین و فروش کالا به‌وجود می‌آید و فرصت‏های ارزشمندی برای بهبود امور از دست خواهد رفت.
امروزه استفاده از بارکد و RFID در تمام حلقه‌های زنجیره تامین خرده‌فروشی، از تولید مواد اولیه تا مصرف‌کننده نهایی مزایای بی‌شماری برای همه ذی‌نفعان این زنجیره ارزش به ارمغان آورده است که موارد زیر تنها بخشی از آنهاست.
- شناسایی و ردیابی کالا در طول زنجیره تامین
- کاهش خطاها و وقفه‌های زمانی
- مدیریت و کنترل موجودی سطح فروش و انبارها
- به حداکثر رساندن فضای انبارش کالا
- کوتاه‌تر شدن فرآیند سفارش تا تحویل
- امکان ارزیابی سریع محصولات و آمار فروش
- پیش‌بینی و مدیریت تامین کالا
- کنترل عملکرد منابع انسانی
- مدیریت عملیات توزیع و لجستیک
- مدیریت طول عمر محصول
- کاهش هزینه‌های عملیاتی
- سرویس‌دهی مناسب‌تر به مشتریان
 
چه برندهایی از طرف شرکت زبراسیا عرضه می‌شوند؟ واردات این محصولات از کدام کشورها انجام می‌شود؟
ما درخصوص تجهیزات سخت‌افزاری از محصولات برترین تولیدکنندگان جهان استفاده می‌کنیم. مهم‌ترین علت این امر کیفیت بالای محصول و خدمات پس از فروش این تولیدکنندگان است. از این جمله می‌توان به برندهای معتبری همچون Zebra، Honeywell، Unitech، M3، Confidex، OKPOS، Sewoo، Zebex، Alien و ATID اشاره کرد که اغلب شرکت‌های آمریکایی، تایوانی و کره‌ای هستند.
 
شرکت زبراسیا نسبت به رقبا چه مزیت‌هایی دارد؟
زبراسیا در واقع یک شرکت چندوجهی است که واردات و توزیع تجهیزات تخصصی بارکد و RFID یکی از وجه‌های کاری آن است. در این رابطه سعی کرده‌ایم به جای آنکه نماینده انحصاری برند خاصی در ایران باشیم و به تبلیغ و ترویج محصولات آن برند بپردازیم، تنوع مناسبی از برندها و مدل‌های مختلف با کارایی‌های گوناگون داشته باشیم. این مهم‌ترین تمایز ما در این بخش است که می‌توانیم گزینه‌های قابل انتخاب بیشتری در اختیار مشتریان قرار دهیم. ما در این وجه از شرکت ضمن ارائه محصولات سخت‌افزاری به مصرف‌کنندگان نهایی، سعی کرده‌ایم یک تامین‌کننده سخت‌افزاری قابل اعتماد برای شرکت‌های نرم‌افزاری هم باشیم. تنوع برند و مدل، دقت در انتخاب و تامین محصولات با کیفیت، موجودی مستمر و خدمات پس از فروش مناسب، مهم‌ترین مزایای رقابتی ما به عنوان واردکننده این تجهیزات است.
یکی دیگر از وجه‌های کاری زبراسیا، ارائه خدمات مشاوره، تحلیل، امکان‌سنجی و کمک در پیدا کردن راه‌حل‌های عملی به مشتریانی است که علاقه‌مند به استفاده از فناوری‌های شناسایی خودکار و ضبط داده‌ها در فرآیندهای مختلف خود هستند. در این رابطه دانش و تجربه حرفه‌ای تیم تحقیق و توسعه زبراسیا مهم‌ترین مزیت رقابتی است که همواره کوشیده‌ایم با درک درست نیازهای مشتری و مدیران ذی‌نفع، در درجه اول یک مشاور قابل اعتماد برای ایشان باشیم، نه شرکتی که به دنبال ایجاد نیازهای هدفدار برای فروش محصولات خود است.
 
در حال حاضر با چه فروشگاه‌هایی در داخل کشور همکاری می‌کنید؟
در طول این 16 سال و اندی که از تاریخ تاسیس شرکت سپری شده است، زبراسیا افتخار همکاری با اکثریت قریب به اتفاق فروشگاه‌های زنجیره‌ای نام‌آشنای ایران را داشته است. مجموعه‌های بزرگی همچون رفاه، شهروند، افق کوروش، هایپراستار، جانبو و... 
زبراسیا چه محصولات جدیدی را برای وارد کردن به کشور مد نظر دارد؟
در حال حاضر مشغول تحقیق روی اینترنت اشیا (IoT) و زنجیره بلوکی (BlockChain) و موارد استفاده از این فناوری‌های نوین در مدیریت زنجیره‌های تامین هستیم تا در آینده بتوانیم پاسخگوی نیازهای جدید مشتریان در ارتباط با آنها باشیم.
حتما می‌دانید که انقلاب صنعتی چهارم در حال وقوع است. این انقلاب، دنیاهای فیزیکی، دیجیتالی و بیولوژیکی را به یکدیگر متصل خواهد ساخت. علوم روباتیک و اتوماسیون، هوش مصنوعی، فناوری نانو و زیست‌فناوری، رایانش کوانتومی، اینترنت اشیا، چاپ سه‌بعدی، ابزار خودکار و ویرایش ژنتیک، صرفا برخی از فناوری‌های کلیدی این انقلاب صنعتی هستند که تحول شگرفی در همه زمینه‌ها اعم از اقتصاد، صنعت، تجارت، جامعه و... به‌وجود خواهد آورد.
انقلاب صنعتی چهارم، حجم داده‌های مورد نیاز برای تصمیم‌سازی را به شدت افزایش خواهد داد، به همین سبب پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک شرکت‌ها ناگزیر به استفاده از ابزارهای جدیدتر و بیشتری از سیستم‌های شناسایی و ضبط داده‌ها به منظور مدیریت، نظارت و اندازه‌گیری تمام منابع و مراحل زنجیره‌های تامین شوند.
 
 
اگر در حال حاضر پروژه جدیدی برای ارائه دارید، لطفا درباره آن توضیح دهید.
یکی از پروژه‌های جدیدمان سیستم شناسایی و ردیابی فرش دستباف ایرانی است که با همکاری مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران (مرکز GS1 ایران) در حال طراحی و اجراست.
فرش دستباف ایران، نماد هنر و فرهنگ اصیل ایرانی و به یقین زیباترین و ارزشمندترین نوع فرش در جهان است که پتانسیل قابل توجهی در ارزآوری از طریق صادرات و جذب سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه‌های مختلف تولید، بازاریابی و فروش دارد. مسلما توجه ویژه به این موضوع می‌تواند رشد و توسعه اقتصادی غیرقابل انکاری در این هنر-صنعت ملی به وجود آورد.
متاسفانه بنا به دلایل زیر، امروز نه‌تنها امکان استفاده از این پتانسیل بالا برای کشور وجود ندارد، بلکه روز‌به‌روز شاهد کاهش صادرات و از دست رفتن بازارهای جهانی آن هستیم که مشکلات اقتصادی و اجتماعی بزرگی را به دنبال دارد.
- عدم وجود یک پایگاه اطلاعات واحد و استاندارد
- عدم شناسایی سلایق و نیازهای جدید در بازارهای هدف
- عدم توجه و حمایت ویژه از هنرمندان و تولیدکنندگان برتر و برندسازی آنها در بازارهای جهانی
- عدم تبلیغات گسترده و استفاده از ابزارهای مدرن در بازاریابی و بازارسازی
- عدم وجود اعتماد لازم و شرایط مناسب برای ورود سرمایه‌های خارجی
- عدم توجه به ارتقای کیفیت، رقابت‌پذیری، اصالتمندی و اعتمادپذیری فرش دستباف
- عدم وجود یک برنامه راهبردی جامع تحت حمایت همه‌جانبه دینفعان و دولت
امروزه ایجاد قابلیت و امکان ردیابی توسط تولیدکنندگان، صاحبان برندها، فروشندگان و حتی دولت‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای رقابتی در بازارهای جهانی است. همان‌طور که جهانی‌شدن، همچنان به تنوع و پیچیدگی‌های زنجیره‌های تامین می‌افزاید، نیاز به درک منشأ و مبدأ یک محصول، مواد اولیه آن و مسیر رسیدن آن به مصرف‌کننده نیز افزایش یافته است. به عبارت دیگر مصرف‌کنندگان امروزی متقاضی شفافیت اطلاعاتی بیشتری در ارتباط با محصول هستند.
جهانی‌شدن زنجیره‌های تامین پیچیدگی، ریسک جریان محصول و تبادل اطلاعات را به همراه می‌آورد که باید این جریان‌ها مدیریت شوند. افزایش پیچیدگی‌ها در زنجیره تامین محصول، ریسک‌ها را برای تامین‌کنندگان، صاحبان برند و مصرف‌کنندگان بالاتر می‌برد. یافتن منشأ مواد اولیه، گسترش مکان‌های تولید و روش‌های پیچیده تحویل محصول، چالش انبارش محصول و اداره کردن احتیاجات تولید همه و همه با ریسک‌های ناخواسته و پیچیدگی‌هایی همراه است.
بیش از یک دهه، استانداردهای جهانی GS1 در خط مقدم هدایت اجرای راه‌حل‌های ردیابی، از تأمین‌کنندگان بالادست به مصرف‌کنندگان نهایی در پایین‌دست بوده است. با این‌حال، زنجیره‌های تامین بسیار تغییر کرده‌اند و GS1 همیشه سعی کرده است خود را به‌روز نگه دارد.
چالش‌ها تشدید شده و بازیگران جدیدی ظهور کرده‌اند و خواستار تغییرات فوری در استانداردها برای ایجاد راه‌حل‌های بهتر ردیابی هستند. نیاز روزافزونی برای افزایش شفافیت بین شرکای تجاری و مصرف‌کنندگان وجود دارد. خرده‌فروشان، تأمین‌کنندگان، ارائه‌دهندگان خدمات و مصرف‌کنندگان نهایی همه نیاز به اطلاعات سریع، دقیق و کامل دارند که به‌صورت یکپارچه در سراسر سیستم‌های ردیابی قابل‌دسترسی باشد.
سامانه جامع شناسایی و ردیابی فرش دستباف ایرانی مبتنی‌بر استانداردهای جهانی GS1 قادر است با حفظ هویت و زمینه‌سازی برای جلوگیری از جعل این کالا توسط کشورهای رقیب و اطمینان خاطر دادن به مشتری هنگام خرید، به تمام مشکلات و دغدغه‌های کنونی این هنر-صنعت ملی در عرصه جهانی پایان بخشد.
این سامانه به‌عنوان یک مرجع اطلاعاتی استاندارد برای فرش دستباف ایرانی، به صورت یک درگاه چندمنظوره اینترنتی به زبان فارسی و زبان‌های مختلف رایج در بازارهای هدف فرش دستباف، خدمات زیر را ارائه خواهد کرد:
1- ایجاد شناسنامه الکترونیکی کاملی از فرش دستباف که حاوی اطلاعات صحه‌گذاری شده توسط GS1 و موسسات ذی‌ربط اعم از شناسه منحصربه‌فرد جهانی، تصاویر باکیفیت و استاندارد، مشخصات اصلی (نقشه، رنگ، سایز، بافت و...)، طراح، بافنده، تولیدکننده، سال و محل تولید، اطلاعات مواد اولیه به‌کار رفته، کارشناس ارزیابی و تضمین مرغوبیت، مرجع تائید اصالت و در نهایت مشخصات دقیق مالک کنونی فرش است.
2- ایجاد شناسه منحصر‌به‌فرد جهانی برای هریک از مولفه‌های مهم فرش دستباف در زمینه برندینگ؛ مثل طراح، بافنده، تولیدکننده، مرجع ارزیابی و… و نمایش محصولاتی که هرکدام از این عوامل مهم در آن نقش داشته‌اند. به‌طور مثال هر طراح باید صفحه منحصربه‌فرد خود را در این سامانه داشته باشد تا ضمن معرفی کامل وی، تمام فرش‌هایی که حاصل هنر ایشان است در آن صفحه نمایش داده شود. این قابلیت با امکان دریافت بازخوردهای کلاسه‌بندی شده و قابل تحلیل، می‌تواند ضمن افزایش اعتبار هنرمندان ایرانی، تاثیر قابل توجهی در شناسایی سلایق و نیازهای جدید بازارهای جهانی داشته باشد.
3- ثبت و نگهداری اطلاعات داد و ستد فرش‌ها و تشکیل تاریخچه کامل و شفافی از تغییر مالکان هر فرش. (اطلاع از مالک کنونی هر فرش و امکان بازگشت به عقب در اطلاعاتی که برای هر فرش ثبت شده است، می‌تواند نقش مهمی‌ در جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و جعل فرش دستباف ایرانی داشته باشد که مسلما موجب افزایش اعتماد خریداران خواهد شد.)
4- قابلیت تبادل اطلاعات الکترونیکی با سامانه‌های مالی، تولید، انبار و فروش منطبق بر استانداردهای GS1
5- ارائه امکان ایجاد گالری‌های مجازی، بازاریابی دیجیتال و فروش آنلاین
6- قابلیت استفاده از انواع ارزهای دیجیتال رایج برای کاهش تاثیر تحریم‌ مبادلات مالی
7- امکان دریافت سفارش تولید براساس مشخصات مورد نیاز خریدار با قابلیت ردیابی مرحله به مرحله و کسب اطلاعات آنلاین تا زمان دریافت محصول توسط خریدار
8- ایجاد بازار مجازی مواد اولیه و سایر ملزومات زنجیره تامین فرش دستباف منطبق بر استانداردهای جهانی GS1 با هدف حذف واسطه‌های غیرضروری، امکان تهاتر و کاهش هزینه‌های سربار در زنجیره تامین فرش
9- معرفی اشخاص حقیقی و حقوقی معتبری که می‌توانند ارائه‌دهنده خدمات تبلیغاتی، مالی، لجستیک و... در زنجیره تامین فرش دستباف باشند.
10- معرفی فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری در جهت توسعه منابع تولید داخلی
علاوه‌بر سامانه مرجع فوق، استفاده از یک لیبل خاص با قابلیت چسبندگی و ماندگاری بسیار بالا روی فرش که ضمن برخورداری از چیپ هوشمند RFID از امکان چاپ بارکد شناسایی فرش نیز برخوردار باشد، لازم و ضروری است.
تگ RFID موجود داخل این لیبل می‌تواند در کنترل گردش انبارهای فرش، گالری‌ها، مراکز فروش و همچنین در خدمات پس از فروش فرش دستباف کاربردهای بسیار مفید و سهولت و دقت بسیار بالایی ایجاد کند. ضمن اینکه با استفاده از کلیدهای امنیتی خاص در اطلاعات ذخیره شده داخل این تگ می‌توان احتمال جعل و کپی آن را به شدت پایین آورد.
استفاده از یک بارکد دوبعدی استاندارد حاوی شناسه منحصربه‌فرد فرش دستباف روی این لیبل در تمامی ‌حلقه‌های زنجیره تامین که امکان استفاده از تجهیزات RFID نیست به عنوان جایگزین قابل استفاده برای همه، به شناسایی فرش و دستیابی به شناسنامه کامل آن در سامانه مرجع کمک می‌کند. به طور مثال خریدار می‌تواند با اسکن این بارکد به وسیله گوشی همراه خود وارد صفحه مشخصات و تاریخچه فرش در سایت مرجع شده و با کنترل همه این اطلاعات و اطلاع از مشخصات دقیق مالک کنونی فرش با اعتماد کامل نسبت به نهایی کردن خرید خود اقدام کند و پس از انجام امور مربوطه از انتقال مالکیت فرش به خود مطمئن شود.
 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان