محدودیت گسترده برای والمارت و آمازون در هند

محدودیت گسترده برای والمارت و آمازون در هند
محدودیت گسترده برای والمارت و آمازون در هند

به منظور حمایت از تولیدکنندگان هندی اعمال شده است
محدودیت گسترده برای والمارت و آمازون در فروش محصولات غیرهندی

بر اساس قوانین جدید دولت هند، فروشگاه های خارجی نظیر آمازون و والمارت با محدودیت گسترده در فروش محصولات خارجی مواجه شده اند. در شرایط جدید این شرکت ها مجبور خواهند بود سهم بیشتری از تولیدات خود را به محصولات تولید هند اختصاص دهند. این اقدامات در راستای حمایت از خرده فروشان و تولیدکنندگان داخلی در دستور کار دولت هند قرار گرفته است.طبق قوانین جدیدی که دولت هند وضع کرده است، خریداران هندی از این پس با فروشگاه های خارجی نظیر آمازون که عمده محصولات آنها داخلی است روبرو خواهند شد.مطابق قوانین جدید دولت این کشور فروشگاه های آمازون دیگر اجازه فروش کالاها و محصولات لوکس خارجی از قبیل گوشی های آیفون و بسته های بزرگ پوشک پمپرز را نخواهند داشت.

 

 

ممنوع شدن فروش ۴۰۰ هزار کالای خارجی در فروشگاه های آمازون  

مطابق قوانین جدید هند، حدود ۴۰۰ هزار قلم کالا با ارزش درآمدی سالیانه ۶ میلیارد دلار از قفسه های فروشگاه های آمازون هند حذف خواهند شد.قوانین جدید تجارت الکترونیک در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در هند وضع شده است و تا زمانیکه فروشگاه هایی نظیر آمازون راهی برای کنار آمدن با قوانین جدید تجارت الکترونیک دولت هند پیدا نکنند، وضع موجود تغییر نمی کند.بر این اساس مسئولان آمازون از دولت هند مهلت ۴ ماهه درخواست کرده اند تا خود را با قوانین جدید وفق دهند.

حذف هزاران قلم کالای خارجی از فروشگاه های والمارت

قوانین تجارت الکترونیک هند، فعالیت فروشگاه های والمارت را نیز با مشکل مواجه کرده است. این شرکت مجبور است تا هزاران قلم از کالاهای خود را حذف کند و به کاهش یک چهارم از درآمدش تن بدهد.جمعیت حدود ۱.۳ میلیارد نفری هند موجب شده تا شرکت های بین المللی نظیر آمازون و والمارت جذب بازار این کشور شوند. با این حال، درآمد سرانه پایین و محدود بودن جریان نقدینگی از معایب هند برای شرکت های بزرگ است.

محدودیت گسترده برای والمارت و آمازون در فروش محصولات غیرهندی
در هند میلیون ها خرده فروش و مغازه کوچک وجود دارند که بخش مهمی از اقتصاد هند را تشکیل می دهند و توجه دولت را به همراه دارند. در این راستا دولت هند به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی قوانین جدید را وضع نموده است.
طبق سیاست های جدید، دولت هند تلاش کرده تا با کاهش اقبال مردم به کمپانی های بزرگی مانند آمازون و والمارت، توجه مردم را بیشتر به سمت فروشندگان داخلی جلب نماید.در این شرایط در صورتی که شرکت‌هایی مانند آمازون و والمارت بخواهند در هندوستان به فعالیت جدی ادامه دهند، باید فروش خود در این کشور را به سمت کالاهای تولید هند ببرند.

محدودیت فروشگاه های هندی در فروش محصولات آمازون و والمارت

همچنین مطابق قوانین جدید، هر فروشنده هندی که بیش از ۲۵ درصد کالاهای موجود خود را از شرکت های بزرگی نظیر آمازون و والمارت تأمین می کند، مشمول جریمه می شود.از دیگر قوانین دولت هند، ایجاد محدود برای فروش محصولات شرکت های داخلی به شرکت های بزرگی نظیر آمازون و والمارت است. آنطور که دولتمردان هندی می گویند این اقدام در راستای حمایت از کاسبان جزء داخلی، در برابر فشار شرکت های بزرگ خارجی صورت می گیرد.لازم به ذکر است شرکت های آمریکایی آمازون و والمارت، ۷۷ درصد سهام شرکت بازرگانی الکترونیکی فلیپ کارت هند را در اختیار دارند. پس از آنکه قوانین جدید تجارت الکترونیک در هند اعلام شد، ارزش سهام این دو شرکت آمریکایی در بورس کاهش یافت. به طوریکه ارزش هر سهم آمازون ۵.۳۸ درصد و به میزان ۱۶۰۰ دلار کاهش یافت. ارزش هر سهم والمارت نیز ۲.۰۶ درصد و به میزان ۹۳ دلار کاهش یافت.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان