درخشش مرکز خرید پارسیان در ضلع شرقی تهران

درخشش مرکز خرید پارسیان در ضلع شرقی تهران
درخشش مرکز خرید پارسیان در ضلع شرقی تهران

 

به گزارش  " ماهنامه تجارت طلایی  مرکزخرید پارسیان از معدود مراکزتجاری تهران است که همه نیازهای یک خانواده را به خوبی تامین می‌کند و گردآوری همه صنوف مورد نیاز خانواده­ها در مکانی واحد از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است.

این مجتمع‌تجاری در سال 1386 توسط شرکت تولید مسکن خاور در زمینی به مساحت تقریبی 3955 مترمربع با زیر بنای کل 32000  مترمربع ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. این مرکزخرید که ارائه‌دهنده انواع لوازم شخصی و وسایل منزل است تجارب بسیاری را در سال‌های فعالیت خود کسب کرده است. جناب آقای حمیدرضا خاکباز، مدیر محترم این مجموعه توضیحاتی را در گفت‌وگو با تجارت طلایی ارائه داده‌اند که در ادامه از نگاهتان می‌گذرد.

 

طی یک سال اخیر چه تغییر و تحولاتی در این مجموعه صورت گرفته است؟

یکی از اصلی‌ترین اقدامات ما ایجاد فضایی برای سرگرمی کودکان بود؛ از پنجم فروردین‌ماه امسال این فضا را تدارک دیده‌ایم که در حال به‌روز‌رسانی و تکمیل است. بحث دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای ما یعنی فروشگاه رفاه است که قطب اعظم فروشگاه‌های زنجیره‌ای را تشکیل می‌دهد که آن را بازسازی اساسی و به‌روزرسانی کرده و شرایط جدیدی را در آنجا به وجود آوردیم که به لطف خدا یکی از پربازدیدترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای امسال بود. همچنین به واسطه اجرای موسیقی زنده و نورپردازی‌هایی که در مرکزخرید صورت گرفت و تغییراتی جذاب که برای جلوه ظاهری در نظر داشته‌ایم استقبال خوبی از این مجموعه به عمل آمد.

 

 

موفقیت‌هایی که تا به حال شامل حال این مرکزخرید شده است متاثر از چیست؟

لطف خدا همیشه شامل حال ما بوده و است. ما توانستیم مردم منطقه شرق تهران از محدوده پاسداران گرفته تا افسریه و حتی شهر پردیس را به وسیله اطلاع‌رسانی از طرق مختلف از جمله فضای مجازی به این مرکزخرید جذب کنیم. در حال حاضر هر روز شاهد حضور جمعیت بیشتری در مجموعه هستیم که البته بستگی به وضعیت بازار دارد.

مزیت رقابتی شما نسبت به سایر مراکزخرید‌ همجوار چیست و برای پایداری در عرصه رقابت چه تدابیری را مد نظر دارید؟

رقابت خاصی با مجموعه‌ها و مجتمع‌های همجوار نداریم و سعی کرده‌ایم همیشه مشتریان را راضی نگه داریم‌. همچنین شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که مردم ساکن شرق تهران با حضور در مرکزخرید پارسیان از خرید خود لذت ببرند، این حس مطلوب را به خاطر بسپارند و مجموعه ما را به عنوان اولین اولویت خرید خود انتخاب کنند.

 

 

اصولا چه قشری از جامعه در مجموعه شما حضور پیدا می‌کنند و میزان بازدید از این مجموعه به چه شکل است؟

مراجعه‌کنندگان از تمامی اقشار در مرکزخرید پارسیان حضور می‌یابند و ما سعی می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکلی از آنها حمایت کنیم، ضمن این‌که از ساعات اولیه صبح تا 23 در مجتمع حضور داریم و شخصا به مشکلات مشتریان رسیدگی می‌کنیم که زیر سایه همین اقدام شدت مشکلات روز‌به‌روز کاهش می‌یابد.

به نظرشما شرق‌نشینان چقدر این مرکزخرید را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند و شما از چه راه‌هایی با آنها ارتباط برقرار می‌کنید؟

بیشترین تبلیغات مرکزخرید پارسیان را از طریق فضای مجازی انجام داده‌ایم. علاوه بر آن با کمک پیک پارسیان و پیک برتر توانستیم این مجموعه را به اهالی شرق تهران که احساس کردیم هنوز آشنایی کاملی با آن ندارند، معرفی کنیم. در حال حاضر با وجود گذشت 10 سال از عمر مرکزخرید پارسیان حضور مشتریان جدیدتر را در مجموعه شاهد هستیم.

 

 

برندهایی که در این مجموعه حضور دارند را نام ببرید و معیارهای شما برای گزینش این برندها برای حضور در این مجموعه چه بوده است؟

برندهای قدیمی که از قبل حضور داشته‌اند، در مجموعه به چشم می‌خورند، اما به طور کلی سعی کردیم برندهایی را انتخاب کنیم که قدرت ارائه محصولاتی با کیفیت برتر را داشته باشند و قیمت‌هایشان را متناسب با توان خرید مردم تنظیم کنند که خوشبختانه این مورد نیز با پیگیری‌های انجام شده به نتیجه رسید و مردم با برنامه‌ریزی و به نیت خرید، وارد مرکزخرید پارسیان می‌شوند و می‌توانند هر نوع کالایی را با قیمت دلخواه خود خریداری کنند. علاوه بر آن در پایان سال 96 یک نظرسنجی برگزار کردیم و متوجه شدیم میزان جمعیت حضور یافته در این مجموعه در اواخر سال 96 نسبت به اسفندماه 95 رشد 2برابری داشته است.

در حال حاضر ویژگی خاص این مجموعه چیست؟

خوشبختانه مجموعه ما واحد خالی ندارد و مردم به دفعات حضور با تغییرات جدیدی مواجه می‌شوند که این موضوع به خودی خود در روند حضور مشتری اثری مثبت دارد. مجموعه ما بیشتر میزبان خانواده‌ها است که این موضوع نشان‌دهنده رضایت مشتریان است و برای ما جذابیت داشته و تجربه بسیار خوبی را برایمان رقم زده است.

 

 

برای نوروز 97 چه برنامه‌هایی در نظر داشتید و استقبال مردم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سعی کردیم برای نوروز 97 شرایط ایده‌آلی را برای مردم فراهم کرده و لذتی ماندگار همراه با خرید برایشان رقم بزنیم. ضرورت دارد تا شرایط تفریح برای مردم مهیا شود، چرا که می‌دانیم مردم ما در زمان سفر بیشتر خرید می‌کنند که عامل آن جذابیت‌های همان مرکزخرید است، به همین دلیل سعی کردیم تا حدودی با اضافه کردن موسیقی زنده در بین برنامه‌های مدنظرمان این جذابیت را به وجود آوریم. لازم است تمام مجموعه‌ها و مراکزخرید از این موضوع تبعیت کنند و برای افزایش جذابیت مجموعه برای مردم دست به کار شوند، زیرا بحث اجناس و رفتار فروشنده و خریدار موارد جداگانه‌ای هستند و هرکدام در جایگاه مختص به خود قرار دارند.

پیرامون جشنواره‌ها و فستیوال‌هایی که تصمیم به برگزاری آنها دارید، توضیح دهید.

در حال حاضر به طور موقت جشنواره‌ای همراه با قرعه‌کشی خودرو برای فروشگاه برقرار است که پس از پایان آن و از تیرماه سال‌جاری فستیوال اختصاصی مرکزخرید پارسیان نیز آغاز خواهد شد. ما نیز تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم تا فضایی را در خور شان مشتری فراهم آوریم.

برنامه‌های آتی مرکزخرید پارسیان چیست؟

مجموعه ما در حال حاضر با مشکل کمبود فضا مواجه است، چرا که ظرفیت آن پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان نیست. همچنین در حال اعمال تغییراتی در بحث کالا هستیم و قرار است برندهای برتر داخلی که دارای قیمت مناسب هستند را همسو با شعار سال 97 یعنی "حمایت از کالای ایرنی" به مجموعه پارسیان وارد کنیم. با فراهم‌سازی این شرایط است که ارائه خدمات پس از فروش نیز راحت‌تر از گذشته خواهد شد.

به عنوان سخن آخر اگر صحبت یا نکته‌ای مدنظر دارید، بفرمایید.

ضمن تشکر از مجموعه تجارت طلایی و نقش پررنگ و موثرشان در زمینه پیشرفت و ارتقای مراکزخرید کشور و همچنین تقدیر از جناب آقای مهندس شاهرخ کشاورز، مدیرمسئول این ماهنامه موفق فرصت را غنیمت می‌دانم تا گذری به چالش موجود در این عرصه فعالیتی بزنم. در شرایط کنونی انتخاب اجناسی که برند ایرانی دارند و اجناسی که دارای برند خارجی هستند مردم را با سردرگمی روبه‌رو کرده و شرایطی را به وجود آورده است که مردم در اصطلاح بین دو راهی انتخاب کالای ایرانی و خارجی مانده‌اند. این مشکل جدا از مردم گریبانگیر مراکزخرید و مجتمع‌های تجاری نیز شده است. در این میان ما موظفیم با بهره‌گیری از  سیستمی مناسب، شرایطی را به وجود آوریم تا مشتریان بتوانند کالاهای مد نظرشان را به راحتی، با اطمینان خاطر و همراه با لذت و آرامش از مجتمع‌های تجاری داخل کشور خریداری کنند و برای دریافت خدمات پس از فروش آسودگی خیال داشته باشند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان