آراستگی به سبک «انورسالار»

آراستگی به سبک «انورسالار»
آراستگی به سبک «انورسالار»

برند «انورسالار» در سال 1394 با هدف تولید کت و شلوار و پیراهن با کیفیت بالا در صنعت پوشاک کشور پا به عرصه گذاشت. «انور سالار» مأموریت خود را طراحی، تولید و عرضه بهترین نوع کت و شلوار، پیراهن و کفش به ایرانیان می‌داند که در کنار دانش دوخت و بهره‌گیری از پارچه‌های با کیفیت بسیار بالا، تاکنون نیاز بخشی از جامعه را تأمین کرده است  و همچنین به تازگی شاهد پوشش متحدالشکل تیم نساجی مازندران با برند انورسالار در حین اعزام این کاروان به جام باشگاه‌های آسیا بودیم. با مدیرعامل این برند گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه تقدیمتان می‌شود.

لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی خودتان برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.

هانی انورسالار هستم، متولد سال1365 تحصیلات اولیه خودم را در آمل به اتمام رساندم. بعد از آن در دانشگاه اصفهان رشته مهندسی مواد – متالوژی صنعتی به تحصیل پرداختم، سپس به خدمت سربازی اعزام شدم و پس از آن مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه مازیار نور دریافت کردم. بلافاصله از ایران رفتم و توانستم که در بخش صادرات کشورمان در منطقه کمک کنم. تقریبا حدود 3 الی 3.5 سال در بغداد زندگی کردم. تخصص اصلی‌ من درحال‌حاضر صادرات محصولات از ایران به کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. سپس در کشور عزیزمان ایران یک برند ایرانی با طی فرآیند تحقیق تاسیس کردم. این برند در صنعت پوشاک در سال 1396 آغاز به فعالیت کرد.

نام «انورسالار» را برای برند خود در نظر گرفته‌اید، علت این انتخاب چه بود؟

انورسالار نام‌خانوادگی بنده است. به‌دلیل خاص و کم بودنش آن را انتخاب کردم. خانواده ما تنها کسانی هستند که این نام‌خانوادگی را دارند. این انحصار در پیشرفت ما بسیار کمک کرده است. امیدوارم بتوانیم این نام را به‌عنوان یک نام ایرانی در سطح جهان مطرح کنیم.

 

 

هدف شما از اینکه حامی تیم نساجی مازندران در بخش پوشش برون‌مرزی بودید، چیست؟

هدف ما ایجاد یک پوشش مناسب برای یک تیم از شهرستان بود، آن هم تیمی از مازندران خاک مادری‌ام. در ایران به تیم‌های شهرستانی توجه کمتری می‌شود. ما نشان دادیم که یکدست و مرتب بودن یک تیم ورزشی چقدر می‌تواند در شأن و جایگاه بصری آنها اهمیت ایجاد کند. نساجی مازندران تیم قدرتمند، با اصالت زیاد و تاریخ‌سازی است و همچنین هواداران بسیار بسیار زیادی دارد. به‌جرات می‌توان گفت اکثر جمعیت مازندران هوادار تیم نساجی هستند. همچنین که امروز دارای مالکی به نام آقای رضا حدادیان است. همین‌طور مربی خوب آنها جناب آقای مهدی رحمتی و کادر و بازیکنان حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت هستند. همه این موارد ما را بر آن داشت که به‌جای استایل کردن تیم‌های بزرگ‌تر یا حتی تیم‌های تهرانی، در کنار تیم مازندران باشیم که با قهرمانی در جام حذفی گذشته راهی جام باشگاه‌های آسیا شده است.

رویکرد برند شما تولید عمده است یا شخصی‌دوزی و علت انتخاب این رویکرد چیست؟

«انورسالار» همیشه مشهور به شخصی‌دوزی لوکس با پارچه‌های کلکسیونی ایتالیایی و انگلیسی منحصربه‌فرد خودش بوده و هست ولی امروز تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در فروش عمده با کالا و خدمات مناسب خدمت‌گزاری به مشتریان و هموطنان خود را بیشتر کنیم. همچنین در فکر ایجاد فرانچایز برای علاقه‌مندان به فروش محصولات انورسالار نیز هستیم؛ البته نه به‌شدت رقبای دیگر، بلکه در حالتی کاملا مرتب و بیشتر به نفع فروشندگان محصولات ما.

اولين‌‌بار چه زمانی به فكر توليد پوشاک افتادید؟ آیا در طراحی و تولید از برند خاصی الگوبرداری می‌کنید؟

اولین‌بار دقیقا سال1391 زمانی که من در امارات زندگی می‌کردم و مشتری برند روبرتو کاوالی بودم همه ذهنم درگیر این بود که چرا در ایران یک برند در این سطح نداریم و چرا کسی به دنبال ایجاد یک برند جهانی از ایران در صنعت پوشاک نیست و آن هم پوشاک لوکس. قطعا بخشی از سیستم تولید و مدیریت ما از برندهای برتر دنیا نشات می‌گیرد ولی کاملا ایرانیزه شده. ما همیشه برندهای سطح یک دنیا را رصد می‌کنیم و حتی با برخی از آنها در ارتباط هستیم.

اگر بخواهید سه برند مردانه دنیا را به سلیقه شخصی معرفی کند یا در صورت نیاز از آنها الهام بگیرید، چه برندهایی خواهند بود؟

انتخاب کردن سه برند برتر مردانه دنیا کار سختی است ولی از نظر من، قطعا اول برند بی‌نظیر و گران‌قیمت Zilli  از لندن، دوم برند Gucci و سوم برند بسیار لوکس Rubinacci در ایتالیا و شهر ناپولی.

در استخدام طراح و انتخاب همکار چه مواردی برای شما حائزاهمیت است؟ درحال‌حاضر چه تعداد نیروی کار در مجموعه شما مشغول‌ به‌کار هستند؟

همکاران ما همگی همراه با ما به فکر ایجاد یک سلیقه ایرانی‌پسند و تولید کالایی به نفع کشورمان هستند. هر کس که بخواهد به مجموعه ما اضافه شود، باید ظرفیت پیشرفت، تمایل به کار گروهی و همچنین تمایل به همکاری در فضایی کاملا ملی‌گرا را داشته باشد. درحال‌حاضر 12نفر در مجموعه ما به‌صورت مستقیم و بیش از 250نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول‌به‌کار هستند.

چه زمانی بیشترین عکس‌العمل مثبت را از مشتری دریافت کرده‌اید و از اقدامات خود در جهت مشتری‌مداری برای‌مان بگویید.

بهترین لحظات برای شخص من واقعا زمانی است که مشتری با تمام حس و فکر و لذت محصول ما را به تن می‌کند و کاملا از آن راضی است. به نظر من، این حس خوشایندترین حس دنیاست؛ اینکه کسی در ایران مبلغ قابل‌توجهی البته قطعا کمتر از نمونه‌های مشابه خارجی برای کت شلوار یا پیراهن شخصی‌دوزی پرداخت می‌کند و حس رضایتمندی کامل دارد، یکی از بهترین لحظات زندگی من است. تقریبا به‌جرات می‌توانم بگویم که ما هر روز این لذت را تجربه می‌کنیم و گارانتی مهم‌ترین بخش سرویس شخصی‌دوزی ماست که تا زمان رضایت‌مندی کامل مشتری کالا را به ایشان تحویل نمی‌دهیم.

 

 

آیا شما هم مانند برخی برندهای ایرانی که در ابتدا در حوزه پوشاک مردانه فعالیت داشتند و سپس لاین پوشاک زنانه هم راه‌اندازی کرده‌اند، در حوزه پوشاک زنانه هم فعالیت خواهید داشت؟

قبلا خط‌تولید زنانه داشتیم ولی حتما در آینده در این خط تولید حضور پررنگ‌تر و جذاب‌تری خواهیم داشت.

در حال‌حاضر برند «انورسالار» چه تعداد شعب در سطح کشور و در چه شهرهایی دارد؟

درحال‌حاضر و از ابتدای امسال، انورسالار به دلیل اینکه بتواند در لاین لوکس خدمات مرتب‌تر و حرفه‌ای‌تری به مشتریان ویژه خود در شوروم مرکزی فرمانیه داشته باشد، تمامی شعبات خودش را به‌صورت فروشگاهی تعطیل کرده است. همین‌طور فروشگاه آنلاین ما در وبسایت مشهور انورسالار طبق سابق همیشه برقرار است و ما امیدواریم انورسالار بتواند فروش عمده و تولید محصولات جذاب بیشتری برای علاقه‌مندان به فروشندگی محصولات انورسالار داشته باشد و سرویس و خدمات ویژه و حرفه‌ای را ارائه بدهد.

لطفا پیرامون برنامه‌های آتی برند «انورسالار» در حوزه‌های توسعه شعب، طراحی محصولات، اضافه کردن لاین مردانه و برنامه‌هایی برای رضایت مشتری توضیح دهید.

از برنامه‌های آینده انورسالار می‌توان به فرانچایز با شرایط ساده برای فروشندگان محصولات انورسالار اشاره کرد. ما در این بخش پیشنهادات کاملا ساده، جذاب همراه با محصولات تک و ویژه و منحصربه‌فردی خواهیم داشت. همین‌طور طراحی محصولات ما کمافی‌سابق همچنان از بهترین الگوهای روز اروپا و به‌واسطه روابط خارجی و حسنه مجموعه ما با برندهای برتر و همکار اروپایی ما ایجاد می‌شود و همچنان ادامه دارد.

به‌عنوان سوال پایانی، از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در صنعت پوشاک داشته‌اید، مواردی را برای مخاطبان‌مان بیان کنید.

بزرگ‌ترین چالش ما سخت بودن پذیرش مردم نسبت به خرید برندهای ایرانی است. این واقعا جزو دغدغه‌ها و چالش من است. کاش هموطنان من به‌جای اینکه یک تیشرت، کت شلوار یا هر البسه دیگر تقلبی از برندهای خارجی می‌پوشیدند، همراه و حامی برندهای داخلی بودند تا ما و همکاران‌مان بتوانیم علاوه‌بر ایجاد شغل‌های بیشتر، ایرانی بودن و برند ایرانی را در سطح خاورمیانه و جهان معرفی کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم. اگر امروز برندهای خارجی مشهور جایگاهی در جهان دارند که شما را مجاب می‌کنند تا محصولات تقلبی آنها را که در همین کشور خودمان یا شاید در کشور همسایه تولید می‌شود بپوشید، قبلا از طرف مردم کشور خودشان حمایت گسترده‌ای داشتند تا امروز به این جایگاه برسند. آنها آن برندها را لوگوی خود در سطح جهانی می‌دانند. گله‌مندی بعدی من واقعا از مسئولان است. خواهش می‌کنم واقعا در صنعت پوشاک تا جایی که می‌توانند راه را برای برندهای پوشاک داخلی آسان کنند، اعم از واردات انواع پارچه، نحوه برخورد با تولیدکنندگان، نحوه تسهیلات. ما استدعا داریم که حمایت بیشتری صورت بگیرد تا بتوانیم برندهای ایرانی را به‌زودی در ابتدا در کشورهای همسایه، منطقه خاورمیانه و در سطح جهانی مشاهده کنیم.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان