گران قیمت‌ترین برندهای پوشاک جهان

گران قیمت‌ترین برندهای پوشاک جهان
گران قیمت‌ترین برندهای پوشاک جهان

گران قیمت‌ترین برندهای پوشاک جهان

آیا می‌دانستید که ارزش صنعت پوشاک جهانی حدود ۳ تریلیون دلار است (بر اساس آمار مک‌کینزی گلوبال) در حالی که تخمین زده می‌شود صنعت لباس لوکس و تجملی حدودا ۳۰۰ میلیارد دلار ارزش داشته باشد؟ احتمالا شما هم از دیدن این رقم بزرگ شگفت‌زده شده‌اید!

برندهای لوکس و لباس‌های بسیار شیک و باکیفیت خانه‌های مد و فشن به قدری جذاب هستند که حتی اگر توان مالی خرید آنها را نداشته باشید، حتما دوست دارید از محصولاتی که ارائه می‌دهند دیدن کنید و از قیمت‌های سرسام‌آورشان مطلع شوید.

به همین خاطر در ادامه این مطلب ۵ برند لوکس و گران‌قیمت پوشاک جهان را به شما معرفی کرده‌ایم تا در صورت تمایل سری به وب‌سایت‌های رسمی آنها بزنید و از دیدن محصولات جدیدشان لذت ببرید.

گران قیمت‌ترین برندهای لباس در جهان شامل موارد زیر است:

 

 

شانل
سرگذشت کوکو شانل از یک افسانه حماسه‌آفرین چیزی کم ندارد و همین مساله در مورد برندی که خلق کرده نیز مصداق دارد. کوکو شانل را «افسانه مد» لقب داده‌اند و این عنوان به واقع شایسته این طراح مد فرانسوی است.

برندهایی که چنین داستان‌های بی‌نظیری در پشتشان پنهان است ارزش توجه جهانی و قیمت‌های بالایی که روی محصولاتش خورده را دارند. کوکو شانل زنی بود که چهره مد را برای همیشه تغییر داد.

شانل به طور شگفت‌آوری می‌داند جهان به کدام سمت در حرکت است و بر همان اساس هم پوشاک و دیگر اقلام لوکس خود را طراحی و روانه بازار می‌کند. لباس سیاه کوتاه معروف به LBD که یک پیراهن کوتاه و ساده زنانه است و تقریبا همه زنان یکدست از این فرم لباس را در کمد خود دارند را شانل برای اولین بار طراحی و عرضه کرد و انقلابی در پوشاک زنانه ایجاد کرد.

عطر شماره ۵ شانل (Chanel No. 5) هم از آن محصولاتی است که نه تنها در زمان عرضه بلکه در تمامی دوره‌های زمانی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و به عنوان یکی از رمانتیک‌ترین عطرهای زنانه جهان شناخته می‌شود. 

شانل جزو اولین طراحان مد بود که اعتقاد داشت: لباس‌های لوکس باید استفاده راحتی داشته باشند، در غیر این صورت لوکس بشمار نمی‌روند!

این برند تا به امروز جزو پیشتازان صنعت مد و پوشاک بوده که نه تنها برای لباس، بلکه در زمینه تولید اکسسوری نیز شهرت و محبوبیت جهانی دارد.

بر اساس آمار سال ۲۰۱۷، ارزش کمپانی شانل ۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است و در حال حاضر تحت مدیریت نوه «پیر ورثیمیر»، اولین شریک تجاری کوکو شانل، قرار دارد. مدیر هنری این خانه مد فرانسوی نیز کارل لاگرفلد است.

بربری
حدود یکصد سال است که برند مشهور بربری در صنعت مد و فشن فعالیت می‌کند. توماس بربری اولین بوتیک خود را در سال ۱۸۵۶ میلادی در باسینگستوک کشور انگلستان افتتاح کرد و به تدریج محدودیت‌های دنیای مد را کمرنگ کرد.

باید بدانید که این توماس بربری بود که در سال ۱۸۸۸ پارچه گاباردین (Gabardine) را اختراع کرد.

جدیدترین زیرمجموعه‌های بربری شامل بربری لندن و بربری پروسوم هستند.

وقتی نام برند بربری به گوش می‌رسد اولین چیزی که به ذهن می‌آید، ژاکت چهارخانه خاکی است. این ژاکت‌ها اولین بار برای ارتش طراحی شد اما خیلی زود مورد توجه عموم مردم قرار گرفتند و وارد صنعت مد عمومی شدند. این طرح به قدری مشهور شد که در حال حاضر در تمامی محصولات، لباس‌ها و اکسسوری‌های بربری می‌توان این نقش چهارخانه را مشاهده کرد.شرکت کالای لوکس و خانه مد بریتانیایی بربری بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

 

 

هرمس
حدود ۲۰۰ سال است که برند هرمس فعالیت می‌کند. این خانه مد فرانسوی اولین بار در قرن ۱۸ میلادی (سال ۱۸۳۷ میلادی) با طراحی و ساخت لوازم چرمی، زین و لگام چرمی اسب کار خود را آغاز کرد. بعدها که چارلز-امیل ارمس مدیریت آن را به عهده گرفت این شرکت خرده‌فروشی را آغاز کرد.

محصولات هرمس در حال حاضر مظهر جذابیت و کلاس هستند؛ از کیف و کفش‌ گرفته تا عطرهای ارمس و حتی لوازم خانگی این خانه مد هم بی‌نظیر، لوکس و زیباست.

ارزش شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس ارمس بیش از ۵ میلیارد دلار برآورد شده است. این سرمایه‌ای است که برای بدست آوردنش بیش از دو سده تلاش شده و فراز و فرودهای زیادی تجربه شده است.

پرادا
میوچا پرادا در سال ۱۹۴۹ میلادی متولد شد. او یک دانشجوی مقطع Ph.D در رشته علوم سیاسی و یکی از اعضای سابق حزب کمونیست ایتالیا بود و در حال حاضر مالک برند پراداست. خانم میوچا در سال ۱۹۷۸ مدیریت خانه مد ایتالیایی پرادا را به عهده گرفت.

این برند اولین بار در سال ۱۹۱۳ میلادی توسط پدربزرگ او ماریو پرادا تاسیس شده بود و قرار بود نوه پسری‌اش بعد از او مسئولیت این کارخانه را به عهده بگیرد اما چون او علاقه‌ای به مد نداشت، میوچا پرادا که یک زن بود، مدیریت این صنعت خانوادگی را به عهده گرفت. ماریو پرادا به هیچ عنوان به توانایی‌های زنان اعتقادی نداشت اما میوچیا که در حال حاضر مدیر پراداست ثابت کرد برای مدیریت یک برند بزرگ، بین زنان و مردان فرقی وجود ندارد.

بد نیست بدانید برند پوشاک زنانه میو میو نیز از زیرمجموعه‌های پرادا است و در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد.

پرادا در ابتدای فعالیت‌های خود در زمینه تولید کیف‌های دستی و چمدان در کشور ایتالیا مشهور شد. اما پس از به عهده گرفتن پست مدیریتی توسط میوچیا، او لباس‌های آماده زنانه و مردانه را به چرخه تولید این برند وارد کرد. مجموعه لباس‌های پرادا خیلی زود توانست توجه عموم مردم را به خود جلب کند و به عنوان یک خانه مد لوکس در جهان به شهرت برسد.

البته پیش از آن نیز برای معرفی کیف‌های دستی نایلونی لوکس و کوله‌پشتی‌هایی بدون لوگوی بزرگ توانسته بود نام پرادا را بر سر زبان‌ها بیندازد.پتریچیو برتلی، همسر پرادا به او کمک کرد تا این برند وارد مسیر موفقیت بیشتر بشود و آنها اولین فروشگاه پرچمدار خود را در سال ۱۹۸۶ میلادی افتتاح کردند و کم کم شعبه‌های دیگری در سراسر جهان به لیست بوتیک‌هایش افزوده شد.

تخمین زده می‌شود ارزش پرادا بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار باشد.

 

 

گوچی
گوچیو گوچی، کارآفرین و طراح مد ایتالیایی بود، که در سال ۱۹۲۱ شرکت گوچی را تاسیس کرد. گوچی یکی از موفق‌ترین برندهای ایتالیایی در جهان بشمار می‌رود.

گوچیو در ابتدا به عنوان یک کارگر مهاجر در هتلی در پاریس مشغول کار بود و در همان جا مجذوب کیف‌های دستی لوکس و کیف‌های دستی چرمی مهمان‌های هتل شد و این علاقه جرقه‌ای بزرگ در ذهنش ایجاد کرد. او به فلورانس، شهر محل تولد خود بازگشت و در طول جنگ جهانی دوم شرکت گوچی را راه‌اندازی کرد. بعدها پسرش نیز به او ملحق شد و با کمک هم برند گوچی را به دیگر شهرهای کشور ایتالیا توسعه دادند.

مدل‌های گوچی به قدری شهرت یافته بودند که ستاره‌های هالیوودی برای فیگور گرفتن با کیف‌های گوچی به ایتالیا پرواز می‌کردند. به همین طریق این برند راه خود را به بازار آمریکا باز کرد. گوچی اولین بوتیک خود در شهر نیویورک را در سال ۱۹۵۶ میلادی افتتاح کرد و به تدریج به دیگر شهرهای بزرگ ایالت متحده آمریکا نیز ریشه دواند.

ارزش این برند حدودا ۱۲٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان