آمازون از فناوری جدیدش رونمایی کرد

آمازون از فناوری جدیدش رونمایی کرد
آمازون از فناوری جدیدش رونمایی کرد

 

فروشگاه‌های آمازون «Fresh» مستقر در ایالات متحده، دیگر گزینه «فقط بیرون رفتن» را به مشتریان ارائه نمی‌کنند و به‌جای سیستم بینایی رایانه‌ای پیشرفته‌تر که فرآیند پرداخت را به‌کلی حذف می‌کرد، به سیستمی از اسکنر‌های متصل به چرخ‌دستی‌ها مجهز می‌شوند. آمازون در بیانیه‌ای تایید کرد Dash Cart را به عنوان گزینه تسویه‌حساب در اولویت قرار می‌دهد. در این حالت، سبد خرید دیجیتال نیاز به صندوقدار را از بین می‌برد و شما به کمک یک اسکنر از طریق کیف‌پول الکترونیک بدون نیاز به هیچ‌گونه نیروی انسانی، هزینه را پرداخت می‌کنید.

 

 

 

این فناوری آمازون در ۱۳۰ مکان فروشگاهی‌اش وجود دارد. طبق گفته آمازون در طی چندین سال گذشته، آمازون در برخی فروشگاه‌ها فناوری خروج و در برخی دیگر «دش کارت» را ارائه کرده و فناوری خروج معمولا در فروشگاه‌های کوچک‌تر و دش‌کارت در فروشگاه‌های بزرگ‌تر ترجیح داده می‌شود. جسیکا مارتین، سخنگوی این برند اظهار داشت: «ما از مشتریان شنیده‌ایم در حالی که از مزایای حذف خط‌ پرداخت با Just Walk Out

لذت می‌بردند، به‌راحتی محصولات اطراف را پیدا می‌کردند.» به گفته مت آرکارو، مدیر تحقیقات ابزار‌های بینایی رایانه‌ای و فناوری IDC،  در اصل این فناوری ممکن است برای مشتریان ایالات متحده کمی بیش از حد پیشرفته باشد. آرکارو افزود: «اشخاصی که از فناوری بسیار جدیدی مانند «فقط بیرون برو» استفاده می‌کنند، با هزینه‌های اولیه قابل‌توجهی در اجرای چنین سیستمی از جمله دوربین‌های موردنیاز، دستگاه‌های محاسباتی پشتیبان و قفسه‌بندی وزنی مواجه هستند. در کسب‌وکار‌هایی مانند فروشگاه‌های مواد غذایی چنین سرمایه‌ای اغلب منطقی به نظر نمی‌رسد.»

 

 

او گفت: «این موضوع برای بسیاری از برند‌ها، توجیه اقتصادی ندارد. همان‌طور که فناوری بالغ و با هوش مصنوعی بهتر می‌شود، باید پردازنده‌های کم‌هزینه هم بهینه شوند. چنین سیستمی خطرات نظارتی را هم به‌همراه دارد.» آرکارو گفت: «سیستم بیرون برو و سیستم‌های مشابه برای ادغام موفقیت‌آمیز در زندگی روزمره، نیاز به مشتریان باهوش و دائمی دارند.» به‌گفته آرکارو، یک رویکرد تدریجی‌تر برای خودکار کردن مکان‌های خرده‌فروشی، ممکن است راه موثرتری باشد. اکوسیستمی از پرداخت‌های خودکار و فناوری‌های مرتبط از قبل وجود دارد و دستاورد‌هایی در این صنعت داشته و مسیری تدریجی‌تر و از نظر اقتصادی پایدارتر ارائه می‌کند. موانع ورود فناوری‌های جدید هم احتمالا در طول زمان کاهش می‌یابد.

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان