سرای ابریشم در راهی نو

سرای ابریشم در راهی نو
سرای ابریشم در راهی نو

سرای ابریشم در راهی نو

بعد از مراسم باشکوه اعلام ری‌برندینگ «سرای ابریشم» که با حضور بزرگان صنعت فرش کشور و فعالان برتر تبلیغات و برندینگ برگزار شد، این مجموعه در حال استانداردسازی و هماهنگ‌سازی تمام سطوح خود برای اجرای سیاست‌ها و مدل جدید تجارت خود است.

«سرای ابریشم» از پنجم بهمن ماه 1397 وارد مرحله‌ی جدیدی از حیات تجاری خود شده است.این مجموعه که با گذر از تجارت تک محصولی فرش وارد بازار دکوراسیون منزل شده است، تغییر نشان و اهداف جدید خود را در مراسم باشکوهی با حضور بزرگان صنعت فرش کشور  و فعالان برتر تبلیغات و برندینگ در هتل اسپیناس پالاس اعلام کرد.

بعد از گذشته دو هفته از این مراسم علی قدس مشاور استراتژی سرای ابریشم از روند تحولات سرای ابریشم ابراز رضایت کرد و گفت: « در مراسم 5 بهمن به دنبال تحکیم ارتباطات سرای ابریشم با تولیدکنندگان و تامین کنندگان و فعالان خوشنام و معتبر بازار  و گسترش دایره‌ی دوستی سرای ابریشم بودیم و خوشبختانه با استقبال و گشاده‌رویی مواجه شدیم.»

الگوی جدید تجارت

تولد دوباره سرای ابریشم با برند جدید صرفا تحولاتی در ظاهر نیست. این مجموعه تجاری در قلب بازار تهران (چهار راه سیروس) مدل تجارت خود را تغییر داده و با وحدت رویه‌ای در کل واحدهای تجاری پیش می‌رود.

این مجتمع پیش‌تر مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها بود که به برندهای مختلف اجاره داده می‌شد و با یک مدل تجاری کم ریسک هر ماه مبلغ مشخصی از بابت اجاره‌ی واحدها درآمد داشت.

 در مدل قدیمی «سرای ابریشم» عملا هیچ نقشی در تعهدات فروشندگان به مشتری نداشت و صرفا به عنوان نامی بر یک بازار متمرکز بود اما در بیزینس پلن جدید، همه چیز تغییر کرده است.

علی قدس: «ما ری برندینگ را شروع کرده ایم اما طبیعتا زمان خواهد برد تا به تصویر ایده‌آلی که در طرح‌هایمان ترسیم کرده‌ایم، برسیم. استانداردسازی و هماهنگ سازی در تمام سطوح در دستور کار سرای ابریشم دستور کار قرار گرفته است.»

از لوگوی جدید، فونت اختصاصی و حتی موسیقی ویژه سرای ابریشم در مراسم هتل اسپیناس پالاس رونمایی شد.

مدیر استراتژی سرای ابریشم معتقد است این تولد دوباره در تاریخ مجموعه نادر خواهد بود به همین جهت ارزشش را داشت که برای اعلام موجودیت جدید سرای ابریشم هزینه کرد.

بالا بردن استانداردها

«شاید محصول ثابت باشد اما کیفیت ارائه سرویس به مشتری در سرای ابریشم نوین طبعا تابع استانداردهای بالا و جدیدی خواهد بود.

در نگاه جدید، سرای ابریشم نسبت به مشتری احساس تعهد می‌کند. به همین منظور انبار کالا و سامانه‌ی دقیقی برای انبار در نظر گرفته شده است. ارتباطات سرای ابریشم با تامین کننده‌ها در کاشان قوی‌تر شده است و به زودی فرش‌هایی با طرح‌های انحصاری و به سفارش سرای ابریشم تولید و در مجموعه عرضه خواهد شد.»

ورود به بازار آنلاین

سرای ابریشم به زودی فروشگاه مجازی خود را هم در قالب وبسایت سرای ابریشم راه اندازی می کند.

طبیعتا امکانات و خصوصیات یک فروشگاه فیزیکی با یک فروشگاه آنلاین متفاوت است. اما سرای ابریشم قصد دارد تفکر کلان مجموعه را در فروشگاه اینترنتی خود هم حاکم کند تا وحدت رویه همچنان در سرای ابریشم برقرار باشد.

قطعا بعضی از مشتریان دوست دارند خرید در فضایی متفاوت را تجربه کنند. برخی حضور فیزیکی از فروشگاه را ترجیح می‌دهند و بعضی علاقمندند بعد از مطالعه تمام خصوصیات محصول آن را در اینترنت سفارش دهند و در منزل تحویل بگیرند.

سرای ابریشم بسته به امکانات و بستر موجود، از اینترنت برای فعالیت تجاری‌اش بهره خواهد گرفت. لذا در اینترنت هم تلاش خواهد شد سرعت ارائه محصول به مشتری و کیفیت بالای سرویس دهی مطابق استانداردهای مجموعه باشد.

برنامه ریزی برای روزهای پایانی سال

با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و رونق بازار سرای ابریشم برای این فرصت هم برنامه‌ریزی کرده است.

«ایرانی‌ها برای سال نو برنامه دارند. هر کس در حد توان خودش سعی می‌کند رنگ تازه‌ای به محیط خانه ببخشد. ما هم سعی می‌کنیم خدمات خود را به بهترین نحو در این روزهای منتهی به پایان سال ارائه کنیم و از این استفاده می کنیم.»

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان