فصل خوب فروش آمازون

فصل خوب فروش آمازون
فصل خوب فروش آمازون

فصل خوب فروش آمازون

آمارهای مالی آمازون ۲۰۱۸ نشان می‌دهد درآمد این شرکت در فصل چهارم سال ۲۰۱۸ به ۴/ ۷۲ میلیارد دلار رسیده است. براساس اعلام این شرکت سود خالص این شرکت عدد باورنکردنی ۳ میلیارد دلار است. براساس این گزارش درآمد این شرکت در ازای هر سهم حدود ۶ دلار بوده است. در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ درآمد آمازون ۶۰ میلیارد دلار، سود خالص این شرکت ۸۶/ ۱ میلیارد و درآمد آن به ازای هر سهم ۷۵/ ۳ دلار بود.

 

 

فصل چهارم مهم‌ترین فصل فروش برای آمازون است چون نتایج فصل تعطیلات در آن مشخص می‌شود. این اعداد از پیش‌بینی تحلیلگران بیشتر بود. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند آمازون در این فصل ۹/ ۷۱ میلیارد دلار و ۶۷/ ۵ دلار به ازای هر فصل درآمد داشته باشد. سهام موفق‌ترین و بزرگ‌ترین خرده فروش آنلاین جهان با این اعداد ۳ درصد رشد کرد. انتظار تحلیلگران برای فصل نخست سال ۲۰۱۹ درآمدی بین ۵۶ تا ۶۰ میلیارد دلار است. فصل اول سال قبل از آن درآمد آمازون ۹۶/ ۶۰ میلیارد دلار بود.

نقاط درخشان آمارهای مالی آمازون
جف‌بزوس بنیانگذار و مدیرعامل آمازون در بیانیه‌ای درباره آمارهای مالی آمازون ۲۰۱۸ این شرکت گفته است: الکسا فصل تعطیلات بسیار شلوغی را پشت سر گذاشت. اکودات بهترین آیتم فروش آمازون در کل جهان بود. به گفته بزوس مشتریان ا ین شرکت میلیون‌ها قلم جنس را از طریق بلندگوهای هوشمند این شرکت خریده‌اند. همچنین به گفته مدیرعامل آمازون تعداد محققان دانشمند که در الکسا کار می‌کنند طی یک سال گذشته دوبرابر شده‌است. به‌رغم اینکه بزوس خیلی از الکسا صحبت کرد اما او هیچ آماری از میزان درآمد ناشی از الکسا ارائه نداد. البته آمازون قبل از این به آمار فروش الکسا اشاره کرده بود. بر اساس آمارهای مالی آمازون ۲۰۱۸ خرده فروشی همچنان مهم‌ترین بخش تجارت آمازون است و تنها در آمریکای شمالی میزان درآمد با ۱۸ درصد افزایش به ۱/ ۴۴ میلیارد دلار رسید. همچنین فروش بین‌المللی آمازون نیز با ۱۵درصد رشد به ۸/ ۲۰ میلیارد دلار رسید. سرویس‌های کلود یا به اصطلاح سرویس‌های وب آمازون (AWS) با ۴۵ درصد رشد به ۴/ ۷میلیارد دلار فروش رسیدند. حالا حدود ۱۰ درصد از کل درآمد آمازون را سرویس‌های وب آمازون (AWS) تشکیل می‌دهد. سرویس‌های وب‌آمازون همچنان پیشتاز بازار کلود در جهان است و بعد از آمازون گوگل کلود و مایکروسافت‌آژور قرار دارند. سرویس‌های اشتراکی آمازون (آمازون پرایم) با ۲۵درصد رشد در این فصل ۹۶/ ۳ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت ایجاد کرده‌اند.

انفجار درآمد تبلیغات آمازون
آمازون در آمارهای مالی ۲۰۱۸ آمار مجزایی از بخش تبلیغات خود ارائه نداده اما یک رده درآمدی به نام Other (سایر درآمدها) دارد که گفته می‌شود بخش عمده آن درآمد بخش تبلیغات است. در آمد این بخش آمار خیره‌کننده ۴/ ۳ میلیارد تومان را نشان می‌دهد و احتمالا این همان چیزی است که باعث نگرانی فیس‌بوک شده است. جالب است بدانید درآمدهای این بخش ۹۵ درصد رشد داشته است. اگر از درآمد تبلیغاتی آمازون تعجب می‌کنید بهتر است این گزارش را درباره بیدار شدن غول خفته تبلیغات آمازون  بخوانید. فیس‌بوک امروز برای نخستین‌بار آمازون را در بخش تبلیغات به‌عنوان یک رقیب معرفی کرد. آمازون حالا در جایگاهی است که می‌داند مشتریانش چه چیزی می‌خواهند و چه چیزی را نه. تعجبی ندارد با چنین دانشی از مشتریان بخش تبلیغات آمازون رشد انفجاری داشته باشد. در این فصل آمازون همچنین دومین مقر خود در آمریکای‌شمالی را معرفی کرد. دو منطقه در نیویورک و آرلینکتون‌ویرجینیا قرار است به‌صورت اشتراکی مقر دوم آمازون باشد. انتظار می‌رود با ایجاد این مقرهای جدید در فصل‌های مالی بعدی شاهد رشد بیشتری از فروش در این مناطق باشیم.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان